Reklama

Reklama

Cesta z města

  • angličtina Out of the City
TV spot

Obsahy(1)

Může počítačový expert najít štěstí v lůně přírody? Lyrická komedie režiséra Tomáše Vorla s humorem líčí pokus programátora Honzy nalézt smysl života v návratu k přírodě. Když Honza bere na výlet do přírody svého předpubertálního syna z rozvedeného manželství, nezapomene samozřejmě přibalit mobil, notebook a digitální kameru. Všechnu techniku ale postupně odhodí. Víkendový výlet do malé podhorské vesničky se protáhne na několikatýdenní pobyt. Postupně se oba spřátelí s místními figurkami a zejména s půvabnou rebelující Markétkou. Honza propadá nejen dívčímu kouzlu, ale i vábivé vůni domácích likérů její babičky, drsnému přátelství venkovské rodiny Ludvy a Vlastičky a koloritu svérázného venkovského života. Tomáše Hanáka v hlavní roli provázejí Barbora Nimcová, Bolek Polívka, Eva Holubová a další herci. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (400)

zputnik 

všechny recenze uživatele

Snímek CESTA Z MĚSTA patří k mým velmi oblíbeným českým „porevolučním“ komediím. Tomáš Vorel v tomto snímku zdařilým způsobem přenesl sklepáckou poetiku na promítací plátno - už jen z tohoto důvodu nečekejte film, který se snaží realisticky analyzovat a hodnotit současný stav a následně automaticky a na sílu nabádat k určitému typu chování. Jsem také nadmíru spokojen (především) s hereckými výkony Tomáše Hanáka (coby programátora Honzy), Boleslava Polívky (coby Ludvy) a Evy Holubové (coby Vlastičky). Dalším kladem filmu je přítomnost sklepáckých songů – já totiž ty jejich mile naivní písně tuze rád. A výtky k tomuto filmu? Herecké výkony Barbory Nimcové (coby Markéty) a Ljuby Skořepové (coby báby/kořenářky) mi připadaly velmi slabé - jejich role byly (i na sklepácké poměry) silně přehrávané. Navíc mi u těchto (v civilu sympatických dam) vadilo jejich časté moralizování a chytračení. Shrnuto a podtrženo: drobné chyby nesnižují velmi dobrý pocit, který z tohoto filmu mám po každém shlédnutí. A navíc: vedle skvělého pobavení zanechá tento film v člověku i něco hlubšího - totiž vede diváka k zamyšlení, zda-li jsme to někdy (či v něčem) s těmi civilizačními výdobytky tu více, tu méně nepřepískli. Osobní poznámka: nevím proč, ale Sklepáky považuji za takové naše - české - Monty Pythony. No, vlastně to tak trochu vím ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

aneb jak si koupit lístek z šílenství civilizace do poklidného lůna přírody a zpět. Programátor Honza poznává, jak je příjemné dráždit prstíky klávesnici notebooku mezi rozkvetlou flórou, vypouštět z úst přehnané anglikanismy, zamilovat se i s nadhledem poslouchat moudrosti místních buranů. Štěstí však v Česku nikdy netrvá příliš dlouho. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

"Já Ti řeknu jednu věc - Kompjůtr nepodojíš!" Dobrá polovina filmu působí dost WTF dojmem; Hanák tam sází anglický termíny a jeho syn mu říká debile, kočí říká o malým klukovi "Kouřit vocas by mu šlo líp" a k tomu rebelující Nimcová a bláznivá Skořepová byly pak kapitola sama pro sebe. Přesto mě ten film něčím zaujal a tak jsem se koukal dál... nevím jestli to bylo tím Hanákem, zvědavostí, perverzí, nudou nebo mixem všeho, ale nakonec to byla prdel. Komplet parta kolem Čtvrtníčka se mihla v menších roličkách a k tomu perfektní Suchařípa, Polívka a samozřejmě již zmiňovaný Hanák. Jeho syn se naštěstí časem uklidnil a pak už to byla sranda, jak tam vožralej Polívka fluše do postele a skáče v holinách.. ()

Had6 

všechny recenze uživatele

Tady to je maličko úlet. Prostě mi nějak tento film k partě Hanák, Vorel a spol. nesedí. Nějak jsem se do toho nemohl "vkoukat". Sklepácké počiny mám velice rád, ale tentokrát to u mě nějak nefungovalo. Je to ten typ filmu, na který se podíváte a za týden už ani nevíte, že jste ho viděli. Prostě nezanechá hlubší stopu. A na to já od výše zmíněné bandy nejsem zvyklý. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (18)

  • Když Honza (Tomáš Hanák) v šesté minutě srazí srnu, má rozbité pravé přední světlo u auta. V následující scéně, kdy odbočuje na křižovatce, je světlo vcelku. (PAULOO)
  • Režisér Tomáš Vorel st. mluví o dvou variantách filmu, té jedné říká „sprostá“, v té druhé verzi jsou utlumeny erotické scény. (sator)

Reklama

Reklama