Režie:
Tom GriesScénář:
JP MillerKamera:
Jules BrennerHudba:
Billy GoldenbergHrají:
George DiCenzo, Steve Railsback, Marilyn Burns, Christina Hart, Jon Gries, Marc Alaimo, Eileen Dietz, David Clennon, Doug McGrath, Adam Williams, Roy Jenson (více)Obsahy(1)
Rekonstrukce soudního procesu proti Charlesi Mansonovi a jeho Rodince v případě Tate-LaBianca poodhaluje šokující a ohavné podrobnosti jednoho z nejnepochopitelnějších zločinů v dějinách. Pro veřejnost to měl být dle záměru vrahů začátek poslední a konečné války mezi bílými a černými, pro oběti to mělo být osvobození z pout tělesné schránky, pro vrahy to měla být jízdenka k nebeskému životu diktovaná písněmi Beatles a mozkem zlého a zbytečného člověka, jehož jméno by nemělo být nikdy znovu vysloveno. (Morien)
(více)Recenze (4)
V rámci televizní produkce jednoznačně důstojný počin, od kterého nelze očekávat žádné explicitní krvavé scény, protože v roce natáčení byly události zobrazované ve filmu stále ještě v mělkém povědomí lidí a jakékoliv jiné pojetí než toto polodokumentární zobrazení vyšetřování a soudního procesu by bylo velice necitlivé. I přes přepálenou délku Helter Skelter rozhodně nenudí a nabízí pravdě údajně velmi blízké vyobrazení událostí kolem Mansonovy rodiny. A Steve Railsback je opravdu děsivý Charlie. Hodnotím 184 minutovou speciální edici. [Sitges 2018] ()
Dostupná je "Special Edition: o dĺžke 184 min.", ktorej sledovanie si treba vzhľadom na tú extrémnu stopáž, veľmi dobre zvážiť. Samotný snímok nemá žiadne strhujúce tempo, ktoré by diváka udržalo pri zmysloch, podpísali sa podeň veterné mlyny času, no zároveň musím dodať, že ide o veľmi vierohodne spracovaný námet, ktorý sa drží prevažne faktov okolo onoho hororového prípadu. Ťažko sa to hodnotí. I keď sa snímok nesmierne snaží nič opomenúť, na nič nezabudnúť, priblíž vyšetrovanie či už z pohľadu postupov polície na mieste činu, počas vypočúvania, či na samotnom súde. Chcelo by to remake, chcelo by to väčšiu dynamiku. ()
Nejsem si úplně jistá, co napsat jako komentář k tomuto filmu. Nese v sobě ducha doby, což ho činí jedním z nejzajímavějších "dokumentů", co jsem o daném tématu viděla. Co bych ale napsala jako komentář právě k tématu, to vím moc přesně, ale nemůžu být tak sprostá. Asi jenom, že svině jsou i ti, kteří je vidí ve všech ostatních. Nakonec cítím ještě potřebu vyjádřit se proti myšlence vrahů a všech jejich sympatizátorů a udělám to formou slov autora, jehož jiné texty byly tak mylně vykládány: "You say you want a revolution - well you know... We all want to change the world. You tell me that it's evolution - well you know... We all want to change the world. But when you talk about destruction - don't you know you can count me out! " ()
Jiný pohled na Tate-LaBianca vraždy než HS z roku 2004 - a to z pohledu vyšetřování. Pokud člověk o tomto případu nikdy neslyšel, tak ho tříhodinový film ze soudní síně unudí k smrti. Protože já do této skupiny nepatřím, tak mě to bavilo a film jsem sfouknul najednou. Jediné, co mě vadilo, tak byl příšerný výběr herců, kteří se skutečným postavám vůbec nepodobali...až na Mansona - ten byl jak přes kopírák. ()
Galerie (2)
Photo © CBS/Fox
Reklama