Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karel Steklý se ochotně přizpůsobil normalizačním požadavkům a v první půli 70. let mimo jiné vytvořil "satiru" na dění v roce 1968. Zvolil nadsázku, když do centra dění postavil mluvícího hrocha (z jehož břicha se ovšem ozývá spolknutý člověk), kterého se snaží ke svým mocenským zájmům zneužít proradní politici. Veselí tu nalezneme málo, zato převažuje nebývalá trapnost. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (119)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Přestože se režisér Steklý toto své dílo pokusil zahalit do naivní burlesky, tak ony pražskojarní paralely jsou zde ostře viditelné. Film má nicméně naprostý a šokující přesah i k dnešku, je v něm skutečně všechno - předchůdci pravdoláskařů, zpěváci v žoldu lepší příští (světo)vlády, korupce, populismus, intrikaření, dokonce i fingované útoky. 40 let starý film je dnes všem médiím trnem v očích (ani se tomu nedivím, ono to není totiž vůbec zpsobené tím že je to sračka!). Pokud byl dřív prý zavržen, pak zřejmě pro jeho avantgardní formu, která se u 90 % diváků minula účinkem (stejně jako dnes, jak můžeme vidět zde CSFD). Perektní satira, bohužel hodně lidí ji tady vůbec neporozumnělo, což je veliká škoda! ()

Cimr odpad!

všechny recenze uživatele

Občas se prostě stane, že se film nepovede, ale v tomto případě nehoráznou slaboduchost nemůže omluvit ani dobrý úmysl - Hroch je koncipován jako výsměch reformátorům Pražského jara, kteří zde chodí v bílých sakách a se srandovními kovbojskými klobouky a neustále plánují, jak se zbavit jeden druhého. Z toho se jednomu dělá blbě. Hroch je bez pardonu jedna z největších debilit v dějinách kinematografie. Superkravina, kterou nelze pochválit vůbec, ale opravdu vůbec za nic. Sami si udělejte obrázek, o jaký žvást musí jít, když ho pomlouvá i oficiální distributor... ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Aj v ´´onej´´ dobe sa propagovali nezmysli, ako je to dnes. Síce archaickými spôsobmi ( žiadny net, či influencerské rádoby múdrosti ), ale v konečnom dôsledku to malo podobný význam. Odrb@ť dav. Táto groteska, ale nevie s materiálom pracovať. Nevie, či chce byť satirou, socialno-kritickým zrkadlom, či paródiou v štýle Lipský, Macourek, Vorlíček. ()

ghatos odpad!

všechny recenze uživatele

Absolutně chaotický, šílený a totálně nezábavný. Tak se to dá charakterizovat, nerad bych se tady opakoval, vše je přesně popsáno v předcházejících recenzích. Méně pozorný divák asi vůbec nepochopí o čem ten film je. I já jsem si musel přečíst o čem je základní dějová linka (i když tam vlastně žádná není). Jsou tam narážky na rok 1968 jako metafyzika, Smrkovský, politická opozice. Hlavním nástrojem zlé opozice, proti vládnoucí garnituře je zrušení cenzury za pomocí hrocha. Komunisti se snaží ospravedlnit zákaz svobody slova a ukázat, že pluralitní demokratický systém nemůže fungovat, díky korupci jednotlivých představitelů toužících se dostat k moci. K tomu má pomoci tento satirický skvost. Jestli se jim to podařilo ať každý posoudí. PS: V závěru je hláška hrocha: "Co se smějete? Vždyť já byl jen popletený!". Po tenhle zvratce bouchne televize u Borovského s nápisem PORUCHA (k poruše vysílání došlo díky chaosu způsobeném zmatenými demonstranty). Tohle už je opravdu na pár facek. 3%. ()

Compadre odpad!

všechny recenze uživatele

Za komunisty u nás vznikla velká spousta různýho škváru, ale tohle je vážně průser všech průserů, ba co dím...sračka nejhrubšího zrna. Příběh je neuvěřitelně debilní a celkové stvárnění katastrofální. Ten hroch! To jako mělo bejt co??? Když vidím všechny ty výborný herce jak se pitvořej před plastovou obludou a melou kraviny jak po lobotomii, tak se mi chce zvracet. Skutečnej odpad jak hrom. ()

Zajímavosti (3)

  • První verzi scénáře odevzdal Karel Steklý již v roce 1964, tehdy byl odmítnut. S nastupující normalizací a potřebou nového vedení ČSF vyjádřit se k událostem Pražského jara se Steklý rozhodl scénář aktualizovat. Tato nová podoba scénáře byla jednomyslně schválena k realizaci. (Xell)
  • Film vznikol na politickú objednávku a jeho úlohou bolo prekrútiť udalosti z roku 1968. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama