Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mimořádný úspěch filmu Jaroslava Soukupa a Miroslava Vaice Vítr v kapse, který byl mimo jiné oceněn na Mezinárodním filmovém festivalu v Avelinu Hlavní cenou, nepochybně podnítil vznik Lásky z pasáže. Režisér Jaroslav Soukup a scenárista Miroslav Vaic se i tentokrát rozhodli natočit film o mladých pro mladé. Jde o příběh party z Václaváku, která se živí černým obchodem, vekslováním, podvody a krádežemi. V prostředí pasáží, bister, diskoték a barů se odehrává neobvyklý, křehký milostný vztah ústřední dvojice Pavla a Jany... Autenticita míst v centru Prahy, kam kameraman Richard Valenta provázel hrdiny filmu, dodává atraktivní Lásce z pasáže nesporně na divácké přitažlivosti, stejně jako herecké obsazení s Lukášem Vaculíkem v čele. Neodmyslitelnou složku filmu tvoří hudba Zdeňka Bartáka, velkým hitem se staly písně Michala Davida a Františka Janečka. (Česká televize)

(více)

Recenze (182)

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Soukup uměl (pouze drásavě diskotékové hity Michala Davida mně tam trochu vadí - předesílám, není to proto, že bych patřil k oné elitě, co Davida vydává za bezmála oficiálního popáka pozdního socialismu u nás a navíc se může pominout, že mu hradní pán dal jakýsi metál...) a tady ukazuje, jak to v onom pro některé báječném čase fungovalo. Ukazuje to onu bídu (mravní i materiální) své doby bez příkras a je to možná daleko údernější a pod nehty zalézající než proslavené Bony a klid. Dobytek se sice ve svém komentáři podivuje nad spotřebou coca-coly a poflakování se mládeže po barech v pasážích, ale asi mu nedošlo, že se jednalo o velice malou skupinu lidí, že ta většina žila jako třeba ona dvojka z jiné soukupovky - Vítr v kapse a nebo dokonce jako hrdinové nezapomenutelného seriálu Chlapci a chlapi...Ti, co dneska nadávají na konzum by si měli uvědomit, jak hluboko měl každý (tedy kromě členů veksláckých a zlodějských partiček) v této době do kapsy a co bylo cílem snažení a hodnotou té doby. Ano, začínalo to oněmi džínami za tisíc od veksláků, přes pořádnej "kazeťák" (rychle prodanej levně za čtyři klacky v době, kdy průměrná mzda, na kterou nedosáhlo stejně jako dnes oněch 60% obyvatel byla cca 2.800 Kč před zdaněním) a vrcholilo to fárem - očesaným Escortem z Tuzexu za 110 tisíc (při bonech za pět). Ano, taková to byla doba. A o tom ten film vypráví mnohem lépe a mnohem přesvědčivěji, než záplava dnešních nervy drásajících "kriminálek" (těm pár dobrým se omlouvám, či spíše těm, kdo je stvořili). Vůbec tyhle detektivky z doby socialismu vypovídají o své době mnohem víc, než si soudruzi dokázali všimnout a představit. A herci? Vaculíka moc v lásce nemám, ale tohle mu sedělo, Kulíšková byla kočka (taky si zahrála v těch drobnostech od Playboye, jaký byl pak pro ni šok, když to po roce 1993 začal Železný vysílat na Nově...) a ti ostatní dnes tvoří (zejména O. Vetchý) elitu oné již střední generace... ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Ve své době vyloženě nadprůměrné drama, zvláště dívky a mladé ženy se při něm mohly uvzdychat:-). Dnes už jde o film pro pamětníky - generaci, co napamatuje bolševiky, tohle maximálně rozesměje. Mám jen obavy, aby vás ten smích jednou nepřešel, mlaďoši, abyste neměli nikdy příležitost takovou dobu poznat. 58% ()

Reklama

topi80 

všechny recenze uživatele

Ještě dříve, než noční život Prahy a jejího podsvětí v 80. letech uhranul Radka Johna a Víta Olmera, pustil se do light verze zobrazení těchto reálií Jaroslav Soukup, který mezi pasáže a noční bary zasadil romanci na šikmé ploše se pohybujícího Lukáše Vaculíka a sympatické Táňi Kulíškové, kteří musejí čelit tlakům ze strany kriminálnických frajerů Miloše Vávry, Marka Vašuta a dalších. Někoho překvapí, jak skvěle ve filmu fungují písně v podání krále diskoték Michala Davida, které kupodivu nijak nenarušují ponurou atmosféru filmu, ale naopak jsou jeho obrovským plusem a dopingem. Jaroslav Soukup asi neměl v plánu natočit nějaké veledílo, ale film jako pomník doby v toku času překvapivě zraje a z žánru "romance s Vaculíkem", jak jsem ho kdysi vnímal, se dostal někam úplně jinam. A není náhoda, že ze všech těch Soukupovsko - Olmerovsko náhledů do pražských barů jsem ho viděl jednoznačně nejvícekrát. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Překvapivě dobrý film Jaroslava Soukupa, který se z počátku pouštěl do vážných témat a šlo mu to. Sonda do socialistického života, (podpultového) obchodu a především do pražského podsvětí, ovládaného zloději, šmelináři, veksláky a podvodníky. Partičky mladých povalečů, žijících na úkor druhých, štosy zelených stokorun, prázdné ulice, prázdné výkladní skříně, šedivé domy, šediví lidé (až na tu černošku). A mezi nimi příběh jednoho marného lidského života. Z dnešního pohledu trochu chybí propracovanější motivy hlavních "hrdinů", ale v době, kdy film vznikl, všichni velmi dobře věděli, jaká je realita. Lukáš Vaculík je ve své roli mnohem přesvědčivější, než Vašut či Vetchý. Miloš Vávra promine, ale v tomto filmu je opravdu nechutný (tím pochvalně myslím, že role "hajzla" mu dobře sedne). ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Tento film mi hodně přirostl k srdci..je zajímavé sledovat, jak se z drsného Lukáše Vaculíka postupně stává zamilovaný kluk, který je ochoten pro svou lásku se během chvíle zbavit i bytu. Velice příjemně mu sekunduje Tatiana Kulíšková, která hraje velice jemným a citilvým způsobem, což tomuto filmu dodává zvláštní půvab. Škoda jen toho smutného konce. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (31)

  • Vůz, který ve filmu řídil Roby (Marek Vašut), byl Ford Escort MKIII vyráběný v Německu v letech 1980 až 1986. (JARDAHONDA)
  • Ve scéně, kdy se Pavel (Lukáš Vaculík) setkává s matkou při mytí výlohy, stahuje stěrkou pravou polovinu. Při dalším záběru je tato část opět od pěny. (Proroček)

Reklama

Reklama