Režie:
Ladislav BromScénář:
Karel SteklýKamera:
Ferdinand PečenkaHudba:
Sláva Eman NováčekHrají:
Oldřich Nový, Lída Baarová, Bedřich Veverka, Zita Kabátová, Ladislav Pešek, Jiří Steimar, Lola Skrbková, Václav Trégl, František Paul, Vladimír Majer (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Úspěšný spisovatel Jan Herold se při jednom večerním posezení ve vinárně, kde se schází umělecká bohéma, seznámí s mladou začínající malířkou Jarmilou Bendovou. Jarmila je v krizi finanční i umělecké, neboť ztratila model pro svůj poslední obraz, bez něhož nemůže uskutečnit výstavu a bez prodeje obrazů na výstavě nebude moci zaplatit dluh panu domácímu. Herold se o jejích problémech dozví a protože se do dívky zamiloval, snaží se jí všemožně pomoci. Jako stařeček jí sedí modelem, aby mohla dokončit obraz, jako věštec postraší pana domácího, aby na ní nevymáhal činži, a u svého nového nakladatele jí zařídí výstavu v prestižní výstavní síni. (NFA)
(více)Videa (1)
Recenze (44)
Oldřich jako spisovatel ,který se zamiluje do malířky Lídy. A tak jí dělá v převlečení dědka s niněrou a zároven si jí zve do své věštírny ,aby jí předurčil sám sebe. Velice vymakané jak zbalit dívku. Nesmím zapomenout na Václava Trégla jako domovníka ,který stále čeká ,že mu chudí umělci zaplatí činži. ()
Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80% ()
Oldřich Nový vo svojej typickej úlohe uhladeného galantného zvodcu, čo už fungovalo mnohokrát, tentoraz funguje o niečo menej. Asi je to trošku aj prekombinovaním deja, prehnanou až nereálnou naivitou postáv, hlavne Lídy Baarovej. Prevleky a zamaskovanie nie sú mojou obľúbenou zápletkou a tak film u mňa príliš nezabodoval ani pri účasti vtedajšej hereckej elity. ()
Dvě bílé ruce znám,..., o lásce své jim povídám,..., když večer se svým krbem tiše hovořím,..., až jednou obejmou,..., tvé bílé ruce hlavu mou,..., s důvěrou svoje skráně do nich položím,..., pak prvně v žití uvěřím, že život nešel jen o okolo mě jako šedivý stín,..., uvěřím, a budu šťasten snad,..., dvě bílé ruce znám,..., o lásce své jim povídám,.., když večer se svým krbem tiše hovořím,.., do rudých plamenů zašeptám, že tě mám opravdu rád... "Proč pláčete, má lásko?"..."Protože život je krásný." ()
Pomalu plynoucí, nenáročný romantický snímek, který se nesnaží o filmové umění, nabízí nám pouze možnost strávit čas v kině či u televizoru. Schémata jsou všeobecně známá, tentokrát však nejen průhledná, ale i nudná. Dvojice Baarová-Nový nefunguje a ani ostatní herce ten film asi moc natáčet nebavilo. Absence příběhu a rozumné zápletky tak sráží film hluboko do průměru, a to měl myslím našlápnuto daleko výš. Ne vždy se zadaří, 60% ()
Galerie (15)
Zajímavosti (3)
- Když Herold (Oldřich Nový) vstupuje do klubu „U kouřícího králíka“, kde Jarmila (Lída Baarová) zrovna hledá tajemného muže, o kterém ví pouze to, že měl na ruce prsten ze zeleným broučkem, hrají klavíristé slavnou melodii S. E. Nováčka "Jen pro ten dnešní den", která se v předchozím roce objevila ve filmu Kristian (1939). (ilDivino)
- Oficiální premiéra se konala v pražském kině Blaník, avšak ještě dříve mohli film spatřit diváci v Chocni, která je rodištěm režiséra Ladislava Broma. (M.B)
- Roli listonoše si zahrál sám režisér Ladislav Brom. (Teres)
Reklama