Reklama

Reklama

Sběratel

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý bankovní úředník (Terence Stamp) vyhraje ohromnou sumu ve sportovních sázkách. Rozhodne se, zakoupit odlehlou nemovitost a tím si začne plnit svůj utajený sen. Je vášnivý sběratel motýlů, ale příběh bohužel odkrývá, že ne jen to mu stačí k životu. Unese mladou, pohlednou studentku(Samantha Eggar), kterou zná ze základní školy. Snaží se jí přesvědčit, že i v zajetí se do něho časem zamiluje. Dívka se díky náhodě málem osvobodí a divák zjištuje, že (T. Stamp) není úplně duševně v pořádku. Ať už to dopadne, jak to dopadne, nechová se k lidem nijak špatně, ale v závěru snímku přijde nečekané zjištění... je to opravdu sběratel ... (Svata)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších únosových thrillerů vůbec! Přestože je stopáž drobet přehnaná a určitě by snesla mírné zkrácení, nenudil jsem se ani chvíli. Úlisný psychopat Terence Stamp odvedl skvělý výkon, jeho postava je velmi zajímavá, propracovaná a uvěřitelná, není to jenom takový ten obyčejný šílenec s nejasnými motivy. Jeho oběť se pak chová relativně smysluplně, což je věc nevídaná. 85 % Horror movie of the Year ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Samantha Eggar v některých záběrech vypadá o dost starší, než její věznitel Terence Stamp, což se k naraci příliš nehodí. Žánrově se nejedná o horor, ale spíše o čistokrevné drama. Od začátku jste nuceni přemýšlet, jak bude příběh pokračovat, kolik motýlů a žen ještě Freddie uloví. Závěr mě osobně trošku zklamal, čekal jsem nějaké omylem objevené dveře do dalších místností sklepení, kde ve věčném klidu odpočívá půl tuctu Mirandiných předchůdkyň. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Americký režisér William Wyler skvěle převedl na plátno knihu The Collector od britského spisovatele Johna Roberta Fowlese. Hrůza zde není zhmotněna žádnou brutalitou, a přesto hororové klima napínavě ladí s prostředím malebného starého domu. Psychopatický sběratel motýlů a studentka umění procházejí zajímavou proměnou zvratů, ale představení zdaleka nekončí. Navíc v thrillerové atmosféře čeká ještě pár překvapení. Nudit se určitě u toho nebudete. Vřele doporučuji všem ctitelům tohoto žánru. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

U Williama Wylera je tradičné, že sa pohraje s príbehom a dokáže ponúknuť nevšedný zážitok pri prepracovanosti postáv a námetu. V tomto prípade nás uvedie na samotu, kde zberateľ ( vynikajúci Terence Stamp ) vazní mladú študentku. Nič nápadité, keby bol režisérom niekto iný. Treba uznať, že zásluhu má aj kvalitný scenár a výborná hudba. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, kde jsem při sledování přemýšlel, jak asi vypadá Fowlesova předloha. Důvod byl jednoduchý, chtěl jsem se dozvědět něco o postavách. Southernův scénář totiž na postavy z vysoka kašle, na jejich myšlenky, pocity. Sem tam sice něco vypustí, ale je toho hrozně málo a je to povrchní. Zábavné je však pozorovat z větší části teatrální herectví od obou, které je ve výsledku hrozně roztomilé. Stamp zábavně přehrává a Eggarová roztomile koulí očima a to po celou stopáž. O ženskou hrdinku divák nemá obavy, z (anti)hrdiny naopak vůbec nejde respekt a už vůbec ne strach. Při fyzickém konfliktu jsem se vždy o Stampa bál, fyzická převaha byla viditelně na straně Mirandy, škoda, že nechtěla a nemohla (vyhrát). Jako thriller to tudíž absolutně nefunguje (snad možná úvodní "hon na ještěrku"), dramatických momentů to v sobě několik skrývá. Jenže, když máte na režisérské stoličce Williama Wylera, tak to by bylo, aby se na to dobře nekoukalo, navíc potěchou pro mé oko byl i vzhled Eggarové (hlavně ty culíčky) a ty přepálené dvě hodiny vlastně vůbec nenudí. Objektivně za tři, ale já si tu jednu přidám a klidně někdy dám opáčko. 75% (nad Oscarovými nominacemi naopak koulím očima já, koukám, že tyhle ceny se nikdy nedaly brát vážně) ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Wyler pracoval se dvěma štáby, s britským v exteriérech hrabství Kent a okolí Londýna a s americkým v hollywoodském studiu společnosti Columbia, kde vznikla podstatná část snímku. Celé natáčení probíhalo víceméně chronologicky, především kvůli malým hereckým zkušenostem Samanthy Eggarové, jejíž zářivě rudé vlasy také Wylera přesvědčily o nutnosti použití barevného materiálu. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Wyler provedl oproti předloze jednu zásadní změnu, a sice eliminoval její duální perspektivu (v knize je dívčina linie příběhu vyprávěna formou nalezeného deníku), aby mohl zaujmout objektivnější stanovisko. Jinak vytvořil celkem věrnou adaptaci, odehrávající se prakticky v jediném prostředí odlehlého venkovského domu pouze mezi oběma protagonisty. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama