Reklama

Reklama

Ten den by proběhl jako každý jiný, kdyby se na nebi neobjevilo „cosi“, co sourozencům Haywoodovým zabilo otce. Bylo to UFO? Nebo je vysvětlení mnohem racionálnější? Nikdo nic neví. Zjevné je jen to, že to, co se děje v okolí malé koňské farmy, na níž OJ (Daniel Kaluuya) a Emerald (Keke Palmer) žijí, je čím dál znepokojivější a nabírá to na obrátkách. Zatímco oči senzacechtivých amatérských ufologů a záhadologů se upírají k nebi ve snaze alespoň krátce zahlédnout kousek létajícího talíře, Haywoodovi klopí zraky k zemi. Kdo se na ně nedívá, toho přece neunesou. Nebo že by pravidla neplatila? (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 6

Recenze (519)

Claw 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele se blýskl chytrým hororem "Uteč" v roce 2017, za který dostal dokonce Oscara za nejlepší scénář. Po právu. Již v té chvíli byl Peele zmiňován jako nástupce Hitchcocka a Shyamalana, s jejichž tvorbou má ledasco společného. Pak přišel snímek "My". Troch komplikovaný horor, ale opět postavený na chytrém nápadu. Z hlediska scénáře "Nene" nepřekvapí svou zápletkou ani rozuzlením, ale spíše drobnými detaily, dramatickými oblouky a odkazy, které jsou rozesety na ploše celého filmu. A to je zároveň deviza i Achillova pata celého díla. Peele se natolik soustředil, aby do sebe vše zapadalo, že ve snaze natočit skutečný spektákl zapomněl na to, že své diváky nesmí nudit. Jenže to se tu právě děje. Pro danou zápletku, kterou jsme v různých obměnách už měli tu čest vidět, jsou dvě hodiny a deset minut opravdu moc. A nepomáhají ani odbočky – jako třeba ta s hvězdou sitcomu a šimpanzí nehodou. Po pravdě mám pocit, že právě šimpanzí historka je jediným prvkem, který do výsledné skládačky absolutně nezapadá a je tam navíc. Pokud mi ale něco uniklo, tak sorry. Každopádně film má unylé tempo, chybí mu skutečné napětí a paradoxně funguje především v humorných momentech, což je Peeleova silná stránka. Bohužel takových momentů zde zase není mnoho. Všechno je to zaměřené na obrazovou složku. I postava bravurního kameramana naznačuje, že Peele chtěl tentokrát stvořit svůj nejumělečtější a nejucelenější snímek, ve kterém nebudou hluchá místa. Jenže – a zde je možné, že se mnou nebudete souhlasit – to dle mého trochu přepískl. I díky tomu se film potácí mezi žánry (sci-fi, thriller, horor, komedie, drama), aniž by úspěšně do jednoho z nich, byť na chvíli, zapadl. Chybí tu razantnější tempo, když dojde na akci, a strach, když bychom se měli bát (něčeho nebo o někoho). Za mě je „Nene“ spíše zklamáním. Nikoliv po řemeslné stránce, tam nelze mít výhrady, ale z hlediska filmové zábavy, kde celá ta dokonalost přichází vniveč. Je to taková parádní bublina bez pořádného obsahu. /65%/ ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

GET OUT byl dobrej, US vynikající. Po těch dvou filmech jsem viděl v Peeleovi velkej potenciál a tudíž jsem měl od tohoto kousku velký očekávání, který ale nebylo naplněný ani náhodou. Tenhle snímek má neskutečně přepálenou stopáž. Po 40 minutách jsem to chtěl vypnout. A měl jsem to udělat a né naivně doufat. Celkem dobrá myšlenka ale málo akce, málo napětí bez tísnivější atmosféry. A k tomu navíc totálně odbitej (na mě až trapně působící) konec. Jestli bych tohle někomu doporučil ? Odpověď je jasná. NOPE. ()

Reklama

movie 

všechny recenze uživatele

50% V jádru vlastně skvělý film, který je do sebe ovšem strašně zahleděný, špatně dávkuje informace a pracuje s tak slimáčím tempem, že to bylo náročné i pro mě. A to jsem si nedávno pustil "Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles", takže bych měl něco vydržet. Kdyby se Peele rozhodl udělat čistou žánrovku a nacpal ji do 90 minut, tak by to asi bylo lepší. NOPE je naopak těžká nadžánrovka, která ale podle mě záměrně nepromlouvá k divákovi. Má pár dobrých komediálních momentů, je dobře obsazená. A vytáhnout z devadesátek zapadlého akčního klasika Michael Wincotta byl skvělý tah (ten člověk vypadá skvěle a má skvělý hlas). Ale to je pro mě tak všechno. Pardon. Jinak předchozí Peelovi filmy se mi líbili hodně. Tohle mě bohužel minulo. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dvě třetiny snímku jsou podmanivým, vtahujícím a pečlivě budovaným hororově-thrillerovým mystériem, které mě poutalo snahou postav přijít na kloub tajuplné záhadě. Tahle část NOPE, u níž jsem byl velmi spokojený, vyvrcholila skvostnou noční scénou s "krvavým deštěm", kdy jsem se tetelil blahem a říkal jsem si, že po dlouhé době udělím hororovou pětihvězdu. No a jak vidíte, skončil jsem na třech hvězdách. Pak se to totiž překlopí v akční šarádu, v níž člověku na postavách nezáleží, a jen se při ní snaží pochytit design té divné poletuchy, a ujasnit si, jestli se mu líbí, nebo nelíbí. A co mě především šokovalo, že to vlastně k ničemu nedospěje. Člověk by od Jordana Peelea po jeho předchozích dvou filmech čekal ... něco chytřejšího? US sice bylo z hlediska logiky děravé jak řešeto, ale svými sociálními přesahy pro mě bylo velmi podnětné (a o GET OUT to platí dvojnásob). V NOPE nic takového není, nebo to tam napoprvé nevidím. Peelea mnoho lidí, často i přezíravě, označuje za krále "elevated hororu", ale tohle je ve výsledku víceméně obyčejná žánrovka. Film během půlhodinky nastřelí dvě až tři banální myšlenky (co jsou lidé ochotni riskovat pro slávu a úspěch / fascinace tragédiemi / bláhovost představy, že člověk může zkrotit vše), které pak jen do zblbnutí opakuje, ale nikam je neposouvá.  Edit 2024: Opáčko zafungovalo lépe. Když člověk už není v očekávání něčeho, co mu Nope nedodá (a ani se o to nesnaží), tak vidí, jak je to soustředěně vystavěné a drží si to téma. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„DÁMY A PÁNOVÉ, JSME POZOROVÁNI MIMOZEMSKÝM DRUHEM, KTERÝ JSEM NAZVAL POZOROVATELÉ…“     Úvodních 40 minut o hovnu. Pak se to kapku začne rozjíždět – takže to vlastně mělo začít až tady. Byť je to píčovina - je to celkem zajímavá píčovina. Sice ne napínavá, ale jsem prostě zvědavej, jak že to… a snad že by z toho mohlo vypadnout jedno z nejzajímavějších sci-fi posledních let. Nakonec je to takový nesmyslný…   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych natočit nejlepší záběr svýho života. 2.) Kolem baráku mě večer honí divokej balón /// Thx za titule „lordek“.                    PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Galerie (31)

Zajímavosti (28)

  • Režisér Jordan Peele prozradil, že scénář napsal v době, kdy měl obavy o budoucnost kinematografie. „Věděl jsem, že jako první věc musím vytvořit opravdový spektákl, něco, na co diváci zkrátka musí přijít a vidět.“ (NiWi)
  • Kameraman Hoyte van Hoytema v jednom rozhovoru uvedl, že většina scén v noci nebo potmě se ve skutečnosti natáčela ve dne. (Amras)
  • Jedná se o první horor natočený kamerami IMAX (48 min.). (TheEvilTwin)

Související novinky

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

19.09.2022

Přinejmenším filmoví fanoušci jistě dobře vědí, že noční scény se často točí ve dne. Používá se přitom technika zvaná „americká noc“, kdy se na záběry pořízené za denního světla aplikuje modrý filtr,… (více)

Míří k nám další velká streamovací služba

Míří k nám další velká streamovací služba

11.09.2022

V Česku je dnes možné předplatit si desítky streamovacích služeb, prorazit na poměrně saturovaném trhu se ale pokusí další. A může mít dobrou šanci na úspěch. Jde totiž o SkyShowtime, výsledek… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Reklama

Reklama