VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (6)
Nabídka (2022)
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Místo u stolu (2022) (E01)
„Všichni mluví jen o té knížce. Správné ruce u kormidla z toho udělají fenomén.“ Měl za sebou dva romány, ovšem nezaznamenaly příliš velký úspěch u čtenářů. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. ()
Varovné výstřely (2022) (E02)
„V Los Angeles New York nenatočíte!“ Tohle bude asi ryze můj problém. Respektuju, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. Třeba návrat na pozadí ulepeného skandálu s Pam & Tommym, který nás na chvíli vrátil do devadesátek, si mě získal víc. Herci se tady nicméně se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Roztmívačka (2022) (E03)
„Vypadá to skvěle, ale nemůžu to podepsat, dokud nebudu mít rozpočet a… takovou tu věc, víš, co myslím. Je to z papíru, má to tak 120 stránek…“ Každopádně scénář už se jen piluje. Teda musí z něj ještě zmizet slůvko „mafie“. A pak na něho kývnou všechny dotčené strany. Ovšem pánové Coppola a Puzo se rozjeli a má o pár desítek stran víc… Kmotr se nerodil lehce a Coppola si toho během natáčení nevytrpěl málo. Rozhodně je to kvalitní série, ale za mě zároveň nepřekvapivá pocta. Holt začínající producent Al Ruddy do hollywoodských pravidel vlétl střemhlav. Miles Teller ho hraje úsporně a s jasně pronikavým hlasem. Celkově je to herecky moc fajn, i když na pitvoření přehrávajícího Giovanni Ribisiho pořád nemám názor. Ale spíš mi asi nevadí. ()
Správný odstín žluté (2022) (E04)
Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Skvěle napsané, zahrané i zrežírované, ale ani to mnohdy nestačí. Holt prostě půjdu trochu proti proudu. Asi je to pořád dané mým vztahem k původnímu filmu. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Nikdy jsem na výsledku zvlášť neujížděl: prostě viděno, odškrtnuto. I tak si užívám prostředí, kulisy i atmosféru, ve které se prolíná svět filmařů s organizovaným zločinem, který tam venku pořád hodně ve velkém je. Myslím (co jsem kdy četl), že Coppola byl svéráznější a komplikovanější postavou, než kterou vidíme v sérii. ()
Pan producent (2022) (E07)
„Máme velký problém!“ – „Malé by nestačily?“ Fascinující svět násilí a zločinu, ale i cti a rodinných hodnot… Tenhle díl má atmosféru, ale asi je to pořád dané mým vztahem k původnímu filmu. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén, navíc absolutní lásku ke kinematografii jsem úplně necítil. Nicméně postavy hrající slavné předobrazy jsou vybrané skvěle (ač místo Al Pacina se studio snažilo prosadit známějšího herce, Branda zase vnímalo jako známého potížistu). Kvalitně natočené, ale to je asi tak všechno. ()
Reklama