Režie:
René LalouxScénář:
Roland ToporHudba:
Alain GoraguerHrají:
Jean Topart, Hubert de Lapparent, Gérard Hernandez, Miroslav Masopust, Hana Maciuchová, Jorga Kotrbová, Marie Vášová, Věra Kubánková, Václav Voska (více)Obsahy(1)
Futuristicky vyhlížející animovaný film na motivy románu Stefana Wuta. Kouzelným světem vás provází malý kluk - člověk, který slouží jako hračka pro děti kulturně a technicky vyspělejších bytostí. Tento chlapec projeví neočekávanou schopnost učit se a tvořit. Mezitím se vládci společnosti rozhodnou vyhladit zbytky lidí volně žijících v přírodě, aby předešli možným budoucím problémům. (raffspIn)
(více)Videa (1)
Recenze (179)
No - než sci-fi bych řekl spíš fantasy... Každopádně fantastický film, lehce insitní leč poutavý příběh u kterého jsme jako děcka museli hodně přemýšlet, film, který mne osobně hodně ovlivnil ve vnímání (animovaného) filmu jako umění - i když takto jsem si to začal uvědomovat mnohem později. Bylo nám 10 - 11 a na ten film šli tenkrát do kina nejmíň třikrát... . . . Bůh suď, proč tohle nám nenaservíruje naše "Veřejnoprávní" místo pravidelných dávek sraček ze současné produkce. No - asi by z toho nikdo z kumpánů neměl vejvar... Každopádně pro našince KULTOVNÍ, SKVĚLÉ A NEZAPOMENUTELNÉ! ()
Jeden z filozoficky nejhlubších a vizuálně nejextatičtějších zážitků co jsem v životě viděl. Velké překvapení že jsme se na tom podíleli. [9/10] (Československý Filmexport, Krátký film Praha, Les Films Armorial) (Eastmancolor /// Produkce: Roger Corman, S. Damiani, Anatole Dauman, A. Valio-Cavaglione /// Scénář: Steve Hayes, René Laloux, Roland Topor podle románu Oms En Serie Stefana Wula /// Kamera: Boris Baromykin, Lubomír Rejthar /// Hudba: Alain Goraguer /// MFF v Cannes: René Laloux (Zvláštní cena)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
Tento film sem náhodou našel na internetu a to konkrátně tady, s anglickými titulkami. Zapůsobil na mě hned od začátku. Vypadá velmi futuristicky, a i když některé scény byly zdlouhavé na úkor děje, celkově je to film po všech stránkách originální ()
Divoká planeta je fantasmagorická podívaná ve francouzsko-československé produkci, takže tu mají otisk naše zlaté české ručičky. Jedná se o trošku zapadlý šperk, který se zřejmě ve své době nemohl zde dočkat ohlasu, zato v Cannes získal cenu. Vypravuje alegorický příběh z dalekého kosmu o rase Draagů, kteří si lidi chovají jako domácí zvířátka. Disponují mnohem vyspělejší technologií a při porovnání ve fyzické velikosti jsou to obři, co nás dokáží cvrnkat prsty jakoby se nechumelilo. Animace a vůbec veškeré nápady jsou velmi bizarního charakteru stimulující naši fantazii. Hudba je pochopitelně na svá léta v jakémsi "funky" nádechu, který dle mě ne tolik k příběhu sedí, ale dá se to zkousnout. Po celou dobu jsem měl k filmu jen jednu zvláštní výhradu, které jsem se nemohl zbavit. Možná je to dáno rokem, ale působí scénářem, narací a celkovým plynutím tak nějak nedotaženě, nekonzistentně. Nebyl jsem si celou dobu jistý jestli sleduji film s regulérním příběhem nebo dokumentární cyklus ala Byl jednou jeden... člověk. Přišlo mi, že se to tak nějak mezi sebou střídalo, což mohl být i záměr, ale tahle věc mi trochu vadila. Za smrknutí Divoká planeta určitě stojí a potěší hlavně ty, které otravuje současná hollywoodská animovaná produkce. Ovšem pozor, neřekl bych, že se jedná úplně o animák pro nejmenší! ()
Proč jsem si zamilovala tento film? Například pro jeho surrealistickou kresbu. Zvířáta a krajinu. Pro oslavu potřeby divokosti a tělesnosti. Kvůli staré náčelnici. Kvůli nápadům, které vypadají, jakoby vyvěraly z dětské fantazie (například originální zhotovování oděvů - Krteček by se divil!). Protože Draagové jsou vznešení a mají vskutku podivné zvyky. Protože film vypovídá cosi o tom, že když se jednu z doplňujících se částí celku snažíme eliminovat, nemusí se to vyplatit. (Do hlavy se mi vtírá srovnání s Avatarem, ale k tomu dodám jen toto: Camerone, naser si.) ()
Galerie (46)
Photo © Argos Films
Zajímavosti (9)
- Film se začal natáčet v Praze, ale kvůli politickým tlakům se dotočil v Paříži. (Witta)
- Film se připravoval v letech 1969 až 1973. Natočen byl v pražském studiu Jiřího Trnky. (Ded@M@tes)
- Roland Topor provedl jen nemnoho kreseb, které se o 40 let později prodávali draze na aukcích. Kábrt postavy zkultivoval a film v podstatě režíroval on. (vopicka2)
Reklama