Reklama

Reklama

Vězně v cele číslo šest spojuje myšlenka na útěk z vězení. Když sem přibude nový vězeň Gaspard, zkušený Roland jej zasvětí do vymyšleného plánu útěku tunelem. Na budování tunelu všichni v noci pracují a každým dnem se tak přibližují k vytoužené svobodě. Nejen tunel je zárukou jejich úspěšného útěku...

José Giovanni, velká osobnost francouzského filmu, přinesl před kameru vlastní zkušenost. Narodil se v Paříži v korsické rodině a již od brzkého mládí se musel sám o sebe postarat. Za války působil jako vysokohorský vůdce a pěšák v odbojovém hnutí, ale po osvobození se zapletl s podsvětím. Při loupežném přepadení jsou jeho strýc a bratr zabiti a mladý Giovanni dostává trest smrti. Jeho otec však o svého syna bojuje a José vychází z vězení v třiatřiceti letech. Svůj nešťastný příběh přenesl José Giovanni do své první knihy nazvané Díra, což je slangový výraz pro vězení.

Francouzský režisér Jacques Becker byl knihou nadšen a koupil práva. Giovanni se podílel na psaní dialogů a s Beckerem dál spolupracoval. Za svůj život napsal jednadvacet knih, pod čtyřiadvaceti filmy je podepsán jako scenárista a režisér - Dva muži ve městě, Sicilský klan, Poslední adresa a další. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (93)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Vězení nepovažuji za ideální místo odpočinku a proto bych, v souladu s míněním bručících týpků, rovněž zapřemýšlel o změně prostředí. Tentokrát by to neměl být takový problém, jelikož do standardního vybavení cely patří šroubovák, sirky nebo provaz a jako nadstandard se najde i pilník. Pan režisér se však rozhodl zašokovat až závěrečnou scénou, takže nejprve vychytrale nabídl mnohaminutové uspávací záběry na bušení trubkou do betonu, šmrdlání mříže pilníkem či němé procházky po podzemí. Zvýšil tím sice šance pointy na úspěch, ale na zábavě to rozhodně nepřidalo. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Být sympatický zvenku neznamená vždy být sympatický zevnitř. Oči nás někdy klamou. Možná dost často. Sebeklam a zavírání očí nad problémem totiž pomáhá lidem přežit nebo přejit to, co je pro ně těžké přijmout, protože by museli pohnout sami se sebou. A kam je ta inercie pak zavede? Do ještě větší díry? Jenže ... člověk by nejraději přece věřil - sobě, lidem, světu a nějaké stálosti aspoň v něčem. Na pevné půdě se totiž stojí snadněji než na zemi chvějící se pod nohama. A v tom chvění právě žijeme. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když je to rozvláčné, i když je to minimálně akční, přesto je tohle film, který vás bude bavit. Postavy si vás získají, protože jsou nesmírně dobře napsané, zrežírované a zahrané. Že to jsou neherci vás většinou ani nenapadne. Režisér dokáže skvěle ztvárnit snad každou scénu, a v jeho tempu jsou všechny adekvátně vyhrocené. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Roland to mal všetko prešpekulované na jednotku, šikovný to chlap. Akcia prebiehala hladko, bez jediného zádrhelu, šťastena stála na ich strane a aj chlapi mali nervy zo železa. Bohužiaľ mi chýbalo viac napätia a dusnej atmosféry, ale pozeralo sa na to výborne. A koniec? ... ten bol skvelý, presne podľa mojich predstáv. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Parádny väzensko útekový thriller. Až dokumentárne ladené snímanie, žiadna hudba, až nepríjemne naťahovanie akcií a sympatické postavy zariadili, že je divák konštantne v napätí. A veľmi "hrdinom" fandí. Trošičku vadila istá repetatívnosť v tretej štvrtine. A koniec, ktorý to hádže do úplne inej roviny je hardcore. 9/10 ()

Galerie (16)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení probíhalo po dobu 10 týdnů. (oje)
  • Replika věznice byla vytvořena do nejmenších detailů zejména díky trojici skutečných vězňů, kteří se v roce 1947 pokusili o útěk, a kteří u filmu působili jako konzultanti. (Kulmon)

Reklama

Reklama