Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manažer zpěváka Michala Penka Don Giovanni (Karel Roden) odjíždí se svým svěřencem natočit nový videoklip na Kanárské ostrovy, kde se oba zapletou do mezinárodního komplotu několika mafiánských band usilujících o vzácný recept na Becherovku. (J.Connor)

Recenze (96)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Zatímco lokální hvězda pop-music Michal Penk točí na Kanárských ostrovech videoklip, jeho manažer Don Giovanni (Karel Roden) se připlete do plánu na loupež století. Kmotr zdejší mafie Don Padre (Miloš Kopecký) chce získat přísně tajný recept na becherovku a ten je po nepřehledně složitém transportu z Karlových Varů k nenalezení. Každý, kdo si chce kmotra z nějakého důvodu naklonit, po receptuře pátrá... Dobová propagace vsadila na slogan "Proč chodit na jiné filmy, když v tomhle je všechno?" Zní to sice podobně nabubřele jako naivní zlatokopecké pokusy o instantní kasaštyk typu Nahota na prodej nebo Trhala fialky dynamitem, ale to je klam. Jmenované filmy byly pochybné od samotného začátku, kdežto na Kanárské spojce jsou znát prvotní dobré úmysly i značné množství tvůrčí invence, kterým okolnosti nedopřály dotáhnout věc do konce. Film se sice točil v exotických lokacích, ale v polních podmínkách a s viditelně nedostatečným produkčním zázemím. Přesto má vtipný scénář, neurážlivý humor i solidní herecké výkony. Pokud někdo v komentáři teatrálně běduje nad vulgaritou nebo přehráváním, buďte si jistí, že film neviděl. Protože právě tyto dvě obvyklé ingredience českých filmových hurápodniků ze začátku devadesátých let Kanárská spojka vynechala. Gagy jsou lepší a horší, ale téměř vždycky podané civilně. Navíc nejsou takzvaně "lidové", alespoň ne ve smyslu přízemní pivní legrace soudobé konkurence. Jestli mi něco skutečně vadilo, byly to spíš některé technické nedostatky (obraz je neustále buď přehnaně temný nebo naopak přesvícený, vyloženě strašlivá je hudba Michala Penka), ale nemohl bych říct, že jsem se nudil nebo nedejbože propadal hanbou, jak je to trapné. Vůbec ne. Film patří mezi nedotažené kousky jako Buldoci a třešně nebo Každá koruna dobrá a mezi odpad ho neřadím. 40% ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

Bavil jsem se při premiéře a bavím se pořád. Trajkov si zkusil parodii na americký způsob ve stylu Bláznivých střel (které miluju) a docela se mu to povedlo. Jasně, vtipů a gagů mohlo být víc a mohlo to být celé o půl hodiny kratší, ale co už. Product placement byl opravdu naddimenzovaný, ale mně to v tomto případě kupodivu nevadilo. Kritici to svého času příšerně sepsuli právě kvůli PP, a jak vidno, řada diváků se jimi nechala ovlivnit, ale to by byla chyba. Škoda, že se Trajkov poté věnoval už jen (pseudo)uměleckým experimentům. ()

Reklama

MrKrahujec odpad!

všechny recenze uživatele

Tenhle film je samozřejmě možné (ba přímo nutné) bez dalšího odepsat, ale já jsem přesto byl jedním z těch (velmi) málo, kteří vydrželi v kině až do úplného konce, protože jsem pořád chtěl přijít na to, proč je ten film tak nesnesitelně špatný. Vždyť v něm hraje téměř celá tehdejší herecká elita a scenáristicky je vlastně celý sestaven z nepřerušeného toku gagů a fórů - ale ani jeden z nich nefunguje. Je to zajímavé i proto, že některé by nemusely být apriori úplně špatné, ale ta záplava těch debilních je dokonale neutralizuje a samozřejmě ten v podstatě stoprocentně reklamní způsob podání tomu také nedodává. Vlastně by šlo říci, že toto není celovečerní komedie, jak jsme na ně zvyklí, ale docela obyčejná televizní reklama, natažená na 118 minut. No a od televizní reklamy by opravdu jen blázen očekával kvalitní zábavu... ()

Opsha 

všechny recenze uživatele

Kanárská spojka rozhodně není nejhorší český film, ale má několik obrovských chyb. Za prvé: Scénář je pekelně překombinovaný a kdyby se většina "zápletek" vyhodila (Manekýny,slovenská mafie, Michal Penk), filmu by to jen prospělo. Za druhé: Režisér Trajkov rozumí komedii asi jako já kvantové fyzice a většinu gagů přetahuje a zabíjí. Navíc herce tlačí do "komického" přehrávání , když více by bylo méně. Za třetí: Product placement je neohrabaný stejně jako režie. Zkusil jsem si film představit bez něj (stačilo by nahradit recept na becherovku čímkoli jiným cenným) a fungovalo by to třikrát lépe. Jenže pořád je tu spousta dobrých nápadu a docela originálních gagů (vozíček, sebevražedkyně). Kupodivu i Penk, kterého jsem měl za kýčaře, složil pro film vcelku slušnou písničku. Kanárská spojka je sice nepříliš vydařená ale v naší kotlině poměrně originální komedie a narozdíl od Soukopových veleděl jsem si u ní nepřišel nikdy trapně. 30% ale vzhledem k ostatním hodnocením zaokrouhleno nahoru ()

merva 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je naprostá bomba ! Šílená chaotická vize, která se mi líbí. Bizarní scény, karikaturující filmařské braky (celkem připomínající Lynchův masterpiece Twin Peaks), super kamera, střih i hudba. Skvělé herecké výkony Karla Rodena a Ivany Chýlkové, Michal Penk tomu potom dodává onu bizarní atmosfétu. Rozhodně to neni film pro masy a mnoho diváckých příznívců si nezískal, nicméně to Ivo Trajkov dobře věděl a s tím do natáčení šel, vtipně je na to poukázáno i během filmu (super štěk R. Holého). Kdyby byl tento film natočen v zemi s větším trhem a diváckým publikem (USA,BRD...) rozhodně by si své diváky získal. Bohužel v ČR není pro filmové experimenty mnoho pochopení kor v začátcích 90. let kdy většinu populace zajmaly spíše než nové filmy nově otevřené hranice a supermarkety. Já tento film osobně řadím mezi klenoty porevoluční tvorby. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Když na začátku Don Omar (Miroslav Táborský) říká seznam jmen otci, říká jména jdoucí v (českém) kalendáři od Čestmíra po Marcelu. Občas vynechává, například obden. (griph)
  • První oficiálně udělená cena za nejhorší film roku - Plyšový lev. (cariada)

Reklama

Reklama