Obsahy(1)
Pustit se po neznámých silničkách australského Nového Walesu se nemusí vyplatit, zvláště pokud ve tmě narazíte na pár falešných dopravních značek a skončíte v příkopu. Ráno se probudíte jako nedobrovolný host v zapadákově, kde všichni vyhlížejí podivně idylicky a které se bůhvíproč jmenuje Paříž. Mladík Arthur Waldo pomalu zjišťuje, že v téhle Paříži rozhodně není všechno v pořádku. Městečko funguje jako past, obyvatelé jsou poznamenaní autonehodami a potměšilá vozidla se nenápadně chystají rozpoutat svou vražednou strojovou pomstu. On však netouží po úniku, protože zde poprvé v životě poznal, co to je domov. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (19)
Hodně divnej až bizarní film, kterej se snaží vypadat chvílema jako horor a chvílema jako nějaká parodie na westerny. Potěšilo mě tak akorát pár kaskadérskejch kousků s autama a pak dvě celkem morbidní scény na konci filmu. Jinak to bylo opravdu dost slabý. Za povšimnutí stojí ještě Bruce Spence alias Gyro kapitán ze Šílenýho Maxe. ()
A ten horor byl kde? ()
Zvláštní film, který neustále střídá žánry - chvíli je to horor, chvíli komedie, chvíli drama, chvíli western, chvíli víc těch žánrů dohromady... Každopádně líbilo se mi to po stránce filmařské, především kamerou a tím závěrečným vzhledem aut, horšíto bylo u příběhu, který se podle mě na tu necelou hodinu a půl poněkud táhne a chybí mu nějaká silnější atmosféra (kterou Weir umí, akorát těžko říct, jestli se tady o ni vůbec snažil nebo ne), takže kromě pár scén mě to zrovna moc nebavilo. Ale i tak je to zajímavý film, to musím uznat. 3* ()
Bizarní austrálská crazy komedie 70. let... tím by mohlo být řečeno téměř vše. :D Nepochybuji, že tento originální žánrový kus byl natočený ze srdce a s velkým zápalem ze strany začínajícího filmové tvůrce, což lze vidět v řadě nápadů i slušné režii s kamerou. Jistou podmanivou atmosféru filmů ze staré školy Auta, která snědla Paříž v sobě určitě mají a některé scény s parodií na western Tenkrát na Západě či závěrečnou maškarádou mi přišly hodně zdařilé. Ale popravdě jsem od Petera Weira a jeho celovečerního debutu čekal trochu víc, už jen proto, že je film zařazený mj. do mysteriózního i hororového žánru, přičemž už o pouhý rok později v Pikniku na Hanging Rock naplno Weir ukázal, JAKOU tajuplnou hororovou atmosféru umí vybudovat, jenže zde zcela chybí... a nejspíš právě to mi tady scházelo. Tento film dokáže upoutávat, hodně upoutávat svými praštěnými nápady, ale přesto, že má v sobe i souvislý děj s děsivou mysteriózní zápletkou, nemá v sobě vůbec potenciál nějak výrazněji napínat či vyděsit (což je asi v případě vraždícího „dikobrazího“ auta chybou) a vlastně ani nějak rozesmát coby ta komedie. Takže ačkoliv se mi AUTA po většinu času (snad až na otravně šílenou postavu Bruce Spence) docela líbila a filmařsky připadala navzdory bizarnějšímu ději povedená, už s odstupem pár hodin nemohu mluvit o filmu, který by ve mě nějaký větší zážitek zanechal, byť špatné podívání projednou to rozhodně nebylo. [65%] ()
Carmageddon není to pravé slovo, ale napadne vás jako první. To se ale týká až finále, jinak je tenhle film velmi „podivným“. Weir si vypůjčuje motivy kde se dá – od reklam, hororu až po western. Nejprve série podivných autonehod, při kterých svědci spatřili podivná světla, pak gang řidičů proti nimž stojí cizinec - komisař pro parkování. Takhle bych mohl pokračovat. Film ale není jen slepencem motivů a nápadů. To vše mu slouží jen jako rámec pro jednoduché poselství – že jsme ovládáni auty. Na dobu svého vzniku je možná lehce vizionářské upozorňování na vzrůstající počet autonehod a nebezpečí spojená s dopravou. Film ale místy působí dost nevyrovnaně – začátek slibuje tolik možností, které pak nebyly vůbec využity (třeba naznačení kritiky měšťácké pohodlnosti a povrchnosti). Každopádně se můžete na jakákoliv poselství vykašlat a jen se bavit, film funguje i bez toho. ()
Galerie (16)
Photo © Umbrella Entertainment

Reklama