Poslední recenze (25)

Andor (2022) (seriál)
Nejlepší seriál z vesmíru SW, kde jsou postavy realistické, prokreslené, stejně tak sociální prostředí obyčejných lidí. Kontrast pohledu na chudé obyvatele jedné planety a imperiálních vyšetřovatelů. Postavy se chovají logicky, všechny zvraty dávají smysl a mají nějaký základ ve skutečném světě, fyzice i logice motivace postav a všeho dění. Ashoka je vedle tohoto seriálu tupou hranou bez smyslu, která povrchně ukazuje efekty a nic v ní nedává moc smysl a bije do očí svojí vyprázdněností. Andor je pravý opak a vrstvení linek a celkové dění je i v zájmu přemýšlení diváka. Svět Vás pohltí svým hlubokým vykreslením. Postavy dělají chyby, schytávají rány. Umírají, mizí, vracejí se poučeni. Hnutí odporu těžce bojuje o své přežití. Impérium je konečně vykresleno s pohledem do vnitřní strukturu fungování a člověk má tak konečně představu kontrastu těchto světů jako nikdy předtím.

Predátor: Kořist (2022)
Není to dobré. Je to moc umělé. Každé zvíře, každý boj šumí Cti a papírem. Zajíc utíká rovně před vlkem, takový jev se v přírodě nevyskytuje, protože je to blbost. Zajíc kličkuje, tím zvyšuje šanci na únik. Lovci čumí na predátora a nesmyslně na něj útočí, místo aby se strachy podělali a utekli. Souboje jsou neuvěřitelně tupé a umělé, protagonisti nepřirození či přímo neanimovaní podle scénáře, který ale nemá s živostí či přirozeností naprosto nic společného. Je to plastová, umělá a laciná věc. Nevýznamná a hloupá, která Predátoru nesahá ani po nehty u mimozemského palce.

Noc nevěsty (1967)
Nádherný obraz, mnohovrstevnatá malba tmou a chabým, skomírajícím plamenem svíček. Symboly, scény jako křížová cesta odnesou diváka až do půlnoční mše a ve studiem větru nechají samého v poli.