Deníček (2)
Flash
Ctrl+Enter - Náhled animace
F5 - Nový klíčový snímek
F6
F7
Pro
Dedicnost
= potomek prebira vsechny vlastnosti predka
- Potomek = dcerina trida
- Predek = rodicovska trida/supertrida
Jak realizujeme dedeni?¨
- pomoci klicoveho slova "extends"
public class Potomek extends Predek
za jmeno potomka napiseme slovo extends predka
Vyhody dedeni:
- lze upravovat tridu bez primych zasahu do ni.
Co je to Object?
predek vsech trid.
Metodu prekryvame tak, ze v Potomkovi napiseme metodu se stejnou hlavickou.
Abstraktni metody
--------------------------
Abstraktni (neboli virtualni) metody musi byt v potomkovi prekryty.
Super - volání konstruktoru
Abstraktní nebo virtuální metody musí být v potomkovi překryty
Abstraktní třída není objektový typ, nemůže tvořit objekt
Metody které nesmí být překryty se označují modifikátorem Final
Pokud je parametr v definici metody = formální
Pokud je parametr az ve volani metody = skutecny
for = cyklus s predem danym poctem opakovanim
while = cyklus s podminkou na pocatku
do = cyklus s podminkou na konci
UKLÁDÁNÍ DO SOUBORU
-------------------------------------
Soubor je datovy objekt, ktery ma sve jmeno, priponu a radu dalsich parametru.
Zavrit soubor znamena:
uvolnit z pameti informace
na konec souboru vlozit znacku end of file
Otevrit, zpracovat, zavrit;
File mysoubor = new File("soubor.abc");
DataOutputStream dos;
try {
dos = new DataOutputStream(dos);
new FileOutputStream(mysoubor);
dos.writeInt(pole[4]);
dos.close();
} catch (Exception e) {
}
vyčtový typ je typ jehož proměná nabývá jen hodnoty uvvedené ve výčtu
Jmeno souboru filesoubor = new File (jmenopodkterymsebudesoubor nachazet na disku)
Otevreni souboru: DataOutputStream dos = new dos DataOutputStream
Třída obsahuje parametry a metody. Je to předpis, jak ma vypadat objekt.
Objekt je instance třídy, která obsahuje parametry a metody.
Metody jsou gettery a settery, konstruktory a uzivatelske metody
Objekt vytvarime tak, ze nadeklarujeme jmeno objektu a pak pro nej vytvorime volanim konstruktoru misto v pameti
Dialogy:
Okna:
a) MODÁLNÍ - Vyskakovací okno, které nedovolí manipulovat s programem, dokud jej nepotvrdíme. Pri otevrení zůstává neustále navrchu, prekryje ostatní okna aplikace.
b) NEMODÁLNÍ - Vyskakovací okno, které muze zustat otevrene a uzivatel muze pracovat s ostatnimi okny aplikace.