Reklama

Reklama

Vše má svoje meze, jen láska a zlo ne. Cirkusová artistka Cleopatra (Olga Baclanova) ráda poničuje a zesměšňuje trpasličího muže Hanse (Harry Earles), který se do ní zamiloval. Např. jej jen tak ze škodolibosti svádí před svým milencem, silákem Herkulem (Henry Victor). Když se však dozví, že Hans zdědil velké jmění, rozhodne se, že se za něj provdá. Tajně však s Herkulem plánují, že se ho po svatbě zbaví. Členové cirkusu, kteří jsou tělesně postižení stejně jako Hans, však její lsti prohlédnou. Tragický konec na sebe nenechá dlouho čekat... (nanamarak1)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (236)

Webb 

všechny recenze uživatele

Velice působivý, znepokojivý a hluboký hororový, artisní a dokumentární film s reálným angažovaním "skutečných zrůd". [8/10] (MGM) (Čb. /// Produkce: Tod Browning /// Scénář: Willis Goldbeck, Leon Gordon, Edgar Allan Woolf, Al Boasberg podle povídky Spurs Toda Robbinse /// Kamera: Merritt B. Gerstad) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Ajantis 

všechny recenze uživatele

Poselství filmu je jediné a jasné - ukázat, že pojem zrůdnosti není odvislý jen od vzhledu a věci, na pohled se zdající nějaké, nemusí být stejné i uvnitř. Tomuhle účelu se pak podřizuje vše a je to poznat na určité (byť nijak velké!) umělosti scénáře. Na svou dobu ovšem Freaks překvapují značnou vyspělostí, jak čistě technickou, tak režijní. Atmosféra je povětšinou posmutnělá, přesto se vás film ani v náznacích nesnaží přivést k tomu, abyste hlavní protagonisty litovali - spíše naopak, a i to mu přičítám k dobru. Mrzí mě, že jeho součástí nezůstaly ty "vyřazené hororové části", protože konec, jenž se nese v tomto duchu, je famozní a mění se v regulérní horor. Možná vám připadne ústřední myšlenka laciná a ohraná, není na škodu si tuto skutečnost ovšem občas připomenout, zvlášťě je-li podána tak vkusným způsobem. ()

Reklama

Nin 

všechny recenze uživatele

Překvapivě sympatický pohled do zákulisí cirkusových "zrůdiček". Klasickou šou s nimi neuvidíme, ale v průběhu filmu se nám různě ukážou. Jinak upřímně, trochu jsem se toho filmu bál. Myslel jsem, že něco z toho pro mě bude těžké skousnout a něco bude velmi nepříjemné na pohled... Ale ne. Ono tyhle lidské abnormality jsou podle mě nejvíc šokující třeba na fotkách či krátkých videí bez kontextu, ale když pak vidíte jejich normální, nebo spíše civilní životy, tak je to úplně v pohodě, o to víc, když je vidíte v komunitě podobně postižených. Jednoduše řečeno, "Freaks" jsou sympaťáci. Hlavní příběh je trochu telenovela, v níž jedna normální tanečnice chce získat peníze jednoho mužem v těle dítěte. To není nic zajímavého, ale naštěstí tu jsou i zajímavější vedlejší postavy, které do děje zasahují. Mile mě pak překvapilo, že si Freaks nakonec vzpomenou, že jsou vlastně hororem a přijdou s působivým finálem. Zajímavý a velmi netypický starý film, na který se stále vyplatí podívat. (7/10) ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Ľudia mali odjakživa tendenciu ukazovať fyzicky znetvorených ľudí na rôznych atrakciách či v cirkuse. Aj tento film rozpráva o skupine cirkusantov, kde žijú a pracujú "freaks". Našťastie má väčšie ambície ako len ukazovať a desiť. V hodinovom filme Toda Browninga venoval väčšiu časť príbehu vykresľovaním charakterov postáv. Aj telom znetvorení ľudia majú svoje CITY. Prežívajú strach, úzkosť, výsmech, poníženie, ale aj radosť a lásku. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dost šokující. Přiznávám, že jsem byla morbidně fascinovaná pohledem na zdeformované lidi. Poselství filmu je jasné: není důležité co je vidět navenek, ale co je uvnitř. Tady v naprosto vyhrocené formě. Film, u kterého jsem se zasmála i vyděsila pokřiveného charakteru, která je dost častý, ale tady v konfrontaci se zrůdnými těly vynikla jeho ošklivost. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (39)

  • Filmu vdechla nový život 60. léta, kdy jej znovu objevila filmová avantgardní scéna. V roce 1962 byl na festivalu v Benátkách zařazen do přehlídky hororových filmů a filmovými puristy i vědci chválen a opěvován jako „citlivý a soucitný“ v intelektuálních filmových magazínech  Evropy. (Zetwenka)
  • Časopis Premiere zvolil snímek mezi 25 nejnebezpečnějších filmů historie. (Kulmon)
  • Ač byli na plátně Hans a Frieda milenci, herci se ve svých projevech lásky mírnili, neboť ve skutečnosti byli sourozenci. (Kulmon)

Související novinky

Jste Otrlý divák?

Jste Otrlý divák?

16.02.2006

Když nepočítáme sledování odpoledních telenovel, je jediný způsob, jako to zjistit: sebrat se a jít do pražského kina Aero na některé - a nebo rovnou na všechny - snímky uváděné v rámci přehlídky… (více)

Reklama

Reklama