Režie:
James WhaleKamera:
John J. MescallHudba:
Franz WaxmanHrají:
Boris Karloff, Colin Clive, Valerie Hobson, Ernest Thesiger, Elsa Lanchester, Douglas Walton, Gavin Gordon, Una O'Connor, E.E. Clive, O.P. Heggie, Dwight Frye (více)Obsahy(1)
Jeden z nejpopulárnějších hororových filmů všech dob. Filmová klasika. V divácky oblíbeném a kritiky ceněném pokračování Frankensteina opět zazářil Boris Karloff v roli nešťastného monstra, které tentokrát zatouží po partnerce. Colin Clive se vrací jako přehnaně ambiciózní Dr. Frankenstein, aby svému dítěti vytvořil podobně prokletou nevěstu (Elsa Lanchesterová). Režisér původního Frankensteina, James Whale, tímto snímkem završil svou skvělou kariéru. Frankensteinova nevěsta je film, jež potěší nejen fanoušky hororu, nýbrž všechny filmové labužníky. Pokračovanie filmu FRANKENSTEIN (1931), nasledované filmom SON OF FRANKENSTEIN (1939). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Toľko krásnych záberov. Temných a zároveň magických. Ďalší príklad toho že aj druhý diel môže jednoznačne prekonať prvý. Príbehovo stále nejde o dokonalú robotu, no všetky prvky z Universal hororov sú tu technicky najlepšie vyladené. Atmosféra je ukážková, Karloff a Thesiger hrajú parádne, strhujúcich pasáži je viac ako som čakal a možno aj najväčšie plus oproti minulému filmu je prítomnosť hudby. Kvalitný zážitok, nie bezchybný ale určite hodný pozornosti aj po toľkých rokoch. Niektoré scény sú vizuálne tak dobre nadizajnované že pre mňa stelesňuju klasický horor. ()
Možná asi nebyl dobrý nápad pouštět si dvojku, když jsem neviděl jedničku, ale tak už se stalo. Frankensteinově nevěstě se nedají upřít jisté kvality, které se projevují ale spíše v jednotlivostech a detailech (studiové exteriéry - ty já prostě miluji a mají pro mě své neocenitelné kouzlo -, masky nebo trikové hrátky s pidilidma). Ale jako celek mě film docela zklamal, ač jsem tedy Whaleova Frankensteina dosud neviděl, z Nevěsty jsem měl silný pocit ho jen zopakovat. Dějově mi to přišlo slabé, mnohé scény mě docela nudily, atmosféra se vytrácela. Mám staré černobílé horrory hrozně rád, ale tohle mi zrovna dvakrát nesedlo. ()
Možná jediný zástupce Universal Classic Monsters, o kterém se dá směle prohlásit, že je nestárnoucí klasikou. Ani ne tak horror jako spíš tklivý příběh nešťastného monstra toužícího po svém místě ve světě lidí. Borisi Karloffovi se tentokrát dostalo více prostoru a homunkulus tak získává mnohem zajímavější rozměry a zcela zastiňuje všechny už tak dosti nevýrazné postavy, z nichž negativně vyčnívá jen uřvaná a otravná komorná v podání Uny O'Connor. Tradičně skvělá je atmosféra, nádherná hra světel a stínů, kouzelná byla i etuda s trpaslíky ve sklenicích a vyvrcholení s Frankensteinovou nevěstou je pak asi to nejlepší z tohoto filmového vesmíru vůbec. A za něj pochopitelně pět hvězd. ()
Absolútne súhlasím s Nunkou - Bride of Frankenstein je o triedu vymakanejšia verzia Whaleovej predchádzajúcej klasiky. Či už ide o nasvietenie, kameru, atmosféru, réžiu. Whale "dospel" a celé dielko vyšperkoval aj niektorými trikovými vychytávkami...a ako čerešnička je tu samozrejme one and only - ikonický Boris Karloff, ešte sympatickejší ako v prvej časti:))) ()
Docela pěkné navázání na první díl. Povedené, jen mi není jasné, proč přišel druhý díl až čtyři roky po úspěchu jedničky. Jsem ráda že děj je opět stejný jako v literární předloze od M.Shelley, to vždy potěší :) Jen nevím co si myslet o té nově objevené schopnosti Netvora-totiž mluvit. To se mi zdálo dost utažené za vlasy. ()
Galerie (129)
Zajímavosti (55)
- Role doktora Pretoria byla nabídnuta Claudu Reinsovi, ale ten jí nemohl přijmout z důvodu natáčení snímku Mystery of Edwin Drood. (liquido26)
- Whale si na studiu vynutil naprostou tvůrčí volnost během natáčení. Jinak by projekt vůbec nevzal. Ovšem po prvních projekcích musel být film na základě reakcí publika výrazně předělán. Původní sestřih byl o patnáct minut delší. Spousta scén tak musela být vystřižena či zkrácena. Naopak třeba scéna v cikánském ležení byla zpětně do sestřihu zařazena ač v něm původně vůbec nebyla. (DaViD´82)
- Elsa Lanchester, ve scéně "zrození" své postavy byla zafačována tak těsně a důkladně, že nejen že nemohla chodit (a musela tedy být přenášena štábem) či vidět, ale ani takřka dýchat. (DaViD´82)
Reklama