Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Na tenhle kousek jsem se dlouho těšil. Zástup hvězd, zajímavý obsah a Steven Soderbergh - když zvládnul výborně natočit Dannyho parťáky, očekával jsem stejnou kvalitu i u jeho staršího filmu. Bohužel jsem byl zklamán - příliš dlouhá stopáž udělala své, "běžných" 100 minut by stačilo a určitě by snímku prospělo. ()
Asi nejlepší Soderberghův film. Podobné mozaikovité příběhy jsem měl vždycky rád a tenhle rozhodně patří k těm lepším. Máme tu příběhy několika postav a každý z nich má co nabídnout a ani u jednoho se nebudete nudit. Scénár je výborný, Soderbergh nezaváhá ani na okamžik a nesmírně kvalitní herecké obsazení taky nezklamalo. ()
Když pominu filmařské kvality, tak na "trafiku" jakožto člověk znalý problematiky oceňuji hlavně to, o jakou míru komplexnosti se Soderbergh a spol. úspěšně pokusili. Tzn. narkoman, policajt, dealer, politik, úředník, rodič, dítě, třetí svět, západ - všechny relevantní subjekty pěkně pospolu a žádný ošizený. Nepamatuju se, že by měl jiný film takovou ambici, natožpak funkční. ()
Bohužel či bohudík, podle toho, ze kterého konce se to vezme, jsem měl během filmu opět štěstí na výbornou společnost. Této společnosti bylo třeba věnovat pozornost a pochopitelně už ji moc nezbylo na samotný film, tudíž nám utekla spousta souvislostí typu, kdo ke komu patří, kdo s kým zrovna kuje pikle a vlastně i to, kdo je dobrý, kdo je dobrý méně a kdo je úplně zlý. Tento snímek si vyžaduje opravdu nadstandardní příval pozornosti. Každých 10 minut nám do děje vpluje 5 nových postav a zorientují se zřejmě jen ti nejzapřisáhlejší Soderberghovi fanoušci. Nevím, nějak mi nesedlo obrovské množství epizodek o tom, kterak drogy ovlivňují různé lidské životy různě. Přiznám se, že jsem nezachytil dokonce ani význam různých kamerových filtrů, ale důležité je, že jsem si jich vůbec všiml. Se Soderberghem si nevadíme, ale společné pivo bychom si asi neužili. Ocenil bych snad jen všudepřítomnou syrovost a vyprávění opravdu bez příkras, a to na všech frontách. To ovšem v současných filmech není nic až tak neobvyklého. Pokud vás daná problematika opravdu zajímá, či byste se rádi chtěli podobným způsobem živit, tak bych doporučoval sáhnout spíše po tomhle klenotu. ()
Ten konec. Začne hrát Brian Eno, rozjede se poslední scéna s baseballem. A pak přijde ten finální minutový záběr, Javierovo POV. Všechno se zpomalí, uklidní... Traffic je prostě skvost. Jsem ráda, že mám ještě fakt dlouhej seznam filmů, co jsem měla vidět už dávno, ale nenašla jsem čas. Protože pak mám možnost vidět zase nějaký ten perfektní, bezchybný film. Prostě takovej ten typ filmu, kvalitní drama, které je divácké, vizuálně odlišné, s přesahem, a nad kterým se dá přemýšlet dny. No, tak takovejch filmů se točí už fakt málo, a když už, tak spíš než do kina musí člověk zamířit na netflix... ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Scéna, ve které jede Michael Douglas na hranici Kalifornie, byla natočená opravdu v hraničním městě Tijuana. Obraz a zvuk je v této scéně nekvalitní proto, že se nepočítalo s tím, že by scéna ve filmu nakonec zůstala. Douglas se začal vyptávat mimo scénář Rudyho M. Camacha na situaci kolem drog, přičemž Camacho byl v té době skutečným pohraničním policistou. Steven Soderbergh scénu natáčel na ruční kameru a modlil se, aby ho pohraničník neoslovil jako pana Douglase. (don corleone)
- Stejně jako u ostatních filmů, i tady seděl většinu filmu za hlavní kamerou režisér Steven Soderbergh. (don corleone)
- Jde o remake televizní minisérie z roku 1989, který vznikl pro britský kanál Channel Four. (don corleone)
Reklama