Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Burian a zámena postáv. Dobre, ale ide o to, či sú hlášky vtipné a či z toho všetci okolo vychádzajú ako blbci a nám to bude pripadať vtipné. Ako pozerám, tak väčšine áno, mne však táto komédia nesadla a považujem ju za tú najjednoduchšiu zábavu pre dobové masy. Marvan ako inšpektor neustále pozoruje, ako falošný prednosta robí jeden kiks za druhým a musí mu byť jasné, že je podvodník. Lenže nie je a mne na tejto prihoretosti neprišlo nič vtipné. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přednosta stanice, jedna z nejhranějších Burianových filmových komedií na televizních stanicích, oplývá nezastavitelnou energií sehrané komediální dvojice. Vášnivě bublá a klokotá, vyzdvihuje absurditu, flexibilitu a protiklady, libuje si ve slůvkách, mezních situacích a v důvtipu hledání cest z bezradnosti nevědomí. Hravý humorný nadhled je nepřehlédnutelný, radost a nepoddajnost je nakažlivá. Baví bez přestání, důvěrně naznačuje a, i přes své značné stáří, neposedně skotačí a provokuje. Hlavní postavou lehkého komediálního příběhu je Ťopka (vynikající Vlasta Burian), chodící reklama, slepý pasažér a zaskakující přednosta železničního nádraží. Jediným cílem je nasycení žaludku se zachováním základů lidské důstojnosti. Chudoba není trestným činem, byť se na ní pohlíží z patra. Nakonec každé balancování na hraně přinese nevšední dobrodružství a pohotová přizpůsobivost alespoň krátkodobě vyrovnává síly před rozhodujícím střetem. Druhým vrcholem příběhu je Jiří Kokrhel (velmi dobrý Jaroslav Marvan), přísný generální inspektor transverzální dráhy. I společensky vážená osoba se může vlivem náhody vrhnout do role mlsného kocoura. Pro úsměv náklonosti se leccos přehlédne a slabosti se dá využít i na druhé straně. Třetím nejvyšším bodem je Arnošt Pěnkava (velmi zajímavý Čeněk Šlégl), bohatý místní statkář. Vytrvale, neodbytně a žárlivě upíná veškerou svou energii k jediné půvabné ženské tváři v okolí. Poměrům navzdory. Královský čtyřlístek humoru a zábavy uzavírá Pivoda (dobrý Václav Trégl), železničářský skladník místního nádraží. Zpupnost omezence, lačného po ženitbě, lze kontrolovat pouze přes autoritu nadřízené šarže. Hlavní ženskou postavou je Julie Jelenová (šarmantní Zita Kabátová), manželka přednosty stanice a obletovaný cíl mužského chtíče blízkého okolí. Jednu z mála možností rozptýlení je zapotřebí udržovat v bdělém stavu. Nejhledanější postavou je Anatol Jelen (velmi zajímavý Antonín Zacpal), přednosta železničního nádraží a vášnivý hudebník. I zdánlivý ignorant manželského soužití má svou mužskou hrdost, ze které neustoupí. Z dalších rolí: statkářova přehlížená manželka Olga Pěnkavová (příjemná Růžena Šlemrová), ostražitý restauratér Hejhal (zajímavý Theodor Pištěk), bezelstně bezprostřední servírka Pepička (příjemná Marie Norrová), prostá kuchařka u Pěnkavů a natěšená Pivodova snoubenka Růženka (zajímavá Darja Hajská), či železniční revizor Šajn (sympatický Karel Postranecký). Přednosta stanice je jedna z nejklasičtějších komedií Vlasty Buriana. Její temperament, vitalita a nezastavitelné klokotání stále dokáže rozvibrovat zábavu do smíchu a radosti ze života. ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Opět Vlasta Burian, který nikdy nezklame a jeho filmy baví. Tento taky. Navíc u mě patří k těm známějším a titulní písničku jsem si broukala už dlouho. Ovšem i přestože tady hrálo skvělé duo Burian/Marvan a měla jsem o filmu představy, jak není skvělý, nějak musím názor po dalším podívání přehodnotit, protože v porovnání s jinými komediemi prvorepublikového období mírně zaostává. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

ač zarytý černobílofob a nemilovník starých filmů, přesto jsem žízniv po doplnění filmových mezer sáhl i po tomto kousku... a bylo to velmi příjemné překvapení! příběh si diváka velmi lehce upoutá a hýčká si ho svým příjemným humorem až do konečného vyústění... nejde o žádný rychlík, který jen projede kolem a jen rozvíří prach, Přednosta je stařičký osobáček a když se smíříte s menšími nedokonalostmi 3. třídy, povozí vás líp než pendolino... 80% ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Burianove filmy majú veľkú výhodu a to, že aj vďaka nemu sa do ich deja človek ľahko vžije. V čase vojny takáto záplava hlášok v komediálnom filme musela na chvíľu potešiť väčšinu ľudí. Navyše ten koniec je priam kráľovský. Mohlo to byť aj zábavnejšie, no aj tieto scénky ma rozhodne nenudili, neboli otravné, človek si ich užil. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (27)

  • Nádraží v Mokré nad Soupravou je ve skutečnosti stanicí Praha-Jinonice. (HJ-FILIP)
  • Vo filme môžeme vidieť lokomotívy radu 310.0,1, prezývanú "Třistadesítka/Kafemlejnek", 354.0, prezývanú "Všudybylka/Pukl", 387.0, prezývanú "Mikádo", 456.010, ktorá bola americkej výroby, 464.023, prezývanú "Ušatá" a 524.0,2, prezývanú "Pětikolák". (Raccoon.city)
  • Když se černý pasažér Ťopka (Vlasta Burian) schovává před generálním inspektorem Kokrhelem (Jaroslav Marvan), je v kanceláři přednosty stanice na zdi na kalendáři dvanáctého. Po převlečení do uniformy se oba v této kanceláři setkávají a na kalendáři je jedenáctého. O pár obrazů později a poté po zbytek filmu, který se odehrává ve stejný den, je na kalendáři již správně dvanáctého. (bomber7)

Reklama

Reklama