Diskuze


Hezky pěkně. __ Člověk by málem zapomněl, nebo hůř, přehlédl, jak tu někteří za ta léta změnili hlas, schopnost říctt, co by říct chtěli, co postřehli, dali si v hlavě dohromady, a tak vůbec...
Vabruscak: Podle mě surrealismus, ve filmu nebo jinde, není schválnost, není to něco nějak poskládané, na sebe naroubované, spíš je to intenzivní dlouhodobý pocit, stav, který asi nejsnáz přiblížím takhle: Když jsi v období, kdy máš plnou hlavu dychtění po ženském těle, nikoli konkrétním, nebo možná mnoha konkrétních, takový ten stav, kdy jsi trochu romantik a trochu úchyl a trochu zvíře, kdy se nemáš ve své moci, kdy se nemáš pod kontrolou, alespoň v představách, pak máš k surrealismu hodně blízko, máš hodně blízko k tomu, aby se ti surealismus oteveřel, a tys na něj nekoukal jako na cizí, jako na něco vymšlenýho, umělýho. Myslím, že zrovna takhle, když prostě to dychtění rozšíříš od ženského těla i jinam (trocha fantazie, snění, hraní, je nepochybně potřeba...), by se dalo zálibně dívat na NPB, a určitě na Viridianu, Deník komorné, Tristanu a Krásku dne, a tak podobně... A je to možná proto, že tyhle neukazovaný, důmyslně skrývaný, úchylný stavy, ztřeštěný, šílený nápady, který působí trochu jako rozbuška vůči soudržnosti společnosti, vůči všeobecně přijímaý „slušnosti", jsou to, co chtěli surrealisti prozkoumávat, vytrhnout člověka z těchhle pout, co nejsou moc vidět, protože se o nch nemluví, a co ho svazují... Chtěli společnost „skazit", pobláznit, a tím ve svých očích vysvobodit...
< --- EDIT: SE moc omlouvám „předřečníkovi", tam ale bylo tolik překlepů, že se to nedalo přečíst, tak tady je ještě jeden pokus...

Jeho autobiografie Do posledního dechu je jedna z nejlepších knih, jaké jsem kdy četl. Buňuel byl chlap, co byl přitom, když se psala historie umění. Byl přímo v centru dění, byl jeho hybatelem. Kapitoly z období vzniku a rozmachu surrealismu, nebo ty, v nichž se vyznává z lásky k cigaretám a alkoholu, jsou naprosto vynikající. A ty skvostné historky, které tam neustále dává k dobru! Taky je v dobré společnosti rád dávám k dobru. Jinak lupuscanisovo přirovnání zájmu o surrealismus k zájmu o sex, je velice trefné. Na tenhle směr musí mít člověk ty správné roky a být v tom správném životním rozpoložení.
Uživatel lupuscanis smazal svůj příspěvek.



Na rozdíl od jiných artových tvůrců tak nejlepší kousky natočil až jako skoropenzista.
na příspěvěk reagoval Martin741


Diky za tipy. Zatial som Bunuela videl len na RTVS dvojke, popripade na CT2. nepatam presne, kde presne to bolo.

Já ho mám i v oblíbených, u mě 4x 5*, 1x 4* a 1x 3* za buržoazii (všimni si, že satan to zařídil tak, že nejslabší film od skvělého režiséra získá oscara, viz W. Allen a Paříž :-) jinak doporučuju Dívku z r. 1960, na ulozto i na titulky.com hledat pod La Joven :-)
na příspěvěk reagoval Martin741

Uz aj Ten tajemny predmet touhy pridavam do kolonky . videne. Fajny film, Bunuel mi zacina smakovat ..........
na příspěvěk reagoval PX

Zatial som videl len Tristanu, a hned sa mi zapacil film, treba mi napozerat celu Bunuelovu tvorbu .....

woody: Díky, něco takového jsem chtěl číst ;)

PetrVabruscak: Slovy klasika, pokud chcete poslání, nechoďte do kina, jděte na poštu. NPB je film jehož prvotním nápadem byla skupina lidí, která se nedokáže nikdy navečeřet, protože je vždy někdo vyruší nebo jim jejich plány něco zhatí. Je to surealistický film, vycházející z teze snů, kdy vcházíš z jednoho snu do druhého - je to tedy zároveň přiznaná fantazie, ale zároveň se na tento konstrukt dá naroubovat něco, co každého zaujme - je to satira, hříčka, absurdita, melancholie, soudobá kritika? Cokoliv si zamaneš, stačí se jen odpoutat a nechat se vtáhnout. Jinak, čím bych doporučoval pokačovat, jsou spíše Bunuelova stravitelnější lidská dramata - Viridiana, Deník komorné nebo Tristana, pokračovat sociálními dramaty - Él, Iluze cestuje tramvají, Zapomenutí - a skončil u jeho vrcholných surealistických děl - Anděl zkázy, Zlatý věk, Mléčná dráha. Člověk si tak lépe zvykne na jeho styl vyprávění, bude si více všímat různých narážek (poslední večeře páně ve Viridianě - ach bože, jen si na to vzpomenu, mrazí mě) a tak nějak si ty filmy více užije. Hlavně bych na Bunuela po prvním filmu nezanevřel a zkoušel to dál, protože to byl velice obratný umělec (v pravém smyslu zprofanovaného slova), který se neomezoval jen na jeden typ filmů (viz i adaptace slavných literárních děl) a některý jeho film určitě zaujme a Bunuel se pak stane celoživotní láskou. (přečtením Karouyovy monografie Luis Buñuel člověk nic neztratí a ještě se mnoho dozví jak o něm, tak o spoločenosti ve které žil a tvořil)
na příspěvěk reagoval lupuscanis, lupuscanis

Eodeon: Přitahuje mou pozornost jeho tvorba. Je to něco nepoznaného ;)

PetrVabruscak: na to je ještě snadnější rada: nedívej se na něj. nerozumím, proč by ses do toho chtěl nutit, pokud to má být film podobný Nenápadnému půvabu. samozřejmě, Buñuelovy filmy jsou různé. Jeho mexické filmy, například, na sobě kromě některých vybraných scén málem ani nedávají znát, že je točil tentýž autor, jako pozdější a známější francouzské.

Eodeon: Vy mi to prostě nenapíšete a radíte mi toleranci. Hm, tak Vám pěkně děkuju. Mam tu od něj totiž ještě jeden film a nerad bych ho protrpěl nudou.

PetrVabruscak: pokud ti film připadl až tak nepřijatelný, žes ho hodil do odpadu, těžko ti ho zpřístupní cizí dojmy na diskuzi. měl bys být přístupnější nevídanm formám, alternativám a vůbec co největšímu spektru možností. to dělá náročného diváka.

Ahoj, považuju se za náročného diváka, ale film Nenápadný půvab buržoazie mi nedal vůbec nic. Chtěl jsem se zeptat, co si zjeho filmů odnášíte, protože jestli NPB patří k tomu nejlepšímu, co natočil, tak nechápu tolik filmů v červeném poli? Neřikejte mi, že jsem debil nebo ať se jdu koukat na transformery. Evidentně mi jeho styl nesedl, tak mi to nemějte za zlý. Předem dík za odpověď.
na příspěvěk reagoval Adam Bernau

já zatím viděl Andaluského psa, Zlatý věk - film, co natočil hned po psovi, ještě s částečnou spoluprácí s Dalím, a je to jeden z jeho nejvíce provokativních filmů, kdo má rád čirý surrealismus, doporučuji sehnat!.., Nenápadný půvab buržoazie a Viridianu..ještě mě toho od něj ale hodně čeká:)

Nenápadný půvab buržoazie, Kráska dne, Přízrak svobody, Nazarin, Šimon na poušti, Zapomenutí, Tristana, Andaluský pes ... ale bez pořadí, to vážně nejde :) a v mexickém období mám taky co doplňovat. vlastně i v pozdějším francouzském :(

Génius zde ještě nemá diskuzi? Co to sakra...
Ok, moje topka:
1) Mléčná dráha
2) Anděl zkázy
3) Nenápadný půvab buržoazie ...
Ale samozřejmě jsem viděl jen jeho pozdní období, 50's nemám nasledovaná skoro vůbec.

Vyděl jsem dva filmy a stačilo my to...Jedním slovem NESMYSL
na příspěvěk reagoval Miller
Související novinky

Letní filmová škola - akreditace již v prodeji
Slavnostní zahájení 48. Letní filmové školy proběhne již tradičně v sobotu, festival ale své brány otevře už v pátek. Celosvětově první veřejnou projekci dokumentu o Michaelu Kocábovi uvedou jeho… (více)

Zemřela herečka Monica Vitti
Přichází smutné zprávy z Říma. Ve věku 90 let zemřela ikona italské kinematografie šedesátých let, herečka Monica Vitti. Hvězda klasických filmů režiséra Michelangela Antonioniho dlouhou dobu… (více)

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu
Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)

Festival FILMALE 2011 v duchu španělských rytmů
Ve dnech 27. - 30. 10. pořádá Kino Květen Nový Jičín ve spolupráci s artovým kinem Biograf ARTeFAKT filmový festival FILMALE 2011. Tentokráte nadchne diváky neopakovatelnou atmosférou španělského… (více)

Projekt 100 pokračuje v nově zrekonstruovaném kině Světozor
Projekt 100/2008 vstupuje do druhého měsíce svého putování Českou republikou a první výsledky naznačují, že divácky nejúspěšnějšími filmy budou Antonioniho ve své době velmi kontroverzní Zabriskie… (více)
Režisér
Filmy | |
---|---|
1977 |
Tajemný předmět touhy |
1974 |
Přízrak svobody |
1972 |
Nenápadný půvab buržoazie |
1970 |
Tristana |
1969 |
Mléčná dráha |
1967 |
Kráska dne |
1965 |
Šimon na poušti |
1964 |
Deník komorné |
1962 |
Anděl zkázy |
1961 |
Viridiana |
1960 |
Dívka |
1959 |
Horečka stoupá v El Pao |
Nazarin |
|
1956 |
Smrt v této zahradě |
To je úsvit |
|
1955 |
Zločinný život Archibalda de la Cruz |
Řeka a smrt |
|
1954 |
Dobrodružství Robinsona Crusoe |
Iluze cestuje tramvají |
|
Na větrné hůrce |
|
1953 |
Surovec |
Él |
|
1952 |
Cesta do nebe |
Una mujer sin amor |
|
1951 |
Susana |
Šejdířova dcera |
|
1950 |
Zapomenutí |
1949 |
Flamendr |
1947 |
Gran Casino |
1937 |
¡Centinela, alerta! |
1936 |
¿Quién me quiere a mí? |
1930 |
Zlatý věk |
Dokumentární | |
---|---|
1933 |
Země bez chleba |
Krátkometrážní | |
---|---|
1929 |
Andaluský pes |
Scenárista
Filmy | |
---|---|
1997 |
La novia de medianoche - původní scénář |
1977 |
Tajemný předmět touhy |
1974 |
Přízrak svobody |
1972 |
Le Moine |
Nenápadný půvab buržoazie |
|
1971 |
Johnny si vzal pušku |
1969 |
Mléčná dráha |
1967 |
Kráska dne |
1965 |
Šimon na poušti |
1964 |
Deník komorné |
1962 |
Anděl zkázy |
1961 |
Viridiana |
1960 |
Dívka |
1959 |
Horečka stoupá v El Pao |
Nazarin |
|
1955 |
Zločinný život Archibalda de la Cruz |
Řeka a smrt |
|
1954 |
Dobrodružství Robinsona Crusoe |
Na větrné hůrce |
|
1953 |
Surovec |
Él |
|
1952 |
Una mujer sin amor |
1951 |
Susana |
1950 |
Zapomenutí |
1937 |
¡Centinela, alerta! |
1936 |
¿Quién me quiere a mí? |
1935 |
Don Quintín el amargao |
1930 |
Zlatý věk |
1928 |
Pád domu Usherů |
Dokumentární | |
---|---|
1937 |
España 1936 |
1933 |
Země bez chleba |
Krátkometrážní | |
---|---|
1929 |
Andaluský pes |
Střihač
Filmy | |
---|---|
1964 |
Deník komorné |
1956 |
Smrt v této zahradě |
1954 |
Iluze cestuje tramvají |
1930 |
Zlatý věk |
Dokumentární | |
---|---|
1933 |
Země bez chleba |
Krátkometrážní | |
---|---|
1929 |
Andaluský pes |
Producent
Filmy | |
---|---|
1970 |
Tristana |
1937 |
¡Centinela, alerta! |
1936 |
¿Quién me quiere a mí? |
1935 |
Don Quintín el amargao |
La hija de Juan Simón |
Dokumentární | |
---|---|
1933 |
Země bez chleba |
Krátkometrážní | |
---|---|
1929 |
Andaluský pes |
Herec
Filmy | |
---|---|
1974 |
Přízrak svobody |
1969 |
Mléčná dráha |
1967 |
Kráska dne |
1965 |
En este pueblo no hay ladrones |
1964 |
Pláč pro banditu |
1935 |
La hija de Juan Simón |
1930 |
Zlatý věk |
1926 |
Carmen |
Mauprat |
Dokumentární | |
---|---|
2022 |
Deneuve, la reine Catherine (TV film) - a.z. |
2021 |
Buñuel, surrealistický filmař - a.z. |
2019 |
Prado - sbírka plná divů - a.z. |
2017 |
V hlavní roli Jeanne Moreauová (TV film) - a.z. |
2010 |
Spanish Hollywood - a.z. |
2009 |
50 años de (seriál) |
2008 |
Das letzte Drehbuch - Erinnerungen an Luis Buñuel (TV film) - a.z. |
2003 |
Il était une fois... (seriál) - a.z. |
1971 |
El náufrago de la Calle Providencia |
1964 |
Cinéma de notre temps : Luis Buńuel (TV film) |
Krátkometrážní | |
---|---|
1929 |
Andaluský pes |
Montparnasse |
Skladatel
Filmy | |
---|---|
1969 |
Mléčná dráha |
1930 |
Zlatý věk |
Spisovatel
Filmy | |
---|---|
1984 |
Igra o pamćenju i umiranju (TV film) - kniha |
Krátkometrážní | |
---|---|
1971 |
Una historia decente - kniha |
Účinkující
Pořady | |
---|---|
1961 |
Berliner Bilderbogen |
Související novinky

Letní filmová škola - akreditace již v prodeji
Slavnostní zahájení 48. Letní filmové školy proběhne již tradičně v sobotu, festival ale své brány otevře už v pátek. Celosvětově první veřejnou projekci dokumentu o Michaelu Kocábovi uvedou jeho… (více)

Zemřela herečka Monica Vitti
Přichází smutné zprávy z Říma. Ve věku 90 let zemřela ikona italské kinematografie šedesátých let, herečka Monica Vitti. Hvězda klasických filmů režiséra Michelangela Antonioniho dlouhou dobu… (více)

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu
Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)

Festival FILMALE 2011 v duchu španělských rytmů
Ve dnech 27. - 30. 10. pořádá Kino Květen Nový Jičín ve spolupráci s artovým kinem Biograf ARTeFAKT filmový festival FILMALE 2011. Tentokráte nadchne diváky neopakovatelnou atmosférou španělského… (více)

Projekt 100 pokračuje v nově zrekonstruovaném kině Světozor
Projekt 100/2008 vstupuje do druhého měsíce svého putování Českou republikou a první výsledky naznačují, že divácky nejúspěšnějšími filmy budou Antonioniho ve své době velmi kontroverzní Zabriskie… (více)
Fanklub
(434)- gouryella režisér
- Subjektiv režisér
-
Mr.Apachespisovatel
"Do posledního dechu" je nejen nejlepší autobiografie, co jsem kdy četl, ale jedna z nejlepších knih vůbec.
- režisér
- gudaulin režisér
-
Radkoscenárista
Ako 15. ročný fagan som dostal do rúk slovenský preklad autobiografickej knižky pod názvom Do posledného dychu. Nepamätám od koho. No dodnes si živo pamätám, ako som sa do toho ponoril. Hneď prvá kapitola hovorí o pamäti. Úžasné veci! Ďalej spomína stratu panictva v bordeli, túžbu šokovať malomeštiackych zaprdencov pustením ich detičkám v kine namiesto rozprávky pornofilmu Sestra Vazelína, zamilované opisy cigariet, barov, v ktorých sa nehrá hudba, jasné a nerelativizujúce pomenovanie toho, čo má a čo nemá v živote rád. A ako prídavok: dva preložené scenáre k filmom Viridiana a Zlatý vek! Čo viac mohol puberťák môjho typu chcieť? Nič! A tak to ostalo podnes. Toto je moja osobná Kniha kníh. Ale podotýkam: len slovenské vydanie v Tatrane z roku 1986, obsahujúce spoločne dva preložené scenáre. Pretože tie sa s knihou organicky prepájajú. Patria tam pospolu so spomienkovým životopisom veľkého režiséra, scenáristu a mysliteľa!
-
Radkorežisér
Do posledného dychu budem obhajovať a ctiť tvorbu tohto pána. V knihe svojich spomienok spomína, že kedysi v 20. rokoch hodlali v mene revoltujúceho surrealizmu nakrútiť pornografický film Sestra Vazelína, odohrávajúci sa v kláštore. Ten potom hodlali pod zámienkou náučného filmu premietať v rámci školských predstavení.
- Ony režisér
- liborek_ režisér
- Willy Kufalt scenárista
- dzej dzej režisér
- Max-Wesslo režisér
-
classicrežisér
CHARAKTERISTIKA: "ŠPANIELSKY PROVOKATÉR Č. 1"
PRÍVLASTOK: "SURREALISTICKÁ KOMPOZÍCIA"
TOP 6: Los olvidados
-
CrocutarežisérNekompromisní celoživotní bojovník proti měšťáctví a pokrytectví, jehož filmy jsou prodchnuty neuvěřitelnou nápaditostí, řemeslnou suverenitou, ironií a osobitým černým humorem. Režisérova autobiografie "Do posledního dechu" se čte opravdu jedním dechem a že jde o četbu velmi inspirativní, dokazuje i tato skladba, k jejímuž napsání dal podnět právě Buňuelův vlastní životopis: www.youtube.com/watch?v=v_A3yYwIkYI
- režisér
-
CarloRizzirežisér
1.Nenápadný půvab buržoazie (1972)* * * * * 100%
2.Ten tajemný předmět touhy (1977)* * * * * 100%
3.Anděl zkázy (1962)* * * * * 90%
4.Robinson Crusoe (1954) * * * * 85%
5.Viridiana (1961) * * * * 85%
6.Tristana (1970) * * * * 80%
7. Kráska dne (1967)* * * * 80%
8. Horečka stoupá v El Pao (1959)* * * * 75%
9. Deník komorné (1964)* * * * 75%
10.Šimon na poušti (1965) * * * 65%
Naposledy viděno :Deník komorné (1964)
Těším se na: Andaluský pes (1929), Nazarin (1959), a další.
-
Xeeleescenárista
Znáte lepšího surrealistickýho režiséra a scénáristu? V některých filmech i hrál a skládal hudbu.
- režisér
- HenryS. režisér
- tomiisek režisér