Režie:
Danny BoyleScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
John MurphyHrají:
Cillian Murphy, Naomie Harris, Megan Burns, Brendan Gleeson, Christopher Eccleston, Alex Palmer, Christopher Dunne, Luke Mably, Ricci Harnett, Noah Huntley (více)Obsahy(1)
Skupinka aktivistů, která bojuje za práva zvířat, vtrhne do laboratoře, kde vědci zkoumají opice infikované vzteklinou. Ochránci pustí opice z klecí ven, ty je okamžitě pokoušou a nakazí.
Pracovník kurýrní služby Jim (Cillian Murphy) se probudí v nemocnici z kómatu a zjistí, že budova zeje prázdnotou. Zděšený a osamělý mladý muž nemocnici opustí, aby objevil celou hrůzu. Londýn se naprosto vylidnil. Někde jsou vidět umírající. Pak potká Selenu (Naomie Harris) a Marka (Noah Huntley). Virus zlikvidoval téměř celé město. Selena pozná, že i Mark je infikován smrtelným virem, proti kterému není obrany, a v pudu sebezáchovy ho zabije. K malé výpravě se přidává Frank se svou dcerou Hannah. Zásoby pitné vody docházejí. Skupinka hledá východisko. Po vyslechnutí zpráv o počasí získají informaci o vojenské jednotce kdesi mimo město. To by mohla být záchrana. Ale deprimovaní trosečníci netuší, kde na ně číhá ještě větší hrozba.
Režisér Danny Boyle (např. Trainspotting, Pláž) předává prostřednictvím filmu divákům brutální vizi apokalypticky opuštěného Londýna a lidí, kteří se stávají tváří v tvář smrtelnému viru cyniky a ztrácejí emoce. Je to zároveň drsné poselství o tom, jak destruktivní je ztráta přirozené lidskosti.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (852)
Scénáristická zhovadilost, která nemá v mnoha ohledech hlavu ani patu, postavy se chovají naprosto iracionálně, dějová linka se mění podle potřeb a ani ten konec za moc nestojí. Obzvlášť posledních 30 minut je úlet mimo naši soustavu, kdy jsem si říkal, jak mohl někdo provést, s tak nadějnou zápletkou, takový humus. Jenomže Boyle umí točit velice působivě, intenzivně a Cillian Murphy je jako vždy nezapomenutelný. Tak co s tím. 50% ()
Rozhdoně lépe zpracovaný film na stejné téma než Doomsday (2008) a proto se stydím, že jsem tenhle snímek Dannyho Boyla neviděl dřív. Tohoto režiséra si budu muset zapsat za uši, protože jeho "klaustrofobické" filmy dokáží opravdu vyvolat ten stísněný pocit (Mělký hrob o člověku v hrobě, Trainspotting - uvěznění v drogách, Pláž - uzavřeni na ostrově, Sunshine - ve vesmírné raketě). Po scénáristické stránce se příběh drží daných pravidel a proto taky dobře funguje. Expozice je jasná během prvních pár minut, poznáme hlavního hrdinu, který ke konci projde změnou a úplně se obrátí na ruby. Jen ten konec mě trošku zklamal, nevím zda bych znova věřil armádě. Ale snad to dopadlo/dopadne dobře. ()
je to určitě výborný film, ale přece jenom mě se víc líbil film Úsvit mrtvých, který je daleko víc akčnější a je ve větším tempu, tohle se trošku moc táhne a je málo akční i když někdy jsou tam slušný akce a děj určitě taky neni k zahození, ale něco tomu schází. Herecký výkony nejsou nic extra, ale čtyři hvězdičky si to zaslouží ()
Pro mne je tenhle zombie-film dost milé překvapení, protože na to si fakt nepotrpím. Líbila se mi psychologická stránka filmu, kdy lidstvo v podstatě vymřelo a pár přeživších se s tím musí vyrovnat. Za velký klad považuji i to, že se tam zombie vyskytují poměrně málo a dá se s nimi dobře nějakým způsobem zatočit. Můžu dokonce uznat, že jsem se jednou i lekla. Velmi dobře je zvolená hudba. Ale co mě nejvíc dostalo, bylo oznámení: 28 dní poté... ()
Za první 2/3 filmu bych dal klidně 5. Vylidněný Londýn, první setkání s nakaženými, Jimova návštěva doma, všechno velmi drsné, adrenalinové, psychicky reálné a celkově uvěřitelné. Ale přece jenom ten konec je tak za vlasy přitažený, že hodně kazí dojem z celého filmu. Skoro jsem váhal dát jenom 3, nakonec přece jen dávám 4, ale s odřenýma ušima, hlavně díky skvělé atmosféře v prvních dvou třetinách a dobrému nástinu motivů postav. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (57)
- Důležitým aspektem nového pojetí zombie ve filmu byla myšlenka, že virus nemusí člověka ovlivnit pouze fyzicky, ale také psychicky. Scenárista Alex Garland i režisér Danny Boyle vnímali proměnu lidí v zombie v důsledku nekontrolovatelné zuřivosti jako dobrou metaforu pro moderní fenomén společenské zuřivosti. Líbil se jim nápad, že virus jednoduše posílí něco, co v sobě máme, místo aby nás proměnil v někoho úplně jiného (jako se to děje v tradičních zombie filmech). (HellFire)
- Ke scéně, v níž Jim (Cillian Murphy) najde na schodech peníze a zvedne je, inspirovala režiséra Dannyho Boyla fotografie z Kambodži z období po sesazení diktátora Pol Pota. (HellFire)
- Film je nasnímaný běžnou poloprofesionální videokamerou Canon XL-1S v nízkém SD rozlišení. Pouze závěrečná scéna vznikla za pomoci obvyklé 35mm filmové kamery, a flashbacky na 8mm formát. (Hawaj)
Reklama