Režie:
William WylerKamera:
Rudolph MatéHudba:
Alfred NewmanHrají:
Walter Huston, Ruth Chatterton, Paul Lukas, Mary Astor, David Niven, Maria Ouspenskaya, Odette Myrtil, John Payne, Spring Byington, Rolfe Sedan, Bess Flowers (více)Obsahy(2)
Sympatický majitel úspěšné továrny na výrobu automobilů Sam Dodsworth prodá na manželčino naléhání svůj podnik a vydá se s ní na cestu do zámoří, aby uspokojil její touhu po dobrodružství, vzrušení a obdivu druhých. Sám vyznává spíš klid zaběhnutého života, ale když jeho žena požádá o rozvod, aby se dostala mezi evropskou aristokratickou smetánku, rozpomene se na setkání s půvabnou vdovou a rozhodne se myslet na sebe. (Letní filmová škola)
(více)Recenze (16)
[3,5*] "You'll have to stop getting younger someday." Romantická dráma zaradená medzi 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete, ktorej ústrednou postavou je Fran Dodsworth (Ruth Chatterton), rozmarná bohatá žena v strednom veku, ktorá nie a nie dospieť a ktorá má veľkú hrôzu zo starnutia. Vždy keď sa zdá, že už konečne zmúdrela, vzápätí na to znovu osprostie. Jej manžel Sam Dodsworth (výborný Walter Huston s nomináciou na Oscara), úspešný podnikateľ v automobilovom priemysle, má s jej rozmarmi nekonečnú trpezlivosť, keďže ju oddane a slepo miluje. William Wyler ma opäť nesklamal, hoci som mal väčšinu času pocit, že film v ničom príliš nevyniká. Keď som s tým už ale takmer vôbec nepočítal, prišiel výborný záver s rozuzlením, ktoré ma veľmi príjemne prekvapilo. "Love has got to stop some place short of suicide." ()
Výborné drama, které v záplavě filmů o lepší společnosti vyčnívá svou upřímnosti. Základní zápletka je jednoduchá, ale z ní se pouze odvíjí řada událostí, které jsou velmi reálné jak pro bohatou smetánku, tak pro střední a nižší třídu (byť v obměnách). Wyler už zde ukazuje svůj nepopíratelný talent, který ční nad jinými režiséry, kteří byli až příliš otroky producentů a filmových studií a svůj styl standartizovali. ()
Měl to být jeden z Wylerových nejlepších filmů, ale minimálně v mých očích patří spíš k jeho slabším kouskům. Jistě, téma je nadčasové, herecké výkony vynikající, ale celé je to takové......unylé. Podle mnoha ohlasů jedno z nejsofistikovanějších a nejzávažnějších hollywoodských dramat 30. let. Já si ale raději dopřeju "lehčího" Lubitsche nebo Capru. *** 1/2 ()
Z hlediska hereckého je to výborný film. To, co předvádí především Walter Huston je neskutečné. Je uvěřitelný, jako kdybyste skutečně sledovali muže, který se snaží vyrovnávat s každodenním životem. Ono to pak v konečném důsledku není špatné ani příběhem, ale nějak mi to úplně nesedlo a přišlo mi to vizuálně až moc blazeované. ()
Tenhle film jsem si pustila, a zjistila jsem, že nějak není nálada ..Vypnula jsem, a nechala náladu, aby sama přišla .. Dnes jsem shlédla, a ač filmy tohoto typu nejsou můj šálek ... kupodivu jsem dokoukala ,-) Bylo to tedy především díky Walteru Hustonovi, který tu podává neuvěřitelný výkon ... Perfektně tu zahrál a jenom mi potvrdil, že se mi má proč líbit ,-) Téma nadčasové, a ta jeho žena, ta byla fakt na ránu .. ()
Galerie (7)
Photo © United Artists

Zajímavosti (3)
- Továrník Dodsworth je jediným snímkem dvojice Goldwyn-Wyler, na němž se nepodílel Gregg Toland, ale jiný význačný kameraman, krakovský rodák Rudolph Maté. Wylerův styl, včetně smysluplného využití hloubky filmového pole, tím však nebyl dotčen ani v nejmenším. (Zdroj: Letní filmová škola)
Reklama