Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třetí pokračování osudů oblíbených hrdinů v bláznivé letní komedii z jihočeských Hoštic. Blažena konečně „urvala“ Vencu, živočichář Béďa se přiznal k dítěti a oženil se s inženýrkou Gábinou. A tak Evík a Miluna z  hospody zůstaly na ocet. Na jézeďáckém zájezdu do Itálie se zhrzené dívky seznamují s údajnými mafiány - v podání Oldřicha KaiseraMartina Dejdara - a nabídnou jim všechen svůj slovanský šarm a šmrnc za likvidaci svých šťastnějších sokyň. Vymyslí plán, který jako v každé bláznivé komedii přináší množství nečekaných zápletek a komických situací ... (TV Prima)

(více)

Recenze (666)

kiddo 

všechny recenze uživatele

Troška točil hodnejm srdíčkatejm lidičkám svou typickou buranskou řachandu pro nevinné zasmání, a nějak mu z toho nechtěně vylezla generační výpověď o všeurčujícím českém komplexu méněcennosti, která éru svého vzniku zachycuje s podobnou kousavou přesností jako Chytilové Dědictví. Omylem geniální. Se děsím, jakou neplánovanou satiru za deset let vykoukám z Babovřesků. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Znatelný pokles v kvalitě oproti předchozím dílům. Nepříliš nápadité gagy střídají gagy nápadité a prostinké. Herci nebyli už tak zábavní. Troškova režie se spíše zmůže jen na vulgarismy, které ale ještě obstojně fungují, a občas vyzdvihují nedostatky, v již tak plytkém scénáři. Jednoznačně nejslabší díl z celé série, ale zase na druhou stranu, je neodvážnější z pohledu post revoluční nahoty, a i nějaká ta originalita by se našla. Mé hodnocení: 60% ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Úplně odpad to není, jenom je to strašně trapné. Na druhé straně je to nějaký odraz doby krátce po roce 89. A trochu guilty pleasure, takže jsem nemohl přestat koukat. Největší slanina tohohle díla je, ze oproti těm předchozím, které nějak ukazuji tehdejší vesnici, Erotika jede na nejlacinejsich trendech své doby. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední Troškův film, na kterej se dalo koukat a pobavit se. Pořád se jedná o stejnou zábavu, jako u předchozích dvou dílů, s porevolučním nádechem, kde se atmosféra oné doby perfektně promítla a ukázala cestu, jakou se snad všichni lidé tenkrát chtěli dát, zkrátka každej měl vidinu, že se po krachu komunistické strany všechno rychle zlepší a budeme si žít jako na západě. Jenže čas nejlíp ukázal, kam jsme se dostali. Závěrečná řeč Růžičkové je jasným důkazem, jak si každej představoval, že se vše rychle změní a budeme se mít všichni výborně. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Helena Růžičková - (Škopková) +++ Stanislav Tříska - (Škopek) +++ Oldřich Kaiser - (Vincenzo) +++ Martin Dejdar - (Bernardo) +++ Jaroslava Kretschmerová - (Evík) +++ Veronika Kánská - (Blažena) +++ Petra Pyšová - (Miluna) +++ Marie Švecová - (Keliška) +++ Valerie Kaplanová - (Babička) +++ Martin Šotola - (Jirka) +++ Miroslav Zounar - (Předseda) +++ Jiří Lábus - (Béďa) +++ Pavel Vondruška - (Tajemník) +++ Luděk Kopřiva - (Farář Otík) +++ Jiřina Jirásková - (Hubičková) +++ Jiří Růžička - (Josef) +++ ()

Galerie (10)

Zajímavosti (48)

  • Filmovalo se v Hošticích a Italském Monte Casino, přičemž v Itálii se točilo pouze týden. Všechny interiéry se z úsporných důvodů natáčely v Česku. Scéna v hotelu, kde se neměla Škopková čím přikrýt, byla natáčena v hotelu Šroubek na Václavském náměstí v Praze, kde měla Helena Růžičková již v roce 1956 svatební hostinu. (M.B)
  • V Itálii se ředitel farmy domlouvá, že přijede v sobotu 28. Když se v Hošticích ptá předseda, co je dnes za den, tak Evik (Jaroslava Kretschmerová) odpoví, že úterý a Béďa (Jiří Lábus) dodává, že je 25. To nesedí, protože úterý by mělo být 24. (jan.hryz)
  • V knize Jaroslava Sedláčka "Rozmarná léta českého filmu" je na část vzniku filmu vzpomínáno takto: "'Na natáčení v Itálii i s cestou tam a zpátky jsme měli týden, takže to byl strašlivej fofr,' líčí režisér Troška, 'naštěstí nám počasí přálo, ale i tak se řada věcí natočit nestihla, takže jsme je museli všelijak ošvindlovat, například v dialogu,' říká Troška. 'Byl to první film po hodně dlouhý době, který se takhle venku natáčel, takže nikdo s tím neměl zkušenost a žádnými povoleními se netrápil,' směje se Martin Dejdar, který ve filmu o družbě hoštických družstevníků s italskými zemědělci hrál společně s Oldřichem Kaiserem duo jižanských mafiánů. 'Všichni jsme fakt jeli jedním autobusem, herci, neherci, filmaři, stařenky, který v životě možná nebyly dál než ve Strakonicích, do toho Olda Kaiser s Jirkou Lábusem, Jarka Hanušová, vstávali jsme už v pět, chodili spát pozdě, aby se to všechno stihlo, ale fór na fór, prostě obrovská sranda,' říká Dejdar a vzpomíná, kterak italská pláž jako mávnutím proutku zmlkla, když na ni v plavkách vyšli Helena a Jiří Růžičkovi. 'Největší legrace ale byla, když jsme přijížděli na italské hranice a já se ptal šéfa produkce, jestli má nějaké povolení, že tam jedeme natáčet a že máme dole v autobuse kufr plný profesionální techniky,' líčí Dejdar další veselou historku z natáčení. 'Samozřejmě nic takového nikdo neměl, takže to dopadlo tak, že Jirka Lábus vylezl na italské celnici z autobusu ven, začal zpívat italsky árie, které zpíval v představeních Ypsilonky, celníci se váleli po zemi smíchy a za nimi pomalu projížděl autobus. Když byl na druhé straně, Lábus dozpíval, sedli jsme a oni nám ještě zamávali.'" (NIRO)

Reklama

Reklama