Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (933)

plakát

Ren Faire (2024) (seriál) 

Tradeáši všech zemí spojte se! Král George z texaského renesančního veletrhu plánuje najít svého zástupce. Tento starej dědek a suger daddy, který hledá ženu s "přírodními prsy", totální egoistickej kokos, který s nikým není spokojený. I s lidmi, kteří jsou mu věrný až za hrob. Dostane jeho trůn krotitelka slonů Darla, Louis ze stánku z kukuřicí nebo manažer (ma name is) Jeff? Lance Oppenheim, který stál za oceňovanými dokumenty Spermworld a Some Kind of Heaven se vrhá do dramatického světa cirkusáků a cosplejerů za středověk. A je to drama, které často se svým elektronickým sountrackem, zoomy, close-upy a klaustrofobií připomíná hrané filmy batří Safdiových. Mám však s tímhle dokumentem hlavní problém. Lance si často hraje s realitou a upravuje scény. Je zde slyšet jasný sentence mixing. Ve voiceoverech přestříhává dialogy, aby plynuli víc dohromady a možná mění i jejich kontext. Několikrát vidíme, jak třeba někdo telefonuje a vidíme ho pouze zezadu. V těchto scénách je jasné, že vzal scénu, kdy daná osoba telefonuje s někým jiným, protože skutečný rozhovor natočil jen na jednom konci. V druhé epizodě je konfrontace Jeffa s Georgem, která jasně není pravá. Jeff je střižený z jiné místnosti, u původního rozhovoru filmař nebyl. V žádném záběru této scény nevidíme Jeffa a George v jedné místnosti, a pozadí se neshoduje. Je jasné, že Lance Jeffovi řekl, aby převyprávěl, co Georgovi řekl a pak dané záběry spojil, aby danou scénu udělal dramatičtější. Dokument má i snové scény, což je zase manipulování s realitou, které jsem si užil. Tenhle dokument je zajímavý, protože nepůsobí jako dokument. Ale kdybych to natáčel já, tak bych morálně si nedokázal oddůvodnit manipulaci s záběry a scénami. I přestože asi zhruba vystihují postoje daných postav. Ve výsledku dávám 7/10, protože to byla hodně koukatelná minisérie, ale doporučuji každému aby k faktům v tomhle dokumentu přistupoval s odstupem.

plakát

Labužníci v kobce (2024) (seriál) 

Labužnická podívaná a nejlepší fantasy kulinářský pořad, který jsem viděl. Trigger nám přináší jednu z nejdivnějších kampaní Dračího doupěte, kterou můžete zažít. Propracované ekosystémy komby. Založeno na zhruba deset let staré oceňované manze. Půlčík, trpaslík, člověk a elfka. Zatímco jsem Trigger dříve kritizoval, že když se pokouší o nehumorné drama, tak mu to moc nejde, tady dokázal vyvážit svoje bizarní sklony a zároveň prodat dramatické emotivní scény. A často, když jsem se podíval na ty marinované harpie, grilované jednorožce a dušené duchy, ukapávali my sliny a doufal, jsem že tyto příšery existují v reálném světě, abych je požral. Ahhh, Labužníci v kobce.

plakát

Pán času - Tulák (2024) (epizoda) 

Vždycky jsem věděl, že nemám věřit fanouškům Brighetonových. Also je Red Flag, že se tvůj milenec pojmenuje podle Dračího doupěte? Also Darebák 2.

plakát

Pán času - Tečka a Bublina (2024) (epizoda) 

Russell T. Davies je Boomer, jinak si tuhle šílenou karikaturu Gen Z nedokážu představit. Honey, we have Black Mirror at home. Black Mirror at home:

plakát

Hostel (2005) odpad!

Vždycky se mluví o tom, že něco by se dnes už nemohlo natočit. U Hostelu je to pravda, neboť být rasistický vůči Slovákům je už dnes nelegální. Satira samozřejmě. Torture-porn nonsenci s otravnejma frat-boy postavama už jsou prostě přežitý. Série Saw narozdíl od toho vyniká alespoň v make-upu a bizarních twistech. Naprostá sračka, která ukazuje jaký mají pojem Američani o střední a východní Evropě. Nefunguje to, kamera je hnusná, scénografie ta nejlínější věc (ani nezměnili české cedule). Pro Čecha jsou vtipné jen camea českých herců, to, že malá vesnička u Bratislavy je Český Krumlov a že v Amsterdamu mají Pražský hrad s Vltavou.

plakát

Chlupatá rodinka (2024) 

Jasně, není to film pro každého, ale já jsem si to fakt užil. Skutečně filmový shitpost (neboli po česku sračkopost). Sledujeme 4 sasquatche, jednu ženu, dva muže a jedno dítě. Muži jsou v milostném trojúhelníku s ženou, žena čeká mimino a dítě má imaginárního kamaráda. Bigfootové už skoro vyhynuli a tak tahle malá skupinka má jen málo času než i ona přijde do styku s civilizací. Hlavní vtip toho filmu je jen to, že existuje. To je samo o sobě absurdní. Humor je většinou na bázi "tak stupidní až je to vtipný" a "tak nechutný, že je to vtipný". Jsou tam také nádherné záběry přírody a zvířátek. Nejvtipnější scéna asi, když naše rodinka objevila silnici, to byl asi jediný moment, kdy jsem se smál nahlas. Zellnerovi byly před pár lety ve Varech, kde měli retrospektivu. V té příležitosti jsem viděl jejich jiný film Kid-thing. Ten je taky dost černě/nechutně/stupidně vtipný, i když má dialog. Ten se ale na rozdíl od tohoto filmu odehrává více v realitě vidlákovského Texasu. Stejně jako naši yettiové tak ten film taky nevede k jasnému konci. Ale jo, bylo to fajn a nebránil bych se tomu to zkouknout znovu, ale s publikem které by to ocenilo. Asi na nějakém artovém festivalu, kde to půlka lidí bude milovat a půlka lidí bude se znechucením odcházet.

plakát

Nevyjasněné zločiny Roberta Dursta - Série 2 (2024) (série) 

Stále dobrý true crime, ale první série je nepřekonatelná. Nejen, že v první sérii začali a vyšperkovali celý žánr krimi dokumentů, tak zvrat na konci byla obří událost. Tomu druhá série nemůže samozřejmě konkurovat, ale je to takový příjemný epilog. Rozhodně by se to dalo zkrátit o dvě, tři epizody. Nick Chavin jako Durstův nejlepší kámoš je teda postavička. A Nickova manželka je jediný rozumný člověk v seriálu a svatá. Porno country forever.

plakát

Nazí a vystrašení (2013) (pořad) 

Ale jo, chápu, proč je to guilty pleasure. Dva totální kokosové s minimální zkušeností s přežitím se vydávají do Afriky/Jižní Ameriky/random ostrov, kde je vysklíknou do na naha a pak 21 dní postávají u řeky. Lidi jsou typický Američani, kteří vždy mají rozdílné názory jako v Americké Výměně Manželek (lovec z Texasu a ezo žena) a je tam hezká příroda. Jediná urážející věc je americké puritánství, kdy se bojí ukázat jakoukoliv "obscéní" část těla včetně typické zadkové díry. Tím to ztrácí trochu smysl pro diváka i když to dost dodává na trapnosti pro všechny zúčastněné.

plakát

Expedice X (2020) (pořad) odpad!

Běhání v noci po lese, kde se nic nestane kromě jasně nafakeovaných stop na zemi.