Režie:
Martin BrestScénář:
Bo GoldmanKamera:
Donald E. ThorinHudba:
Thomas NewmanHrají:
Al Pacino, Chris O'Donnell, James Rebhorn, Gabrielle Anwar, Philip Seymour Hoffman, Richard Venture, Bradley Whitford, Rochelle Oliver, Tom Riis Farrell (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Slepota změnila plukovníka Franka Sladea v zatrpknutého, osamělého a cynického člověka, kterému se už nechce žít. Než se rozhodne definitivně skončit se svým životem, chce se ještě jednou pořádně pobavit. Spolu se studentem Charliem, kterého mu Sladeova rodina najala jako opatrovníka, odchází do New Yorku a jeho poslední výlet nekončí plánovanou sebevraždou. Slade si s Chrisovou pomocí začne znovu uvědomovat krásy života a pomalu se změní na energického muže, jakým kdysi býval. Mezi slepcem a Chrisem postupně vzniká sympatie a důvěra. Slade pomůže chlapcovi vyřešit i jeho školní problémy. Vůně ženy je jednoznačně hereckým a mistrovským sólem Al Pacina. Za svůj výkon slepého důstojníka získal svého prvního Oscara /1993/ a Zlatý glóbus /1993/ za nejlepší mužský herecký výkon. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (534)
Whooooooo aaaaaaaaaaa! Neznám předlohu a upřímně řečeno mě to ani moc neštve. Nedokážu si totiž představit, kdo by dokázal zahrát víc odzbojujícího slepce než Al Pacino. Jasně, hodně těžko byste hledali film, kde Pacino není fenomenální, ale tohle je něco. Člověk má pocit, že tou rolí žije, že to snad ani není role. Občas si u nějakýho filmu o herci řeknu: "Jo, tohle zahrál skvěle," ale tady mi během celýho filmu nic podobnýho hlavou neproblesklo. Proč? Protože mě ani jednou za celou dobu nenapadlo, že je to hrané. Od chvíle, kdy jsem film pustila až do závěrečných titulků jsem se cítila vtažená do světa slepého plukovníka Franka Sladea, kde se hranice filmu rozplynuly. Hlavně díky tomu a krásné taneční scéně dávám pět hvězdiček, i když by si ten film za mizernej patriotickej závěr asi zasloužil jednu srazit. Na světě jsou dva druhy lidí: Ti, kteří se rozhodnou čelit následkům, a ti, kteří se skryjí. Skrýt se je lepší. ()
Existuje kategorie filmů, která v první řadě člověka donutí vrátit se ke dříve hodnoceným titulům, změnit na ně pohled a opravit počet hvězdiček jim přisouzených. V případě Vůně ženy jsem nejdřív shlédl italský originál a přisoudil mu čtyři silné hvězdičky, po nynějším shlédnutí amerického remaku musím přidat pátou hvězdičku a u Brestova filmu nemůžu jít víc než na tři. Což o to, snímek je to pořád dobrý, jenže v té konfrontaci člověk pochopí, co to znamená umytý, vyžehlený a navoněný komerční titul proti syrovému uměleckému dílu, které se neohlíží na úspěch u nejširší divácké obce a podřizuje se především tvůrčím záměrům scénáristy a režiséra. Al Pacino svého plukovníka hraje skvěle, jenže Vittorio Gassman v italské verzi svého kapitána Fausta nehraje, on jím prostě je. A je jím proto, že mu scénář nepředepisuje patetické kecy, předvídatelné sentimentální chování a žvásty. Gassmanův důstojník autenticky nenávidí, závidí, ponižuje, touží a miluje, jeho americký protějšek se pohybuje v rámci přeslazeného scénáře, který se mění v závěrečné půlhodině v typicky hollywoodský kýč. Pistole v americké verzi je jen rekvizita, která slouží k efektní scéně, kde divák spolu s Al Pacinovým společníkem počítá, za jak dlouho rozebranou zbraň dá slepý důstojník dohromady, k několika dialogům a ke zdánlivě vyhrocené scéně, kde už divák dopředu ví, že musí v duchu očekávání publika dopadnout dobře. V italské verzi je to skutečná zbraň, která může kdykoliv ublížit a zabít. Italský kapitán chlastá a kupuje si děvky, jeho americký protějšek o tom maximálně mluví a zmůže se na pár vulgarismů. U amerického filmu se vlastně divák nemusí bát ani o plukovníka, ani o studenta Charlieho, protože je jasné, že vše se nakonec musí v dobré obrátit. Ten rozdíl mezi evropským a americkým pojetím dramatu je zkrátka drastický. Celkový dojem: 65 %. ()
Bohužel jsem neviděl původní verzi, tažke nemůžu srovnávat ale myslím, že v tomto případě to vůbec nevadí. Tento film je opravdový skvost a pro mně osobně je to filmový zážitek. Scénář je jednoduchý ale přesto vynikající. Tento snímek má výborné dialogy a během téměř 150 minut se nenajde místo, které by nudilo. Scény například jako je tanec tango a nebo řízení Ferrari mi zůstanou v paměti navždy. Chris O'Donnell se na svou roli perfektně hodí a předvádí celkem dobrý výkon. Al Pacino, no to je prostě naprosto excelentní výkon, který právem dostal Oscara za nejlepší herecký výkon. V úvodních titulcích hrála nádherná hudba, která samozřejmně hraje po celou dobu, a aby také ne, když je od Thomase Newmana, takže i jemu patří velký kus na dokonalosti tohoto snímku. Na to, že to trvá zhruba 2 a půl hodiny, tak to krásně a příjemně uteklo. Jediné, co tedy nechápu, že to není mezi 200 nejlepšími filmy. ()
Skvost světové kinematografie s brilantním Al Pacinem, který předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých koncertů. Martin Brest natočil příjemný, citlivý, ale místy i smutný snímek, který každého pohladí po duši. Mladý Chris O'Donnell předvádí také životní výkon. Italský originál jsem neviděl, ale popravdě mi to vůbec nevadí. Kdo neviděl měl by rychle napravit..... ()
Člověk by si mohl myslet, že celý film se vám snaží ukázat něco z takových slov jako je čest, morálka či správný charakter. Já vidím příběh slepého muže, jehož život jednoduše už není tím, čím býval, a který se snaží změnit to po svém. K tomu přistoupí mladý muž, který vyhraje bitvu svými, bohužel očekvatelnými, zbraněmi, a pana plukovníka dostane na jinou cestu. I přesto mě ale "Vůně ženy" zaujala hned z několika důvodů. Naprosto bezkonkurenční herecký výkon Al Pacina, o kterém sem nikdy nepochybovala, je tak zřejmý, že film už by nepotřeboval nic. Ale myslím si, že právě O´Donnell byl ten, který doplnil kompatibilitu neb nejde o to z tohohle díla udělat one man show...Osobně se dokonce domnívám, že jde o Brestův nejlepší film. Scénář je vydatný tak, aby vám stačil. Já jednoduše nepotřebuji více. Vyčetla bych jen příliš dlouhou stopáž, která by bývala možná nebyla nutná. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (26)
- Zbraň, kterou Frank Slade (Al Pacino) skládá a rozebírá, je Colt 1911. (Nathaniell)
- Al Pacino (Frank) se na svou roli připravoval ve škole pro slepce. Řekl, že předstíral slepecký pohled tím, že se očima na nic nesoustředil a nezaměřoval. Vytvářel si jen zastřený pohled a tikal pohledem. (don corleone)
- Scéna, ve které Frank (Al Pacino) upadne přes popelnici, nebyla ve scénáři ani plánovaná. (don corleone)
Reklama