Režie:
Arnaud DesplechinKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Grégoire HetzelHrají:
Léa Seydoux, Emmanuelle Devos, Denis Podalydès, Miglen Mirtchev, Madalina Constantin, Gennadij Fomin, Anouk Grinberg, Rebecca Marder, Ian Turiak (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Philip je slávny americký spisovateľ, žijúci v Londýne. Jeho milenka za ním pravidelne chodí do kancelárie, ktorá je útočiskom týchto milencov. Milujú sa tam, hádajú, stretávajú a celé hodiny sa rozprávajú o ženách v jeho živote, o sexe, antisemitizme, literatúre a vernosti sebe samému. (Film Europe)
Videa (7)
Recenze (9)
Desplechin pokračuje v intelektuálně dráždivém stylu svých předchozích filmů. Vytváří sice jiný svět, než je ten Rothův, ale podobně jiskřivý, vtáhne diváka do víru vztahů hrdiny a ten si to ani neuvědomí. Krásně se na to dívá, lahodně se to poslouchá. Ale nakonec tomu trochu chybí hloubka a intenzita prožitku....(max.70%) ()
Literární předlohu bohužel neznám, nicméně v jejím filmovém zpracování mi připadá mnohem zajímavější a vrstevnatější postava spisovatelovy milenky než on samotný. Proto bych uvítala, kdyby se tvůrci snímku Tromperie primárně soustředili právě na ni. Sice by tak vznikl úplně jiný film, ale kdo ví, možná by byl lepší. Nehledě na to, že Léa Seydoux mě svým hereckým výkonem upoutala daleko víc než Denis Podalydès v roli poněkud chlípného pisálka. (60%) ()
Podivný úkaz, zejména v tom, že v roce 2021 se jedná o velice anachronickou záležitost. Tím nemyslím jenom absurdní "českou stopu", která je mimochodem vrcholní komedií: sofistikovaní francouzští intelektuálové vs. slití mafiáni a děvky z Toho Divokého Východu. A přitom se to samozřejmě až tolik neliší.... a jako divačka, tak nějak doufám, že si snímek celou dobu z postav tak nějak nadneseně utahuje, poněvadž jeho etarovina působí jako slepá skvrna v pohledu milující manželky na zestárlého seladona, co své tragikomické zahýbání ani neumí moc dobře zakecat. Co koho po tom.... jenže pak - co mě potom, že se tento páreček postav se bere smrtelně vážně (a snaží se přidat Kafkovým povídkám pseudo-erotické kouzlo, páč to v tý Praze tak zkrátka mááme.) ()
Francúzsky pokus o konverzačku v štýle Woodyho Allena, ktorý ale podľa môjho názoru nedopadol najlepšie. Aj keď ja osobne zbožňujem Leu Seydoux, tento snímok nedokázala ani ona potiahnuť tým správnym smerom. Jednoliaty dej, nie veľmi hlboké dialógy a celkovo nudné režisérske prevedenie tento film stiahlo do priemeru až podpriemeru. Škoda toho, ale u Desplechina som veľmi nečakal inú kvalitu. 45 % ()
Od Desplechina som dosiaľ nič nevidel, ale mám taký dojem, že by chcel byť francúzskym Woodym Allenom. Minimálne podľa jeho novinky Klam. Tá je rozdelená na dvanásť kapitol, kde postavy (hlavný hrdina + jedna zo žien) neustále niečo preberajú, ale nakoniec máte dojem, že nič dôležité. Bohužiaľ dialógom chýba Allenovská britkosť a vtip a hlavný hrdina vám bude čím ďalej, tým viac nesympatický. Čo je chyba už len z toho hľadiska, že predstaviteľ sebestredného spisovateľa a profesora je celkom sympaťák. A síce ide o adaptáciu knihy, ale budeme si myslieť, že ide o adaptáciu divadelnej hry. ()
Reklama