Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Film plný spousty nádherných a několika (asi tří- klavír na vlnách, souboj a nahrávání) nezapomenutelných scén, ale také až příliš hrající na city. Samozřejmě režijní nápady, kamera a Tim Roth jsou skvělí, to samé hudba, která je prostě úchvatná. Ale bohužel ten konec prostě není takový, jaký bych si přál a představoval... a písnička k závěrečným titulkům mi přijde jako pěst na oko. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

** za Rotha, jinak mě to ale minulo o několik námořních mil a celý hluboce dramatický příběh a vyprávění jen pluly kolem a já čekal, kdy se taky začne dít něco jiného, než že maniakálně božský pianista na lodi. Hluboké tolik, že jsem se v tom utopil a ani nevím, jestli to byla ta 120 nebo 165 minutová verze - ta moje měla totiž asi tak týden. ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Skvělé podobenství o umělci (ale vlastně každém člověku), který není ochoten (a ani schopen) vystoupit z bezpečí důvěrně známé ulity a čelit "nástrahám" velkého světa se všemi jeho radostmi, ale i tragédiemi (vzpomínáte, jak v Biu Ráj musel Tota promítač do "světa" téměř vykopnout?) a nutnostmi volby. Morriconeho soundtrack patří k jeho pozdním mistrovským, byť se hlavní motiv v plné orchestrální parádě předvede jen během úvodních titulků. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Giuseppe Tornatore / Predloha: Alessandro Baricco - Novecento | Hudba: Ennio Morricone | Distribúcia: Medusa Films, Fine Line Features | Štúdio: Sciarlo, Medusa Film | Rozpočet: 9 miliónov $ | Tržby: US: 259,127 $ || Nezabudnuteľný, výnimočný film, ktorý je príbehom úchvatný a zároveň pekelne smutný. Ak existuje v umení pojem Battle, tak exemplárnym príkladom číslo jedna je pasáž piánového súboja. Charakter stvárnený Timom Rothom je jednou z najčistejších a najdobrosrdečnejších, aké som kedy videl. Má to svoje muchy, a výnimkou Tima Rotha i herecké obsadenie nebolo dokonalé, každopádne ako celok vo mne legenda o 1900 bude rezonovať ešte veľmi dlho. Pre mňa strhujúci, plnohodnotný zážitok. 1900: "Moja hudba bezomňa nepôjde nikam!!!" 100% | DVD, HD650, EN DTS | ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)
  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)

Reklama

Reklama