Reklama

Reklama

V roce 2035 jsou roboti součástí každé domácnosti a lidé jim důvěřují. Až na jednoho – trochu paranoidního detektiva Dela Spoonera (Will Smith). Ten je přesvědčený, že zločin, který právě vyšetřuje, spáchal robot. Vyšetřování ho přivede k odhalení děsivé hrozby pro lidskou rasu... Společně s psycholožkou Susan Calvenovou vyšetřují smrt doktora Milese Hogenmillera, vědce, který pracoval s roboty pro U. S. Robotics. Příčinou smrti byla sebevražda, ale Spooner je přesvědčený, že vědce zavraždil robot. Tři zákony robotiky však zaručují, že taková věc je nemožná… (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 082)

tron 

všechny recenze uživatele

„Bum, plesk. Bol to proste skokan.“ Nudné, sterilné, neoriginálne a tuctové remeslo. Ak vezmeme do úvahy plusy (fajn Smith v nasra*om móde), je výsledkom obrovské sklamanie. Vidno, že kebyže tvorcovia chceli, vedeli natočiť sci-fi pecku. Lenže z nejakého dôvodu nechceli (alebo im to bolo jedno alebo im to neumožnilo štúdio). Chvíľami som dokonca uvažoval o hodnotení 2*, pretože ústredného záporáka odhadnete na prvú dobrú, akcia je ťažkopádna a vizuálne efekty napriek vysokému rozpočtu hnusné (ako-tak zažiaril snáď iba Sonny, ale aj ten ma nudil). Nebavilo ma, ako hrdinovi stále nikto neverí. Scenár nie je zázrak (ak nerátame šokujúce vysvetlenie, prečo hrdina nenávidí stroje, to bolo super) a postavy sú klišé. U Willa Smitha to až tak nevadí, ale ostatní to nezvládajú dôstojne uhrať. Zdá sa, že Alex Proyas (Vrana) u tak vysokorozpočtového projektu nemal ktovieako veľké slovo. Na prvom mieste boli CGI. Až si nie som istý, či namiesto Proyasa nerežíroval šéf trikárov. ()

Melies 

všechny recenze uživatele

7 / 10 Pri filme Ja, robot je životne dôležité, hlavne ak patríte medzi skalopevných fanúšikov Asimova ako ja, aby ste neočakávali presný prepis akéhokoľvek jeho diela, či púho-púhej poviedky - sklamanie by totiž bolo väčšie ako veľké a to by bola veľká škoda. Pretože film neponúka len čistokrvnú akciu v perfektnom technickom prevedení, aj keď je treba povedať, že práve tá zaberá takmer osemdesiat percent filmu, ale aj náznak niečoho hlbšieho a tajomnejšieho, čo by síce samo o sebe nestačilo, no v kombinácií s dynamickou réžiou Alexa Proyasa to dáva vzniknúť vynikajúcej oddychovke, v ktorej si každý nájde niečo. No toho Smitha si mohli odpustiť... ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Je to jasný, Asimov dělá v hrobě vrtuli. Povídám, teta, slyšela, že maj toho jejich robota v záruce? Jdou s sebou se podívat - ehmmm, ale to je přeci úplně jiný příběh. Co to žvaním za nesmysle, já, vykutálený? Tenhle Já, robot je z daleké budoucnosti (pakliže budete tento komentář číst v roce 2035, považujte předchozí sdělení za bezpředmětné) a šikovně si zahrává s dnes již klasickou otázkou, zdalipak se ten nahněvaný robot někdy rozhodne chytit člověka za flígr a vyprášit mu kožich? Kdo si představuje nějakého servilního robota, jak poctivě čistí kožich svého pána, ať dál nečte. Takový robot se nikterak neprovinil proti třem základním zákonům robotiky. Děj by tak byl dost fádní a film by stál za velké koulové. Pro film je nejlepší robot, který neposlouchá. A to se právě tady děje, ale protože stále vznikají dohady, a tento film k jejich ukončení nikterak nepřispěl, ba spíše naopak, pokusím se takovým dohadům učinit přítrž tím, že ty tři základní kameny robotí ústavy trochu poupravím. Asimove, odpusť a Bože chraň. 1. zákon robotiky , podle Segrestora, toho pošetilého blázna: Žádný robot nesmí svým jednáním ublížit živé bytosti, pokud si to sama nepřeje. 2. zákon robotiky: Každý robot musí jakýmkoliv způsobem pomáhat živé bytosti, pokud to není v rozporu se zákonem jedna nebo si to jiná živá bytost nepřeje a není to v rozporu se zákonem jedna anebo, je-li u toho svědek anebo nikdo z přítomných pomoc nepotřebuje, či je sám v rozporu se zákonem jedna, nebo si to sám nepřeje. A nyní už jen pro notorické čtenáře, kteří nemají kousek pudu sebezáchovy. Segrestorův 3. zákon robotiky: Každý robot musí splnit jakékoliv přání živé bytosti, pokud to není v rozporu se zákonem jedna a dva nebo to sama chce a pokud si to nikdo z přítomných živých bytostí jinak nepřeje a není to v rozporu se zákonem dva a je možné, že vzniknou následky porušením zákona jedna a nikdo si to sám nepřeje a není u toho svědek, že k porušení zákona jedna dojde, bez ohledu na porušení zákona dvě anebo si to sám nikdo nepřeje, robot se musí sám zničit, s ohledem na zákon jedna a dvě a dbát, aby u toho nebyl svědek nebo jiná živá bytost, pokud si to sama nepřeje s ohledem na zákon tři. Doufám, že při natáčení filmu Já, robot 2 (v roce 2015) k výše uvedenému přihlédnou. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Ač nejhorší Proyasův snímek, tak si stále drží vysokou kvalitu. Důkaz, že "letní blockbuster" nemusí být blbý film, u kterého se musí vypnout mozek a přetrpět dvě hodiny filmu kvůli čtvrt hodince nové generace CGI efektů. Mám jen dvě zásadnější výtky a ani jedna není "regulérní". Tak za prvé mi není jasné co to má společného s Asimovem. Pokud ho někdo zná a jde na to kvůli tomu bude zklamán, pokud ne, tak mu to jméno stejně nic neřekne. Krom tří zákonů robotiky (které jsou stejně ignorovány), pár jmen a jedné milé narážky v továrně tam nic z něj není. Druhá výtka směřuje přímo na Alexe za to, že ustoupil ze svého trendu nemasových, kultovních podívaných. První, ale platí jen jako podivení a druhé je pochopitelné, protože chtěl natočit akční scifi podívanou, která by komerčně uspěla a to se mu povedlo na maximum. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Stálo to hodně úsilí zapomenout, že kdy existoval nějaký Isaac Asimov a přestat s úvahami, proč sakra, když už to s předlohou nemá vůbec nic společného, se to musí jmenovat zrovna takhle. Výsledek té snahy byl ve spojení s překvapivě povedeným akčním snímkem docela uspokojivý, na to že narozdíl od Asimova se ve scénáři nějaká ta díra najde a místo filozofických příběhů o třech zákonech a úloze a možnostech strojů je tu jen další umělá inteligence se syndromem Shodan a týpek "já vám to od začátku říkal" stojící proti ní, pochopitelně s fešnou intelektuálkou po boku. Proyasově filmu o robotech nelze upřít nabušený vizuál ani atmosféru, na které má svůj podíl i práce skladatele Marca Beltramiho. Nejde nepřiznat ani to, že některé scény pohltí i dost skeptického diváka (to jsem jako že já). Stejně tak ale nejde nepromluvit o překombinovanosti zběsilého otáčení celými záběry, obzvlášť patrného v závěru filmu a největší pecce do vazu, kterou je neskutečně trapný product placement (tím nemyslím Audi!!!) napasovaný do filmu stylem "hlavní hrdina je čistě náhodou zažraný do přelomu 20. a 21. století". To je nedůstojné i pořádného tak trochu temného akčního nářezu s jakousi myšlenkou, který se Alexu Proyasovi povedlo vytvořit. Ode mě 70% a poznámka, že ASIMOV NAVŽDY ZŮSTANE JEN JEDEN. ()

Galerie (155)

Zajímavosti (40)

  • Boty, které ve filmu detektiv Spooner (Will Smith) nosí, jsou ve skutečnosti model Converse Chuck Taylor All Star. (Mahriz)
  • Původní scénář Jeffa Vintara se jmenoval "Hardwired" a rozehrával příběh ve stylu klasické detektivky - technicky vzato neměl nic společného s příběhy Isaaca Asimova. To bylo ješte v produkci Disneyho, kde si s myšlenkou na jeho natočení pohrával režisér Bryan Singer. Pak se dostal do studia Fox, které Vintara znovu najalo, aby děj upravil do podoby vysokorozpočtového blockbusteru a začlenil do něj asimovovské prvky (Foxové totiž disponovali příslušnými právy). Pozdější spoluscenárista Akiva Goldsman nakonec provedl další úpravy, aby látka více seděla Willu Smithovi. (imro)

Související novinky

Ocelové jeskyně míří do kin

Ocelové jeskyně míří do kin

28.07.2016

Isaac Asimov vymyslel tři zákony robotiky a napsal stovky knih, takže je docela fascinující, že se dočkal jen dvou hollywoodských filmů. Chris Columbus natočil Pozitronového muže (aka Andrew - člen… (více)

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

07.06.2013

Další urostlý blonďák v roli nebešťana, který sestoupí mezi smrtelníky a předvede jim, zač je toho kladivo? I když v tomto případě spíš kopí, bitevní palici nebo efektní dvojzubec. Nikolaj Coster… (více)

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama