Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Marek JíchaHudba:
Michal VíchHrají:
Tomáš Hanák, Barbora Nimcová-Schlesinger, Michal Vorel, Anežka Kušiaková, Luba Skořepová, Bolek Polívka, Eva Holubová, Leoš Suchařípa, Alena Štréblová (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Programátor Honza (Tomáš Hanák) tráví většinu svého času v softwarovém domě: mailuje, upgraduje, senduje, attachuje a loaduje. Když bere na výlet do přírody svého předpubertálního syna (Michal Vorel) z rozvedeného manželství, nezapomene samozřejmě přibalit mobil, notebook a digitální kameru. Hektický víkendový výlet se záhy protáhne na několikatýdenní pobyt v malé podhorské vesničce, kde Honza se synem stráví nejhezčí a nejveselejší chvíle svého života. Postupně se spřátelí s místními figurkami a zejména s půvabnou rebelující Markétou. Honza propadá nejen jejímu kouzlu, ale i vábivé vůni domácích likérů její zemité babičky, drsnému přátelství venkovské rodiny Ludvy a Vlastičky a koloritu svérázného venkovského života. S příchodem zimy je Honza zákony byznysu přinucen vrátit se zpět do civilizace. Očištěn a obohacen o zážitky, které mu město nemůže nikdy poskytnout... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (403)
Kdysi jsem žil v Praze, teď skoro na vsi. V obou těchto částech naší země žijí lidé, nicméně spolu nemají mnoho společného. Na tomto, ale i jiných kontrastech je založen Vorlův film. Hanák hraje magora, kterému práce vzala rodinu, štěstí i rozum. Je drcen soukolím času, peněz a studenosti života v Praze, ale v podstatě si to ani moc neuvědomuje. Náhodné setkání s lidmi na venkově v něm vyvolá pocity, které rozezní jeho zpuchřelé struny bytí naplno. Na světě jsou lidé, kteří ho vnímají jinak než po pracovní stránce, ženy s ním mluví a nechtějí po něm jen výživné atd. Zjišťuje, že co člověk to originál, a že s lidmi tráví čas rád. A je to velká sranda. Přestože by na venkově rád zůstal, ustřihnout vazby není tak snadné, vždycky se najde nějaké "ale". A tak i náš hrdina klopýtne a musí se vrátit zpět do města, zbořiv za sebou ten domeček štěstí, ve kterém se snad poprvé našel. Epizodka rebelství skončila a jsme zase zpátky v kanclu. A přece, přece tam něco zůstalo. Naděje. Naděje, že za zdí kanclu je něco jiného, něco, co bylo a mohlo by zase jednou být. Tohle je jen velmi základní osa filmu, kterou rozvíjí řada pitoreskních postav, dávající filmu rozměr parodie, komedie a grotesky. Lidský rozměr ale zdaleka nevyprchává, a to je dobře. Ať žije Divadlo Sklep! ()
nostalgické -4* když už mám komentář k pokračování tohoto filmu, tak musím ze vzpomínek vyplodit něco i pro tento, který jsem viděl asi dvakrát. Jde o lehký příběh, který láká na návrat k přírodě. To téma ve mě dlouho rezonovalo a svou poetikou a možná i písničkami mě dostalo. Navíc tu byla výborná Luba Skořepová, které snad její role byla psána na míru. Prostě starší filmy staršího Vorla se mi líbili. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Jak já jsme cítil s hlavním hrdinou! Kolik z nás by ji rádo podstoupilo a dotáhlo do konce? Kouzelné prostředí podzimního Rabštejna, v němž žijí postavy a postavičky filmu, podávané mistrně režisérem Vorlem. Hanák s Polívkou se skvěle do svých rolí hodili. Přesto už dlouho nemám chuť film opět vidět... ()
Měl sem zato, že poetika sklepáků, i styl filmařiny T.Vorla mi bezmezně sedí,a rozumim jí.Po posledních projekcích je jasný,že většina filmů dopadla o dost hůř, vlastně hodně podobně jako filmy Chytilky, která herce z Divadla Sklep taky hojně obsazovala.Oba tvůrci,až na čestný vyjímky dost tlačej na pilu, a většina filmů mě doslova nudí.Cesta z města je čestná vyjímka.Je to taky podivný, ale je to z venkova, a hlavně se tam moc nezpívá.Prosím bez zpěvu.70%. ()
Krásné, poetické, sklepácké, Vorlovské. Měl jsem stejný zážitek jako u Kamenného mostu (4.4.2012). ---- (Viděno znovu 10 let poté 5.2.2022)... Remasterovaná verze. Všechny záběry na nahé postavy měl kdosi potřebu rozostřit. Ještě bych to chápal (i když i tam je to o ničem) u Honzova nahého syna koupajícího se s Honzou v potoce jehož pidi pindík by možná dle dnešních měřítek mohl vzrušovat pedofily sjíždějící Vorlovy filmy, ale proč rozostřovali nahého T. Hanáka, nebo B. Nimcovou nechápu. To už se ve filmu nemůže ukázat krásné nahé lidské tělo? Kam jsme se to proboha dostali? A přitom podříznutý krvácející vepř na zabijačce nevadí... Nechápu, fakt nechápu dnešní dobu. Za tohle by měl někdo dostat tečku a samorostem po hlavě ! Mimochodem ten tehdejší odhad doby kdy lidi budou bavit jen počítače se tzehdá docela vydařil... Tehdy hláška ,,kopjůtr nepodojíš" působila srandovně, ale dnes je to čím dál aktuálnější narážka. Zkuste sehnat zedníka, elektrikáře nebo instalatéra. Učiliště se zavírají jedno po druhém, každá druhá škola je zaměřena na IT. Až jednou prdnou trubky třeba od WC, bude mít sice doma každý svoji počítačovou síť a wifinu, ale roury mu neopraví nikdo... * * * * * ()
Galerie (35)
Zajímavosti (18)
- Kočího (Jiří Hruška) nadaboval Jiří Fero Burda a neurotického programátora Bambasa (Luboš Veselý) nadaboval Jiří Macháček. (Jello Biafra)
- Natáčelo se v městečku Rabštejn nad Střelou v Plzeňském kraji, v Doubravici u Nečtin, v Třeboni a na Manětínsku. (Sinecod)
- Režisér Tomáš Vorel st. mluví o dvou variantách filmu, té jedné říká „sprostá“, v té druhé verzi jsou utlumeny erotické scény. (sator)
Reklama