Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

petaspur 

všechny recenze uživatele

Falešný přednosta stanice nepostrádá před generálním inspektorem znalost jízdního řádu (Vlak do Svijan jede v 8 hodin 64 minut), brilantně čte telegramy (tečka-čárka-tečka-tečka-tečka-čárka) a od včerejška odpoledne nepříjímá zavazadla, neboť si to odhlasoval. Můj nejoblíbenější kousek Krále komiků. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Spusťte šraňky a hned je zase vytáhněte." Falešný přednosta stanice alias černý pasažér Ťopka se jako tornádo vrhnul do velení železniční stanice a já se přitom vždycky umlátím smíchy o telegraf. Prostě tečka, čárka, čárka, tečka, co na tom je? Jsou na tom hlášky, ksichty, situační komika a já se snad ani nestydím za to, že mi ke spokojenosti někdy stačí tak málo. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vlasta Burian bol proste genialny komik. Hoci mam stale problem s ceskoslovenskymi filmami 30. rokov /jo, stale tvrdim, ze filmari sa len rezisersky hladali, herci tiez nemali prakticke skusenosti ...../, v zasade ich neglorifikujem, ale ani nezatracujem. S cs filmami 40. rokov potom uz problem nemam - predsa len nasi ceskoslovenski velikani ako Vavra, Fric, Bielik, Zeman uz nabrali reziserske skusenosti. A tuna ide o vyslovene genialnu komediu z Protektoratu Cechy a Morava. 94 % ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Král komiků Vlasta Burian opět, jak je u něho zvykem, exceluje v této známé komedii, kde se musí vydávat za falešného přednostu stanice, a aby toho nebylo málo, na běžnou inspekci přijíždí generální inspektor drah Jaroslav Marvan. A pak už je to herecký koncert Vlasty Buriana a je jasné, že se nejelo úplně podle pevného scénáře, ale hustě se improvizovalo. Burianovi geniální etudy jsou právě dílem těchto improvizací. Jaroslav Marvan měl určitě nelehký úkol s ním udržet krok a je až s podivem, že svou roli takto bravurně ustál. Ostatní herci jim dělají jen křoví, ale nutno podotknout, že i oni se neztratili, ale v konečném výsledku je to hlavně Burian s Marvanem, kteří tuhle komedii s řídkým dějem a prostinkou zápletkou obohatili a učinili z ní nesmrtelnou klasiku, u které se baví a budou bavit celé generace. ()

joker.george 

všechny recenze uživatele

Pokud vás zaujme už část, která předchází hlavnímu dění na nástupišti, tak se nemusíte bát, že byste se potom nebavili, scéna v restauraci je totiž pouze taková lehčí ,,roštěná''... Ale pořádně se film rozjede, až když začne dělat čest svému jménu - tedy, jakmile se příběh už věnuje čistě příhodám na nádraží, kde se naplno projeví vytříbený humor Buriana s Marvanem a jejich společné dialogy a situace, které nestárnou... ()

Galerie (46)

Zajímavosti (27)

  • Při přijímání telegrafické zprávy odpověděl Vlasta Burian (Ťopka) v rytmu árie z Verdiho opery „Rigoletto (La donna è mobile)“. (Caesar1993)
  • Když se černý pasažér Ťopka (Vlasta Burian) schovává před generálním inspektorem Kokrhelem (Jaroslav Marvan), je v kanceláři přednosty stanice na zdi na kalendáři dvanáctého. Po převlečení do uniformy se oba v této kanceláři setkávají a na kalendáři je jedenáctého. O pár obrazů později a poté po zbytek filmu, který se odehrává ve stejný den, je na kalendáři již správně dvanáctého. (bomber7)

Reklama

Reklama