Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven ZaillianKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes, Caroline Goodall, Jonathan Sagall, Embeth Davidtz, Małgorzata Gebel, Mark Ivanir, Andrzej Seweryn (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Hluboce šokující, nemilosrdné drama o noční můře holocaustu, založené na skutečných událostech. Na záchranu 1100 životů obětoval Oskar Schindler veškeré své jmění... Polský Krakov 1939. Židovská obec je vystavována stále se zvyšujícímu tlaku ze strany nacistů. Do této vřavy vstupuje obchodník Oskar Schindler, člen Nacistické strany, velký svůdník a muže vydělávající na válečném utrpení, který dokázal najít v sobě člověka a zachránit ty, kterým už zdánlivě nebylo pomoci... Film Stevena Spielberga je stěžejní dílo světové kinematografie a vítěz sedmi Oscarů, včetně ocenění za Nejlepší film roku a Nejlepší režii. (Lucernafilm)
(více)Videa (8)
Recenze (1 788)
Čo napísať o jednom z najlepších filmov, aké kedy vznikli? Keď som ho v 94. roku prvý krát videl, bol to podobne, ako asi pre každého šok. Film s takou realistickou a dokumentárnou kamerou tu dovtedy nebol. Čiernobiely film, ktorému by farba iba uškodila. Film, ktorý nepotrebuje žiadne zápletky ani nečakané rozuzlenia, pretože je surový tak ako surová a krutá bola vtedy doba. Film, ktorého obsah väčšina pozná, no napriek tomu dokáže šokovať. To s akou realistickou surovosťou zachycuje sled udalostí od vyhladenia Krakowského ghetta až po záchranu stoviek židov,doslova vyráža dych. R.Fiennes je absolútne dokonalý. Silná téma, silný film, ktorý nemá slabé miesto. Ak by k školskému povinnému čítaniu, nebodaj pribudlo aj povinné sledovanie, určite by bol na prvom mieste.100%. ()
Strašlivě samo účelový film, vyždímat z lidí co nejvíce slziček a vytřískat z toho peníze. Spielbergovi jsem nikdy nemohla přijít na chuť a tento snímek mě v tom akorát utvrdil. Technicky je to možná bez chybičky, ale ono vylíčení Schindlera jako dobrotivého hrdiny? Tomu nevěřím. Chápu, že tohle není výukový dokument, ale hollywoodský film, ale přece jen to vymáchání Schindlera ve sladkém medíku bylo zkrátka příliš. Když tu tak čtu ty komentáře o tom, jaký byl Schindler hrdina, tak musím říct, že tenhle film je největší oblbovák všech dob. Filmy o osudech Židů, stejně tak jako knihy mě zajímají, ale Seznam ve mne nedokázal vyvolat skoro žádné emoce. Až u posledních záběrů z Osvětimi mě mrazilo. Jinak samé kecání a kecání, hluchá místa. Neustále jsem se dívala na čas a modlila se, ať to už skončí.. takže bohužel, já se k fandovské základně nepřipojím.Nepochybuji o tom, že Spielbergovy záměry byly dobré, ale podle mě z toho až příliš čiší ten Hollywood (což mi nikdy nevadilo, ale tady je to zkrátka moc).. ()
ano, film se mi líbil. ne, obsah a popisované události filmu se mi nelíbily. když to srovnám s předlohou, kterou jsem četl hodně dlouho před viděním tohoto filmu, takže zvládla v mé hlavě mezitím zbožštět, nesahá to tomu ani po zrohovatělou kůži na patě. nejen že je to strašlivě ořezaný a zjednodušený, ale navíc ještě třeba Amon Goeth je tu udělanej málem jak hodnej semtam střílející kámoš strejda (věřte mi, že v knížce mi byl odpornej, tady jsem se dokonce někdy zasmál aji jeho vtipům což u lidí mi odporných nedělám). A Oskar je nejdřív jen podnikatel, kterej se žene za ziskem a potom náhle, z ničeho nic, spasitel a zachránce všech. Nechci to snižovat, obávám se, že bych něco takovýho asi pravděpodobně nedokázal (ale nedostal jsem se ani do podobné situace, takže jistě to nevim a snad nebudu vědět nikdy), ale ten film mi přišel jen jako další, trochu líp zpracovanej Hollywoodskej doják (od slova dojit prachy i dojmout). Pokud se vám to líbilo, knížkou budete nadšení (a to i v případě, že jste za svůj dlouhej život přelouskali stěží level nebo bravo nebo ženu a život). Když nad tím tak přemýšlím, přišlo mi to hodně povrchní (třeba již zmíněný Amon), obsahově odfláknutý (třeba ten seznam, kterej tady sepisoval Schindler sám a vůbec události kolem odjezdu) a konec (kde si Deus ex machina málem ušoupal prdel, jak měl napilno). co se týká té holčičky s červeným kabátkem, tak to není inspirace Trierovou Evropou, jak píše Dudek, ale jedna z velmi výrazných linií knihy. ta holčička prošla tím šílenstvím bez jedinné újmy, všude kolem ní se vraždilo a ona jako by nic neviděla, jen prošla. ale nakonec ji taky dostali. to bohužel z filmu nijak moc nevyplynulo. ()
Geniální. Výborný Fiennes (proč nedostal Oscara místo Jonese v Uprchlíkovi?!) a Kingsley. Ale hlavně je genialita filmu dána režisérem - mistrovské a náročné komponování některých scén je dechberoucí: likvidace krakowského ghetta (červená holčička), scény z Osvětimi, scény selekcí. Některé scény mám potíže i dnes dokoukat. I ta tak kritizovaná závěrečná scéna se dá přežít i když si ji mohl Steve odpustit. ()
Tak tohle je genialni Spielbergovo mistrovske dilo, ktere je pravem mezi deseti nej filmama. Behem tech trech hodin filmu, ktery ani na moment nenudi a klidne by moh bejt jeste delsi, Spielberg mistrovsky ukazuje jak hruzy, tak sceny plny nadeje. O tomhle filmu neni moc co psat, jeden z nejlepsich s podobnou tematikou, i kdyz mam mozna krapet radsi Pianistu. Vynikajici rezie, skvela kamera, pekna hudba a uzasny vykony Neesona, Fiennese a Kingsleyho. Nevim, jak moc film odpovida skutecnosti, ale je tak uchvatnej a realistickej, ze me to ani nejak zvlast nezajima. Jediny co bych tomuhle filmu vytknul, je barevnej zaver, s pokladanim kamenu, to bylo trapny. ()
Galerie (119)
Zajímavosti (144)
- V čase filmu 2:14 říká velitel koncentračního tábora (Ralph Fiennes) Oskaru Schindlerovi (Liam Neeson), že by musel všechny Židy přemístit do Československa. V té době však už Československo neexistovalo, byl jen Protektorát Čechy a Morava a Slovenský štát. (BrianStorker)
- John Williams bol po prvej projekcii filmom ohromený. Cítil, že skladať hudbu bude veľmi náročné. Preto Spielbergovi povedal: „Musíš nájsť lepšieho skladateľa pre tento film, než som ja." Spielberg mu na to odpovedal: „Ja viem, ale všetci sú už mŕtvi." (Kubrickon)
- Ve scéně, kdy se snaží rodina ukrýt zlato ve vlastním těle a používá ke spolknutí chleba, je použit novodobý chléb. Tento tvar nebyl za dob 2. světové války používán, ani nebyla používána bílá mouka. Chléb byl v Polsku v době, do které je snímek zasazen, čtyřhranný a tmavší. (Satalin)
Reklama