Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sabrina je okouzlující, humorná, a září ve společnosti největších hollywoodských hvězd. Humphrey Bogart, William Holden a Audrey Hepburn hrají v příběhu o Popelce v režii slavného filmaře Billy Wildera (Sunset Boulevard, Někdo to rád horké). Bogie a Holden jsou velmi bohatí bratři, žijící na Long Islandu. Bogie je samá práce, Holden samá sukně. Ale když se Sabrina, dcera rodinného řidiče vrátí z Paříže dospělá a okouzlující, schyluje se k rodinnému zemětřesení, protože oba bratři podlehnou šarmu Audrey Hepburn. (Magic Box)

(více)

Recenze (190)

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Dříve než tuto filmovou klasiku jsem viděl remake filmu z roku 1995 s Harrisonem Fordem a Julií Ormond v hlavních rolích. Byla to vskutku „tragédie“. Proto jsem šel do sledování dílka Billyho Wildera s obavami, ale zároveň s vědomím, že horší už to snad být nemůže. Vskutku, nemýlil jsem se. Původní film je o dvě třídy lepší než jeho nepovedený remake. Přesto k dokonalosti mu pár věcí chybí. Hlavní slabinu vidím ve scénáři, který považuji za málo nápaditý a příliš tendenční. Nenarážím na základní kostru příběhu. Vzhledem k žánru víc neočekávám a je to v pořádku. Jde spíš o drobnosti, které mi tu chybí a kazí tak celkový dojem. Nějaký výraznější impuls, který by nevycházel přímo z jednání postav hlavního trojúhelníku, ale ovlivnil by jejich jednání uvnitř tohoto trojúhelníku, by byl na místě. Doplnit tak v jedné či dvou krátkých scénkách silné momenty, které vnitřně rozhodí hlavní hrdiny tak, aby začali přemýšlet o tom, co vlastně chtějí a v případě, že vědí, aby je to donutilo přemýšlet, zda je to správné, aby již dříve museli řešit vnitřní dilemata. Kdyby se toto ve filmu objevilo, výrazně by to usnadnilo hercům práci a přidalo by to na věrohodnosti názorových zvratů hlavních hrdinů na konci. Některé scény mi přijdou zbytečně dlouhé, což ubírá na tempu. Hlavní pozitivum tohoto filmu je samozřejmě Audrey Hepburn. Už samotná její přítomnost zvedá laťku každého takto laděného snímku. Ono vlastně jen stačí, když jí kamera zabere a v tu chvíli je jedno, jestli se směje, mluví, tancuje nebo pláče, divák je prostě spokojen. Tím nechci nějak snižovat její herectví. Naopak. Scéna při pokusu o sebevraždu, kdy dělá pššššš na nastartovaný jeep v obavě, aby někdo její pokus nepřekazil (následně si otevře okno), je jedna z nejroztomilejších, jaké jsem viděl. Občas čtu narážky, že o generaci starší Humphrey Bogart byl pro Audrey Hepburn příliš starý. Těmto musím dát za pravdu. Zatímco postava Audrey ztvárňující mladou naivní dívku věřící na čistou lásku, je věrohodná, o postavě postaršího bohatého obchodníka a workoholika Linuse, který začne Sabrině nadbíhat čistě účelově, aby si pak v samotném závěru trochu neortodoxním způsobem uvědomil, že to s ní vlastně myslí jinak, to říci nelze. V této těžké pozici Humphreymu Bogartovi scénář nepomohl. Uniformní dialog v kanceláři ani konzervativní projížďka na lodičce nic nenaznačí o změně citů, která má u hlavního hrdiny nastat. Ten konec mi přijde, že už je skutečně rvanej silou přes koleno. K názorovému zvratu hlavního hrdiny mělo dojít v delším časovém úseku a ne po hádce s bratrem (účelově vyvolané ze strany Davida) při stěžejním obchodním jednání firmy. Závěr v této podobě je příliš vykonstruovaný a účelový. Kdyby Linus za Sabrinou po čase odjel do té Paříže, kde by se sešli, byl by to uvěřitelnější konec. Sabrina od Wildera je velmi milý pohodový film, ale má svoje šrámy, které se nedají skrýt ani okouzlujícím šarmem Audrey Hepburn. Ve výsledku to vidím tak na 70%. Bez Audrey by to bylo minimálně o hvězdu méně. () (méně) (více)

gegina31 

všechny recenze uživatele

Mám ráda tenhle příběh, zpracování s Fordem. Proto jsem byla připravená dát tomu plný počet. Dokoce se mi líbilo, že nové zpracování není jako přes kopírák, takže i tady mě něco překvapilo. Jenž David se jim vůbec nepovedl. Jeho představitel by měl spíš hrát Linuse. Samotný Linus byl samozřejmě dědula, ale o byl Ford taky. Ale nic z toho by mi ani tak nevdalo. Ale ten konec. To se jako opravdu jen objali? To si nemohli dát pořádnou americkou pusu? Tak to teda ne. A co nejdřív si pustím novější verzi, protože jestli se na konci taky jenom objali, tak tu hvězdu uberu taky. ()

Reklama

Mikita 

všechny recenze uživatele

Audrey Hepburn je naprosto dokonalá a skvěle působí jako mladá žába i jako už vyzrálejší mladá dáma. Je tak plná optimismu, mládí i lásky a vůbec se nedivím, že dokázala okouzlit oba bratry. Ze začátku jsem měla problém s panem Bogartem, který působí až příliš vážně a "dospěle", ale ten jeho výraz, když mu Audrey hravě upraví klobouk...aaach. Když o vás projeví zájem takový muž a vy mu navíc dokážete proniknout až k srdci a vykouzlit něžný úsměv, pak na věkovém rozdílu nezáleží. K dokonalosti už mnoho nechybí, jen je vše dost povrchní a city i další věci jsou brány jen jakoby okrajově, vše stojí na kouzlu úžasné mladé herečky, která zpívá, švitoří, ale o myslích ostatních se toho tolik nedozvíme. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Audrey je provždy okouzlující! A to i v rohatém kloboučku, ve kterém připomíná čertíka. Ale Bogart nejenom, že je dost starý a ošklivý, ale ani jsem nepochopila, proč by se do něj měla zamilovat. Chyběly mi scény, kdy by ji - přes svůj vzhled - uměl okouzlit. Jen tak vedle ní seděl a bručel jako medvěd. ____ Řekla bych, že Audry nemá konkurenci, ale je velká škoda, že vedle ní nehrál H. Ford z pozdější verze. /1. 10. 12./ ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Bogart s Audrey se mi k sobě sice úplně nehodí (rozdíl třiceti let je tady prostě vidět), ale oba dva mají tak velké charisma že by utáhli s přehledem i mnohem horší filmy. Sabrina je příběhově prostá klasická romantika, která sice nemá moc čím překvapit, ale i tak ty necelé dvě hodinky celkem slušně utečou (což ovšem neznamená, že by lehčí krácení nepomohlo)...70% ()

Galerie (123)

Zajímavosti (23)

  • Humphrey Bogart prohlásil o Audrey Hepburn, že je netalentovaná. (Kulmon)
  • Humphrey Bogart na poslední chvíli nahradil Caryho Granta. (Kulmon)
  • Kostýmy pro film vytvářela legendární kostýmní výtvarnice Edit Head firmy Paramount Pictures, jednalo se ale pouze o Sabrininy (Audrey Hepburn) prosté domácí šaty, které nosila před svým odjezdem do Paříže. Šaty, které Sabrina používala po svém návratu z Paříže, navrhoval pro Audrey Hepburnovou poprvé kostýmní návrhář Hubert de Givenchy, ve své době se jednalo o legendání oděvy, zaujaly zejména bílé plesové šaty, které vypadaly jako složená motýlí křídla, a dále také černé večerní šaty. Hubert de Givenchy nebyl vůbec uveden na titulcích, ačkoliv film získal Oscara právě za kostýmy. (SeanBean)

Reklama

Reklama