Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

ripo 

všechny recenze uživatele

Českým porevolučným filmom experimenty nejako nesedia. F.A.Brabec sa zrejme inširoval Věrou Chytilovou a natočil experimentálny film Krysař. Je to však experiment pre experiment a nie pre diváka. Adekvátnej podpory sa mu dostalo aj zo strany médií, že film sa natočil za 24 hodín. Omieľalo sa to všade a na každom kroku a tak mal vlastne vždy a všade vlastne bezplatnú reklamu.... A to bolo príliš lacné .... Sorka, ale z celého filmu ma zaujali len dva detailné zábery do tváre Krysařa a zopár hudobných mitívov Daniela Landu .... ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Výchozí nápad natočit celovečerní film za 24 hodin je fajn, ale nesmělo by přitom na filmu být tak nápadné, že se režisér chce za každou cenu do té Guinessovi knihy rekordů dostat. Film tak nechtěně působí často amatérsky, spíchnutý narychlo horkou jehlou - to se muselo stát bezpodmínečně. Ale obrovskou nevýhodou je, že do role Krysaře byl obsazen neherec-kaskadér Jákl. Krysař má být postava rozporuplná, hrozivá, s tajemstvím, osudová, temná...Jenže v podání Jákla je to nudnej chlápek s velkou holí, co prostě pořád jenom někam chodí. Je o to nevýraznější, že se kolem něj pohybují tři velmi dobře zahrané postavy, ze kterých nejvíce vyniká Ďábel Karla Dobrého. Navíc ani kamera se Brabcovi moc nepovedla. Prvních pár scén snímaných rychlým přiblížením mělo svůj smysl a bylo to dobré, no ale po pár minutách tento stále stejně používaný postup začal též nudit. Dvakrát škoda, věčný krysařský námět (už mnohokrát zpracovaný - a lépe) zůstává pořád vděčný a velmi dobrý. Brabec prostě na režii nemá, měl by se držet své původní profese a nefušovat jiným do řemesla. ()

Reklama

S.i.d. 

všechny recenze uživatele

I přes velmi nízké hodnocení jsem se odhodlal film shlédnout. Výsledkem bylo, že jsem pochopil proč se uživatelům film vůbec nelíbil. 1) Scénář byl nezajímavý, myslím že i pro někoho kdo nečetl původní knihu těžko pochopitelný. Téměř nic se nedělo. Projíždění Prahou a bezvýznamné toulání krysaře zabíralo delší část filmu než dialogy a jakýkoliv obsahově důležitý děj. Myslím si že pokud by scénárista strávil nad svým dílem delší dobu, dalo by se z toho něco vykouzlit. 2) Zpracování bylo otřesné. Chápu sice že byl film natočený za 24 hodin, ale to co prošlo střihem je občas opravdu tragédie. Pokud někdo neví základy tvorby filmu, tak ať se do filmu nepouští a už vůbec ne za 24hodin. Takže můj závěr je, že se opravdu nejedná o film který by měl patřit do seznamu úspěšných filmů české kinematografie. ()

bari68 

všechny recenze uživatele

Film natočený za 24 hodín a k tomu ešte zápis do Guinessovky. Dobré.Ale položme si otázku,či tento komerčný ťah filmu prospel?! ... Asi nie, ... tu v tomto prípade stokrát platí: Práca kvapná , málo platná.Nesympatické postavy bez charakterových vlastností boli tu iba obyčajnými figurkami bez ovládania.Scenár, to bola vec, na ktorej sa dalo ešte pred prvou klapkou tiež aspoň trochu zapracovať,veď s týmto výtvorom si poradil aj taký (ne)herec ako je Petr Jákl.Ďalšia vec, ktorá mi vadila bola práca hlavného kameramana , ktorý takmer vôbec nevyužíval asistentov ,ale hlavné technické oko bolo v mono-úlohe F.A.Brabca.Tento filmár je určite zaujímavým počinom českej kinematografie , čo sa týka celkovej réžie, či samotnej kamery ,ale predsa zábery s približovaním a vzdialovaním s minimálnym počtom strihov a s osvetlením jednej reflektorovej lampy pôsobí až príliš amatérsky. ...Žiadna chvála, samé zápory.Prečo teda 2*? :za výbornú hudbu Daniela Landy a za pokus o niečo iné, o experiment , ktorý síce nevyšiel ,ale pri troche racionálneho myslenia s vedomím , že nejde o megafilm ála America s miliónovým rozpočtom,ale o snahu vniesť osobitý žáner do kinematografie , zaslúži si aspoň uznanie. ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Původně jsem chtěl dát 3, max 4 *, protože ač jsem byl nadšen, spousta faktorů mě vytáčela. Ale když vidím, jak je tohle dílo těžce podhodnoceno, 5* dávám s celkem čistým svědomím. Znám celkem dobře knihu, muzikál mi zatím unikal. Ztvárnění samotného Krysaře u mě na výbornou! E. Geislerová není žádná modelka, ale roli Agnes zvládala suprově. Kristián jako R. Krajčo taky nebyla zlá volba. Skvělá Landova hudba výborně vykreslovala atmosféru. K. Dobrý sice těžce přehrával, ale asi to byl záměr. Fakt, že film skončil přesně opačně, než kniha pominu, beru to jako originalitu. Ale co mi fakt vadilo, a to hodně... Ta FAMU - skupina... Proč má Brabec ve zvyku tohle dělat?? Proč? Proč do každého filmu musí narvat něco, co ho totálně zhnusí... Kdyby po té praze jezdilo auto a v něm seděl Krajčo a Geislerová a nikdo jiný se tam už neobjevil, bude to mnohem lepší. Co mě vytáčelo totálně byl kruh reflektoru, který neměl hlavu ani patu. Jestli to takto mělo být, tak by někdo asi potřeboval lékaře, protože to nebylo normální... Kamera byla taky spíše otřesná. Možná škoda, kdyby se někdo nesnažil to za 24 hodin stihnout, ale raději to v klidku natočil za dva dny, vypadalo by to mnohem líp... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Pro Richarda Krajča to byl první Silvestr strávený v Praze. (HappySmile)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)

Reklama

Reklama