Recenze (552)
Zviřátka - At A Loss For Words When We Needed Them Most Or The Rise and Fall of GrabBagVille. (2018) (epizoda)
Skvělý díl hlavně díky gradaci humoru, spoustě running jokeů a provázaností postav z předchozích dílů, která je pro 3. sérii čím dál běžnější.
Živitel (2017)
Silný příběh o životě žen v Afghanistánu uprostřed války, který funguje jako dost temná pohádka pro děti (včetně pohádkového příběhu uvnitř příběhu), ale větší dopad bude tentokrát nejspíš mít na jejich rodiče. Za mě jedno z největších překvapení letošních Oscarových nominací. Doufám, že se nominaci za nejlepší animovaný film tomuto snímku podaří proměnit a díky tomu se snad dostane k více divákům.
S láskou Vincent (2017)
Díky bohu, že i dnes mohou vzniknout unikátní filmové snímky tvořené s neskutečným citem, zápalem a láskou. Loving Vincent k těmto zázrakům rozhodně patří. Forma zde navíc jen okatě nepřevládá nad obsahem, ale pouze doplňuje výjimečný životopis o výjimečném člověku výjimečným způsobem. Bravo.
Ve jménu vlasti - Nepřítel státu (2018) (epizoda)
Pomalejší rozjezd stejně jako v první epizodě předchozí série. Carrie je ve své marné snaze o záchranu situace opět na hraně příčetnosti. Saul je stále macho tvrďák. Pokud se děj dále rozjede a nebude se zabývat stále únavnější linkou týkající se Carrie a jejích rodinných trablů, tak to ještě může být zajímavé. Každopádně rozjezd série pomalejší.
Křižáček (2017)
Spíše než o narativní film se jedná o zfilmovanou poezii, což přináší jistá úskalí v tom, že pro běžného diváka je tento film velmi náročný, a to hlavně kvůli minimalistické práci s kamerou, dlouhým scénám s minimem střihů a dialogů a až meditativnímu tempu snímku. Formálně velmi propracované dílo, které je však velmi náročné na sledování.
Temná hvězda (1974)
Červený Trpaslík v celovečerní verzi od Carpentera.
Dva nesmělí (1928)
Svěží komedie plná chytrého humoru a gagů. Je až s podivem, s jakou lehkostí se dá vyprávět vypointovaný a komický příběh s minimem dialogů. Dnešní tvůrci by se v tomhle mohli leccos přiučit.
Power Rangers: Strážci vesmíru (2017)
Pro člověka, který vyrůstal v 90. letech na stejnojmenném seriálu, je tohle guilty pleasure as fuck. Vše dobré i špatné ze seriálu je i tady, akorát v ultra balíčku za pár set mega. Jako akční jednohubka a nostalgické ohlédnutí za papundeklovou verzí z dětství to funguje na jedničku.
Navždy a daleko (1992)
Nebýt toho až nechtěně komického patetického konce, tak bych šel na 4 hvězdy.
Svět pod hlavou (2017) (seriál)
Pomalejší rozjezd možná spoustu diváků odradí, ale ti kteří vydrží, zažijí atmosféru osmdesátek, která se člověku pomalu vryje do kůže. Hodně velké plus má i zobrazení režimu pokud možno bez příkras nebo naopak velké karikaturizace. Některé epizody jsou sice slabší, obzvlášť ty, kde se moc neřeší hlavní linka, ale v posledních 2 dílech to do sebe všechno tak dobře zaklapne, že to zpětně divák snad ani nemůže brát jako scénáristickou výtku, ale naopak jako jasný záměr tvůrců. Český seriálový píseček je hned zas o něco pestřejší.