Reklama

Reklama

Malý pitaval z velkého města

(seriál)
  • angličtina Minor Tales of Crime from a Major City
TV spot 12
Československo, (1982–1986), 14 h 8 min (Minutáž: 49–63 min)

Režie:

Jaroslav Dudek

Scénář:

Jaroslav Dietl

Hrají:

Jiří Krampol, Ladislav Frej st., Michal Pešek, Pavel Zedníček, Josef Abrhám, Svatopluk Skopal, Jan Faltýnek, Vlastimil Hašek, Vlastimil Zavřel (více)
(další profese)

Epizody(15)

Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (Česká televize)

(více)

Videa (13)

TV spot 12

Recenze (307)

Payushka 

všechny recenze uživatele

V kontextu ostatních Dietlových seriálů jsem zvýšila hodnocení, ale platí to, co mi vadilo i dřív - ne všechny osudy postav mě zajímají (vysloveně Jiříčičiček a jeho boj za uznání mě absolutně nebavil) a bohužel není zrovna fajn, když kriminální seriál není napínavý. Třeba vyčkávání na papoušky jsem měla chuť proklikat. Bylo by ale nefér zavrhnout seriál jako celek, protože pak by člověk přišel o perfektní díl s kasařem Rudolfem Hrušínským a některé povedené "vyslýchací" scény, například ta se spisovatelkou-vražedkyní byla zcela na úrovni zahraniční produkce. Taky není úplně marné, jak v každém díle narazíte na minimálně jednoho kvalitního herce ve vedlejší roli. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

6/10 Maly serial z male zeme let osmdesatych, kdy bylo treba resit ve vsi vaznosti i "obycejne" pripady rozkradani majetku v socialistickem vlastnictvi, loupeze na benzinove pumpe nebo vrazdu stare pani - zkratka pripady bezne, s nimiz se ted policie uz nema cas (kapacitu?) zabyvat, protoze resi afery velkeho kalibru - rumova, tunelovani, bile maso,... Ja jsem se bavil, protoze ty hefty a spickovani, ktere veskrze uspesne vysetrovani snad i relanych ceskych pripadu, tu obsazene zatim nenabidl zadny zahranicni konkurent. Zrejme nezna ceskou povahu a tim padem nemuze konkurovat - snad jen nabubrelou akcnosti a explozvnosti, ktera ale opravdu ze spatneho scenare dobry film neudela. Jeste ted me bavi sledovat tu dobu, co odnes cas s temi cenovkami ve vylohach a oranzovo-bilymi vyjezdovymi volhami, coz uz asi neni filmarskym zamerem, stejne jako oblecni akteru, ale stoji za to videt. Co mi ale STRASNE vadilo, tak to jmenovec Jiricek aka mlady Pesek, v jehoz talentu jdou i mnohe dalsi deti svych slavnych rodicu - Brzobohaty, Kraus,... a jeste se obhajuji tim, jak prave oni to meli v porovnani s ostatnimi tezsi a slozitejsi.... ()

Reklama

manonfire 

všechny recenze uživatele

"Když nejde o život(resp smrt)...jde o hovno." Pravidlo všeobecně lidské platí naprosto ukázkově i v oblasti kriminálních seriálů. A tady jde o smrt jen v každém řekněme čtvrtém-pátém díle. Sledovat totiž hodinu jak se celý policejní aparát pouští do nerovného boje s fantomem aranžérem výloh Ovoce-Zelenina, nebo zápolí s bestiálním zlodějem papagájů...chce vskutku pevné nervy. Scénář je dejme tomu průměrný, koukat se na to jistě dá, ale Dietl by určitě zvládl jít více do hloubky, pokud by mu to formát seriálu umožňoval. Vtipné je, že s výjimkou Freje vidíme v epizodních rolích věhlasnější a lepší herce(Hrušínský, Kemr, Preiss, Čepek, Sklenčka), než jsou ti, co vedou každodenní vyšetřování. Koumák Zedníček není vtipný, spíš obvykle to otravný. Silák Krampol je prostě mimický svéráz, ale jeho dramatické schopnosti jsou mizivé. Šmoulinka Pešek je výstavní opak mužnosti. Alespoň že Taťka šmoula Hašek si střihl asi svou nejlepší roli.60% ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Těžké hodnocení. To, co napsal Sportovec podepisuju v plném rozsahu a to, co napsal Flaker.27 taky. Už jenom první díl, založený v podstatě na neuvěřitelné díře v "centrálním plánování" (plán čtverhranů, viz plán zabezpečení obchodů, viz opatření o způsobu uzavírání výloh, viz návrh na doplnění západek z vnitřních stran rámů, zajišťuje s. Šustrová, bude upřesněno, bude provedeno v pátém čtvrtletí) je velmi poučný, i když nám dneska může znít jako naprosté sci-fi... Obsazení je zpočátku trochu šok, ale člověk si vcelku rychle zvykne. Občas se navíc podaří vyrobit poměrně slušný vtípek a celkově je to natočeno vcelku příjemně uvolněným způsobem... Celkový dojem: 65% + body za rozhodnutí, zpracovávat skutečné případy. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ze zamýšleného projektu soustavně komentovat jednu každou epizodu zůstalo torzo čítající první tři a vracet se k tomu už nebudu. Budiž tedy alespoň poznamenáno, že překvapivě to je jeden z nejlepších viděných krimiseriálů. Často nechtěně zábavný (Narkomani nebo třeba Bartoška jako vekslák kunsthistorik), leckde dietlovsky přitažený za vlasy (Autorka detektivních povídek - ale on ten díl vlastně je jako taková detektivní povídka - proto je taky nečtu), na druhé straně nechybějí opravdu silné monenty (vyvrcholení konfrontace syn Kratěna - otec Sklenčka) a "Bezpečnost. Jste zatčen." nikdy nebylo vysloveno tak mazácky jako v skvostné scéně, v níž Hašek s mladým Peškem zatýká nebezpečného zločince, an jde s košem. Haškova postava por. Pekaře má vůbec potenciál kultovnosti a Frejův náčelník Břéťa vstoupil do lidové slovesnosti (ovšem prostřednictvím Krampolova "Břéťo"). Co do realističnosti kriminalistické práce se Pitaval dočkal překonání až v Případech prvního oddělení. Ve služební kanceláři (myslím, že náčelníkově) sem tam zahlédneme podobiznu F. E. Dzeržinského, podobně jako v jiných dobových kriminálkách, z čehož lze usoudit, že šlo o součást povinné výbavy tehdejších služeben SNB. V souvislosti s takřka nulovou mírou režimní propagandy v průběhu celého Pitavalu je nápadné, že divák si opravdu musí chtít všímat, aby si byl portrétu jednoho z nejvražednějších bolševiků a zakladatele Čeky (pozdější NKVD, pozdější KGB) vůbec vědom. K problematice oné nulové míry propagandy se blíže vyjadřuji v komentáři k 3. dílu. V seriálu o esenbácích z poč. 80. let je to věc opravdu povážlivá a básník Jiří Martínek je toho názoru, že ježto ideologii, propagandu a lživé převrácení moderní historie pokryl kovaný Major Zeman, nastupuje Pitaval s plněním úkolu udělat z esenbáků normální sympaťáky (podobně Marthos). Čehož se nemohl nikdo zhostit efektivněji Dietla. Čtěte: Marthos, Šandík, PollyJean, type_B. ()

Galerie (419)

Zajímavosti (113)

  • Hoci bol Jaroslav Dietl majstrom pera, z jeho úvodnej znelky nenakrútil režisér Jaroslav Dudek ani záber. Prerobil si ju podľa seba. Každý diel začína detailom mužskej ruky otvárajúcej zapečatený trezor. Keby Dudek nakrútil úvodnú znelku podľa Dietla, začínala by zápästím mužskej ruky s hodinkami ukazujúcimi za minútu sedem. Pavel Zedníček (podporučík Kamil Hamřík) zahasil cigaretu skoro na konci úvodnej znelky, pôvodne to malo byť hneď na začiatku. (Raccoon.city)
  • Kriminalisté Obvodního sboru národní bezpečnosti sídlí v budově v areálu Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR v Dejvicích. Budova nemá číslo popisné a stojí v rohu pozemku spojnice ulic Kolejní a Stavitelská. (sator)

Reklama

Reklama