Epizody(10)
-
Slabý kus (E01)
-
Vražda vychovatelky (E02)
-
Andílek (E03)
-
Mužská záležitost (E04)
-
Džungle před tabulí (E05)
-
Veřejný nepřítel (E06)
-
Vrabčák (E07)
-
Ahoj tati (E08)
-
Hidžáb (E09)
-
Tichá dohoda (E10)
Obsahy(1)
Aleš Pelán (L. Vaculík) je oblíbeným učitelem na střední škole. Šikana kolegyně ho donutí uvědomit si, že každý někdy potřebuje zastání. Učitelka, které se utopí žák na výletě. Rodiče dětí tyranizovaných nezvladatelným spolužákem. Dívka, co nikdy nechodila do školy. Základka, na které se porvou romské děti s bílými. Vychovatelky diagnostického ústavu, jimž chovanec zavraždí kolegyni… Tyto a další případy bude Pelán vyšetřovat coby školský ombudsman. I když není policista, ale učitel. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele Eleanor05 k tomuto seriálu (4)
Andílek (2021) (E03)
Už jsem pochopila, jak asi bude vypadat každý díl tohoto seriálu. Vždycky se načne nějaký problém, většinou způsobený agresivitou nějakého žáka a nakonec to vyzní tak, že násilník nebo vrah je vlastně oběť. Systému, rodinného zázemí, špatných učitelů... Problém je, že s tímto verdiktem bytostně nesouhlasím. Násilníci a vrahové nejsou lidé, kteří by měli být obdivováni a litováni, ať už vyrůstali jakkoli a dělo se kolem nich cokoli. Existuje totiž spousta lidí, kteří si prošli otřesnými podmínkami a přesto nikoho nešikanovali a nezavraždili. A obhajoba typu "on je originál", která zazněla v dnešním díle, mne opravdu zvedla ze sedačky. Všichni lidé jsou "originál" a někteří k tomu dovedou být hodní, slušní a přizpůsobiví podmínkám a prostředí, a to je znak sociální inteligence. Ať mi nikdo nenalhává, že dítě chovající se jako naprostý spratek, který mlátí dospělé, vyslovuje nejhorší vulgarity a řeže spolužáky nůžkami, má vysokou inteligenci. Tomu zkrátka nevěřím a neodpovídá to mé životní zkušenosti. Každý kriminalista vám řekne, že vrahové a násilníci mají většinou nejnižší možná vzdělání a jsou to omezení primitivové, (pro zajímavost nejčastěji zaměstnáni jako zedníci). S vyzněním této epizody tedy nesouhlasím, domnívám se, že je dokonce zavádějící a lživé. Technicky v pořádku, ale už to není ničím příliš zajímavé, na rozdíl od předchozích dvou dílů. 2*. ()
Džungle před tabulí (2021) (E05)
Díl, v němž Vaculík a Plesl během skoro celé stopáže hledají kameru, namísto, aby řešili nějaký společenský problém. Půl epizody jsem hleděla raději do mobilu, než na televizi, jaká to byla nuda. Nejhorší díl doposud. ()
Vrabčák (2021) (E07)
Každý z nás by radši trávil čas hlazením koníčků na farmě místo chození na základku. A všichni do jednoho jsme si uvědomovali, že 70% učiva je nesmysl, který nám nikdy k ničemu nebude, takže hlavní hrdinka není žádnou ojedinělou myslitelkou, která prohlédla smysl života, jak se nám tento díl snažil naznačit. Nikdo z nás ale neměl možnosti jako ona a nikoho naše přání nezajímala, museli jsme se přizpůsobit... Byly tu i dramatičtější díly, které řešily závažnější problémy. ()
Tichá dohoda (2021) (E10)
Ta Balada o polnych vtákoch a k ní montáž s opáčkem všech dílů, bylo tak něco patetického a trapného! Melodramatické podceňování diváka, které dílu ubralo hvězdičku navíc. Jinak nechápu, proč Pelán nezůstal se Sárou, když s ním jeho žena už být nechtěla. Nevím, proč by spolu nemohli zůstat dva dospělí, svéprávní lidé, co je na tom amorálního? PS: Nejlepší herecké výkony měl Pavel Řezníček se svým lidovým řidičem. Nechtěně se z něj stala hvězda celé série. ()