Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dobový film Vlny režiséra Jiřího Mádla ukáže napínavé a doposud utajené příběhy novinářů Československého rozhlasu. Na konci 60. let, kdy zněl z rádiových vln rokenrol a studentské revolty měnily svět, nastoupí starší z bratrů do prestižní redakce rozhlasu. Záhy se ocitne v nebezpečném souboji redaktorů a tajných služeb. Ve víru událostí půjde brzy všem o život a hlavní hrdina stojí před drsnou volbou: ochránit bratra, nebo pravdu a kolegy? Film je inspirován skutečným příběhem skupiny novinářů mezinárodní redakce Československého rozhlasu a jejich odhodláním přinášet nezávislé zprávy za každou cenu (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (388)

AlfaNumerO 

všechny recenze uživatele

Těžko vysvětlovat detailně můj vztah k režimu, který jsem moc nezažil. Část mé rodiny však zasáhl víc než dost. Připomenutí zvěrstev, který dokáže rozpoutat jeden národ (svaz) je tak aktuální, až to bolí. Mádla jsem nikdy nemusel, objektivně jde ale o jeden z nejlepších českých filmů, který jsem viděl za poslední dekády. Bravo. Doufejme, že se toto nebude nikdy opakovat a opravdu doufejme, že jako národ dojdeme svého klidu, který si po 100 letech převratů a vměšování cizích mocnosti víc než zasloužíme. PS: A to jsem si myslel, že ruskej národ už nejde víc nesnášet a hle, lze. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

S názory Jiřího Mádla se ne vždy zcela ztotožňuji (on například patří k těm, co si myslí, že bychom si sem měli nastěhovat celý třetí svět), ale jako režiséra jej respektuji a sleduji jeho abych tak řekl zrání. Leckdo si tohoto chlapce vybaví ve Snowborďácích s Vojtou Kotkem coby pubescenta a ejhle, máme tu dospělého chlapa, který se vskutku nebál sáhnout na téma které zde ještě nebylo zpracováno. Ono ruku na srdce, na téma roku 1968 a okupace toho zpracováno bylo po hříchu minimálně.   Vlastně mne ted krom ne zcela povedeného Palacha napadá jen Hořící keř a to ještě ani nerežírovala Češka. Vlny přichá do kin ve skvělém načasování. Jednak je leckdo stihl krátce po smutném výročí vpádu ruSSáckých vojsk do naší republiky a zároveň můžeme se stále větším zděšením sledovat co ten ruSSácký primitivní odporný vychlastaný buranský stepní národ, ta slepá vývojová větev lidstva (jak by řekl pan Darwin) , co dělá za zvěrstva na území sousedního státu. Mile mne potěšilo, že kino nenavštívili jen postarší diváci a k, mladší ročníky nás, takzvaných dětí Dr. Husáka. Moji v to nevyjímaje, mnohdy jsem tam viděl celé rodiny i s odrůstajícími dětmi. Strašně mne to potěšilo, protože tohle je nutné pořád opakovat i jim když se ten rok 1968 zdá jako pravěk. Vždyť v té době nebyl internet ani mobily! Úplně slyším jedno z potomků.. :-) . Já dal dětem v autě ještě před kinem lehkou historickou nalejvárnu, aby se alespoň trochu chytaly na časové ose. Btw. mám dojem, že tohle v dějepise ještě nebraly a kdo ví,  zda se k tomu dostanou. Mnohdy jsem slyšel stížnosti rodičů na to, že se biflují kdo kde zakopl či si koupil placku tenkrát v Horním či Dolním Egyptě, ale na poválečnou historii a Sametovou revoluci se mnohdy po hříchu nedostanou, nebo to je průlet v rámci jedné hodiny... Což je šílené. Pak se nemůžeme divit,  že nás tu stále otravují lidské zrůdy typu Konečné a spol... Kdosi moudrý dokonce navrhl nejdříve učit dějepis 100 let zpátky a pak teprve začít velkým třeskem, brachiosaury a přes australopitéky pokračovat k Žižovi na Bílou horu a dál... No něco na tom je. Mádl ve filmu umně používá filtry, film je zrnitý, barevně působí lehce vyčpěle jako když se díváte na první vyšisované fotky ze zedmdesátek. Diváka to sice pěkně odnese na retro vlně zpátky, ale musíme si uvědomit, že i tehdy byl reálný svět ve Full HD a normálně barevný :-). Měl jsem trochu strach jak se popere se samotnou invazí a díky výše popsanému šikovně propojil dobové záběry s těmi nově natočenými. Vše bylo v barvě, nikde nebyl kontrast mezi herci hranou barevnou částí a vkládanými černobílými dokumentárními záběry, točenými tenkrát.  Díky tomu si také reálně vystačil s jedním ruSSáckým transportérem, tankem a nákladním Zilem či co to bylo. Film provází nabušený soundtrack známých hitů ze šedesátek, nicméně mne zamrzelo, že tam byly i dvě písničky, které už byly použity v Pelíšcích. Kdo ho zná, jistě si řekl, že tam Mádl mohl dát něco jiného. Přeci jen ta doba byla co se týče hudby plná skvělých věcí a je z čeho vybírat  i dnes. Místo toho se ve filmu vsadilo na klasické hity, které byste našli na každém CD best of Czech seventies... Naštěstí,  ač tu píseň miluji, nebo snad právě proto,  jsem byl rád, že k tankům na Václaváku nešoupnul Píseň pro Martu. Herecké výkony byly super , Vodochodský hrál dobře i ostatní. On je takovým typem obličeje té dobé a proto asi i hrál ve Filmu Jan Palach. No a jsme u scénáře. Tam to lehce vrzlo. Jistě si nikdo nebude dělat iluze, že ač velmi zlehounka tály ledy a to až od roku 1967, měli tam soudruzi nejen u mikrofonů sakra prověřené lidi a ano většinou soudruhy komunisty.  Ve filmu to ale vypadá, že rozhlas byl jakousin výspou svobodného odboje uprostřed komunistického Československa. Tam byli ti hodní, všichni včetně ředitele a venku byla ta zlá STB a bolševický prezident Novotný a pluky SNB.  Samozřejmě co se týče událostí pak, jede se celkem podle historických linií a všichni v rozhlase co v tomto ,,odboji'' účinkovali, případně se snažili po letech lhaní a propagandy nabídnout do éteru lidem konečně i pravdu si zaslouží respekt a vzpomínku. Je tedy dobře, že je tento film připomněl. Jak už jsem psal jinde... Baví mne historie, ale ta nezná kdyby... Přesto by mne zajímalo kam až by ten socialismus s lidskou tváří bez okupace dospěl? Lidi v ulicích se nechtěli vzdát vůdčí role strany a jejích představitelů. Naopak, všude na letácích lze číst, že za ní stáli i po okupaci. Ale co to bylo ta strana a ti aparátčíci? Stále komančové. Stále síla,  co zde zlikvidovala demokracii a svobodu,  podporovaná armádou, lidovými  milicemi,  STB a SNB. Dubček byl komanč jak poleno, generální tajemník strany! Co na tom, že se fotil v plavkách na plavečáku,  bavil se se sprostým lidem a tím byl serebrita oproti těžkým předchozím bolševikům typu Zápotockého, Novotného a Gottwalda... To by mne fakt zajímalo jaký komunisticko-socialistický skanzen by tu vznikl. Každopádně film doporučuji a dávám za 4 vlny. * * * * () (méně) (více)

Reklama

E=mc2 

všechny recenze uživatele

Budem výnimočne pozitívny hoci český film je roky v peknej brinde.. Začnem tým najlepším čo tento film ponúka a tým je vizuálna forma a dobové zobrazenie ktoré je vysoko uveriteľné. A to vďaka nášmu najlepšiemu slovenskému kameramanovi Martin Žiaran ktorý by po správnosti mal vyhrať všetky vizuálne ceny v našich končinách. Úprimne s týmto môže ísť pokojne do americkej produkcie a zabudnúť na Európu, hoci i tu som si všimol drobné nekonzistentnosti v atmosfére buď iný formát, iné kamery, alebo surovina, ťažko sa to dalo v niektorých scénach dešifrovať... obrazová kvalita tam niekedy skákala, strih tiež fajn, kasting tiež výborný, možno otázne či tam dať tie známe slovenské ksichty, neznáme tváre = väčšia uveriteľnosť, najväčšiu slabinu tohto filmu vidím v scenári a jeho tvorcovi. Neviem či s niekým od scenárov konzultoval jeho tvorbu..v podstate sa dá povedať že tento film má dve časti, prvá kde sledujeme Wiener a jeho konanie a druhá keď nám postupne zmizne zo scény a centra diania a nemá to za neho príbehovo kto ťahať, postavy a ich charaktery nie sú jasne definované, iba Wiener a u nášho spojára sledujeme kvázi zmenu názoru a to je málo, tie ostatné postavy sú len také křoví. Keď idete robiť príbeh o tíme ľudí ktorí vedú rozhlas máte na výber ako to celé uchopiť, buď chcete ukázať všetko a robíte Slovanskú Epopej ako začínajúci scenárista (kopec zbytočných scén aj vedľajších postáv ktoré nijako neposúvajú príbeh a dej, každá jedna scéna má slúžiť príbehu, má obsahovať buď novú informáciu alebo udalosť dôležitú pre príbeh alebo novú postavu), alebo sa držíte jedného menšieho obrazu ktorý neukazuje všetko. Tento film mohol mať neskutočné napätie, neskutočnú drámu, ťah na bránu, hru s divákom, rozohrať hru kde by sme nevedeli kto je s kým a proti komu, ak by sa systematicky držal techniky drámy mal tam prácu s divákom kde divák vie predvídať čo sa stane v ďalšej scéne...a za každou akciou by bola reakcia, jednoducho komorná atmosféra bez veľkých mastershotov v uliciach Prahy s tankami by tomu prospelo omnoho viac, a tým myslím Clooneyho novinársky film Good night and good luck kedy sa prevažne sústreďujeme na ten istý tím ľudí a to ako im postupne režim ničí život kvôli tomu že v niečo veria a idú za tým. Ja by som volil komornú psychologickú drámu postavenú na silných postavách a nie vizuálnu Slovansku Epopej ktorá chce ukázať všetko aj s príchodom okupantov. Celkový dojem je však pozitívny, ale viac napätia, humoru, psychológie postáv by tomu prospelo. Na Argo to nemá hoci plagát sa na to trochu hrá. Mohlo to byť československé Good night and good luck, next time. 70-75% *** a pol hviezdičky. Vlnky. Ako američan alebo človek z Burkina Faso by som zrejme bol v mnohých scénach vypojený, a to je chyba. Každá jedna scéna má byť zrozumiteľná rovnako tak pre Čecha, Slováka aj laponského eskimáka. Treba vidieť v kine. Doba nasadenia v kontexte diania na Ukrajine je tiež dôležitá, aktuálna aj pre nás aby sme nezabudli na to že Moska hovorila o Československu v období Dubčeka a o čechoslovákoch ako o fašistoch, teda podobne ako dnes Putin o Ukrajine. () (méně) (více)

FrankSusta 

všechny recenze uživatele

Nemám moc co říct, či snad vytknout. Dámy a pánové, máme tady novou klasiku (jak jsem okamžitě po projekci napsal všem kámošům, že musí povinně do kina na tohle) alá Pelíšky, Musíme si pomáhat, Kolja a kdoví co ještě. Možná jen, že je to až moc mezi kravatama na to, aby to bylo jako první jmenovaný, ale potenciál to rozhodně má. Plus úžasný soundtrack a ukázka, že nikdo nemůže být jenom kladný. Pane Mádl, neuvěřitelný. 9,5/10 více ZDE: ()

fuxoft 

všechny recenze uživatele

Film, který patří k tomu nejlepšímu z české kinematografie a snese srovnání s čímkoliv z celosvětové produkce. Některé scény jsou audiovizuálně lahůdkové, všechno funguje jak má a jako bonus je to dokonale pochopitelné i pro diváka, který o tehdejších událostech neví vůbec nic. Mádl chytře využil své filmařské schopnosti, aby to celé působilo ještě velkolepěji, než na co měl peníze. Fanoušek Triera nebo Vachka může namítat, že je to místy až moc hollywoodské, ale já byl velmi potěšen. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (19)

  • Do filmu byly začleněny i archivní materiály, mezi kterými jsou i některé dosud neviděné autentické záběry ze srpna 1968. Tvůrci je barvili pomocí umělé inteligence a s herci dotočili navazující úseky. (BoXBe)
  • Aby se slyšeli dva lidé přes přiložená sluchátka k sobě, musí být k sobě dána opačně tj. vždy sluchátko k mikrofonu a mikrofon ke sluchátku. Ve filmu bylo přiloženo sluchátko ke sluchátku a mikrofon k mikrofonu, takto by se jen těžko slyšeli. (Dawe2)

Související novinky

Českým kandidátem na Oscara budou Vlny

Českým kandidátem na Oscara budou Vlny

10.09.2024

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA), která mimo jiné každoročně stojí i za udílením cen Český lev, v úterý 10. září 2024 prostřednictvím tiskové zprávy oznámila výsledek hlasování svých… (více)

Finále Plzeň láká na exkluzivní premiéry

Finále Plzeň láká na exkluzivní premiéry

10.09.2024

Filmový festival Finále Plzeň nabídne divákům exkluzivní možnost zhlédnout řadu premiér a předpremiér českých filmů. Od 20. do 25. září se v západočeské metropoli představí snímky, které teprve čeká… (více)

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

07.07.2024

V sobotu 6. července skončil 58. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. V rámci slavnostního zakončení byly samozřejmě rozdány festivalové ceny, a jak jsme zde psali, hlavní ocenění… (více)

Reklama

Reklama