Oblíbené filmy (10)
Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
Vrchol ságy. Veľmi pozvoľný začiatok v naivnom štýle prvej polovice Epizódy II, prechádza v najtemnejšiu a najatmosférickejšiu Epizódu celého univerza.
Vetřelec (1979)
Na prechádzku po lodi Nostromo si radšej zoberte demižón niečoho kvalitného a vyhláste hnedý poplach! Dneska už klasika, ktorá rokmi nestráca.
Gattaca (1997)
Parádny námet, super herci, skvelý scenár a Niccolov unikátny minimalistický vizuálny štýl. Film o vôli a posúvaní hraníc, ktorý by si mal aspoň raz pozrieť každý.
Rocky IV (1985)
Rocky vs. dvojmetrová ruská mašina, ktorá bez najmenšieho mimického pohybu zrušila Apollo Creeda. 80-te roky v plnej sile so všetkým čo k tomu patrí.
Agent bez minulosti (2002)
James Bond patrí do starého železa. Agent pre 21. storočie vzišiel ešte v 80. rokoch z pera Roberta Ludluma - krycie meno Jason Bourne. Limanov počin neprekonal ani ešte o 2 triedy dynamickejší Greengrass.
Matrix Reloaded (2003)
Svet Matrixu sa otvára v oveľa širšej podobe než v akej sme ho mohli vidieť predtým. Vo svojej dobe bezkonkurenčné technické spracovanie nás dovedie až pred dvere za ktorými sa skrýva nepríjemná pravda. Keď som to videl po prvýkrát, otázka "Ako hlboko vedie králičia nora?" dostala až epický rozmer.
Černočerná tma (2000)
Mladší brat Aliena ktorému síce chýba Ripleyová, ale máme tu cool, "zatraceně" cool Riddicka. Možno to nie je vrchol sci-fi žánru, ani scenáristický unikát, ale pre mňa určite filmový unikát.
Čistá duše (2001)
Do momentu keď došlo k zlomu, to bola obyčajná, klasická životopisná dráma so štandartnou réžiou, hudbou a hereckými výkonmi. Potom sa z toho stal zážitok čo som z hlavy nevygumoval ešte týžďeň.
Rambo: Do pekla a zpět (2008)
Najkrvavejší a najnabušenejší Rambo, vek mu na ničom neubral.
Pokrevní bratři (1999)
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Našlapaný film, s našlapanými hláškami. Paul Smecker a jeho "Ty jsi buzna!" je už len nechutne dobrý bonus.