Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Thriller
  • Krátkometrážní

Recenze (1 162)

plakát

Průměrňákovi - Série 2 (2010) (série) 

Pořád ta stejná zábavná podívaná se skvělou rodinkou Heckových, jen s méně ikonickými díly jako má 1. série. Hvězdu srážím za díl s Díkuvzdáním a Vánoci. Abych byl upřímný, obecně mě ty sváteční díly příliš nebaví, a tady byly vyloženě nudné. Vyhodnocení: Poslední díl měl moc hezkou myšlenku ze života

plakát

Horké letní noci (2017) 

Očekával jsem summer-vibe film, dostal jsem nudnou rutinu. Nevím, jestli za to může Timothée Chalamet, protože co film, ve kterým hraje, to nuda k uzoufání (je takovým mým osobním indikátorem na nemastné neslané filmy), nebo skutečnost, že se v tom filmu zas tak moc nestane a že co po obsahové stránce nabízí, nabízí i řada jiných, lepších filmů. Ústřední trio je k tomu takové nijaké, plitké a lehce zapomenutelné, nedokázalo mě v průběhu dvou hodin jakkoli zaujmout. Chemii jsem jim nevěřil, ve vypjatých situacích jsem jim nefandil a děním na obrazovce jsem zůstával zcela netknutý. Nevím, kdybych tak měl říct, o čem ten film byl, shrnul bych to na: Wannabe cool gangsterku z jednoho léta roku 91' s hustým Chalametem, který randí se ségrou svýho drogovýho společníka, který zažívá léto, jak má bejt, a který v závěru z města odjede, protože se jejich drogovej byznys zesere a společníka odkrágnou. Za mě tedy zkrátka něco, co si mě po dobu dvou hodin fakt nezíská. Vyhodnocení: Na léto mě bude muset holt navnadit jinej film

plakát

Humans (2015) (seriál) 

Asi tak do poloviny (1. série) fakt dobrý; seriál nabízel poměrně podnětné myšlenky na téma "lidi, technologie, svět a postavení robotů v něm", zajímavě rozvíjel fungování a smysl již zmíněných robotů a taktéž vhodně rozvíjel nápadité příběhové linie, které mě všechny bavily víceméně na té stejné úrovni. Ovšem zhruba v polovině seriálu se vše začne pomalu měnit; postavy volí rozhodnutí, která směřují docela jiným směrem, než bych si představoval, všichni protagonisté začnou jakoby "radikálnět" a seriál začne čím dál blíže k záběru zavánět jakýmsi odbojem nebo touze po vzpouře proti vykořisťovatelským magnátům, co s roboty jedná jako s podřadnými. To už se mi tolik nelíbilo, a tak mě seriál přestal zajímat čím dál tím víc. Závěrečný cliffhanger 1. série mě tak bohužel pro to, abych v seriálu pokračoval, nepřesvědčil. Vyhodnocení: Koukalo se na to dobře, našlo by se plno skvělých scén, ale asi to není pro mě

plakát

Kanibalové (1980) 

Tak své opodstatnění mezi obdobnými kontroverzními filmy Cannibal Holocaust určitě má. Už jen ty scény s porcováním zvířat zaživa "stojí za to". Třeba bych nikdy nevěřil tomu, že uvidím, jak se rozbíjí želvě krunýř a vyvrhávaj se jí vnitřnosti. Nebo jak se jen tak naživo zastřelí prase, pro účely filmu. To za mě byla ta největší překvapení, co film skrýval (přestože jsem už o zabíjení zvířat v tomhle snímku dopředu věděl), plus nečekaně dobrý hudební podkres, který si teď pouštím na Spotify. Musím ovšem říct, že po obsahové stránce je tu docela pusto a scénář má hned několik děr, ale pokud bych měl k tomu přistupovat jako ke kontroverznímu filmu, tak ano, kontroverzně natočený rozhodně je, a to dost. Doporučit ho nemůžu, ale stejně tak nedoporučit, za zkoušku to ale určitě stojí. Vyhodnocení: Není to horor v pravém slova smyslu, spíš jen místy znechutí

plakát

Proč? 13x proto (2017) (seriál) 

Dlouho jsem přemýšlel, jak tenhle komentář pojmout: jestli si z 13 Reasons Why krutě utahovat a shazovat ten seriál už jen kvůli té neskutečné krávě Haně a jejím ufňukaným 13 důvodům, nebo se nad to dobrosrdečně povznést a vzít tu celou sérii jako jeden menší přešlap, který trval neuvěřitelných 10 dílů(!!!) a který se koneckonců jen v posledních 3 epizodách vyšplhal nad pomyslnou hladinu sraček obsahující hodnocení mezi odpadem a dvěma hvězdami. No, po delší rozvaze se rozhoduji pro přístup č. 1, protože 13 Reasons Why mě tak dlouho neskutečně sralo, že si to ode mě normální komentář nezaslouží... Co je na tomhle seriálu ze všeho nejhorší, jsou bezpochyby ty kreténské postavy! Hlavně blbka Hannah a připosranej vocas Tony, z nich mně asi vadil ten Tony o něco víc. Tony se mi zdá, že v seriálu nemá snad vlastní život, protože jediné, co ho vidíme dělat, je stalkovat Claye, vstupovat mu do baráku, zastavovat ho na chodbách školy, mluvit s ním v kavárně a brát ho na výlety. Skoro jako by ta postava byla úplně k hovnu, a taky že je, akorát člověka sere svojí trapností, ulízlým hárem a pseudocool poznámkami, jak jsou kazety hustý a všecko, co je oldschool je boží. Nevím, proč zrovna on musel být poslíčkem kazet, takhle mi jen zhoršovalo podmínky pro dokoukání seriálu. Hannah potom není o moc lepší. Z jejích 13 důvodů, jsou validní tak 3, a to ještě s těmi třemi dost váhám. Za drtivou většinu z nich si bohužel, jak je v seriálu více než patrné, může sama. Hádám, že Netflixu nešlo o to poukázat na to, že Hannah je kráva a za svou smrt si může sama, ale světe div se, ono to tak vyznívá, a jestli o to Netflixu nešlo, tak je to pořádnej průser. Jinak upřímně nevím, co Hannah za své chování čekala, když se už doslova v prvním díle zahazuje se školním sukničkářem a pak je celá zaskočená tím, když leakne její fotky ze skluzavky, kde jí jsou vidět kalhotky. Nebo když se taky furt tváří jak kakabus, Claye uráží za všechno možný (převážně za svoje citový výlevy), je hnusná na všechny své kamarády, napadne borku za to, že je lesba a že to tají, odchází uprostřed konverzací, je otrávena muži, pak s nimi následně tráví většinu svého času atd. atd., prostě samý krávoviny, kterým se člověk s IQ 90+ normálně vyvaruje, maximálně jednou dvakrát zavadí, a nic víc, ne jak tady neponaučitelná Hannah, která se propadá do čím dál větších sraček, který si na sebe ve výsledku chystá sama. A do třetice všeho dobrého zde máme Claye, naprosto fádního nerda, který se chová na základě hormonů - nebo já nevím čím si to jeho nesmyslné chování plné nejrůznějších vznětů vysvětlit - a koná ty největší voloviny pod záštitou dobra a nastolení spravedlnosti pro Hannu Bakerovou. Jako Clay mi dal taky zabrat, jeho "Welcome to Liberty High" (pomyslný vrchol cringe 13 Reasons Why), emoční týraní lesbické kamarádky Hanny nebo té holky, co odjela od nehody, mi v hlavě běží doteď. Clay je prostě v seriálu za slušňáka, ochránce pravdy, správňáka, a vy to s ním musíte přetrpět, ať chcete nebo ne. Já si prostě říkám, že když v seriálu pro teenagery (sám mám ještě -náct) fandím mnohem více rodičům než teenagerům, je něco špatně, a tady toho špatně bylo sakra dost. Na to, že se prý jedná o jeden z nejpovedenějších seriálů ze střední školy, je to extrémně slabý výsledek a zklamání nedozírných rozměrů. Co 1. sérii 13 Reasons Why drží na těch 2 hvězdách, je pouze řemeslná stránka (1 hvězda) + poslední 3 epizody (2. hvězda), kdy Hannah dokáže konečně vzbudit nějaký soucit, Clay se začíná chovat jako člověk a seriál se dostává do té správné hloubky, v jaké měl být už na počátku. Ne že se tu 10 dílů zabýváme třesky plesky ze střední, navíc s naprosto nehodícím se infantilním intrem, a nedobíráme se ničeho hmatatelnějšího. Za mě tedy naprosto fatální zklamání, kdy seriál chybuje v naprosto základním: postavách a 13 důvodech pro sebevraždu, Hannah z toho pak vychází jako naprostá lůza. Zbylé série tudíž nemám v plánu sledovat ani v nejmenším, podle hodnocení je vidět, že bych toho odpadu dříve či později chtě nechtě dospěl. Vyhodnocení: Viděl jsem nezcenzurovanou scénu ve vaně, a musím říct, že měl Netflix docela koule to tam dát. Za to palec nahoru

plakát

Presence (2024) 

Tak takovéhle podhodnocení (50 %) si Presence rozhodně nezaslouží! Mnohem bližší mi je tentokrát hodnocení z IMDb, kde uvádí hodnocení 6,1. Pokud čekáte od tohoto kousku horor, ruce stranou. Presence nastaví hned z úvodu svou pravou tvář, a to duchařského dramatu stavějícího spíše na náznacích a pocitech. Právě ony náznaky jsou za mě velice vydařené, nabízí zajímavé kličky a rozuzlení do budoucna a jeden nejmenovaný náznak (rozmluva mezi matkou a synem) mě jasně zaháčkoval a já jen čekal, kdy se ta všechna gradace a postupně čím dál hustší atmosféra zhmotní v to správný drámo. Bohužel se tomu tak nestane a všechny ty snahy se tak nějak vypaří jako duch do ztracena asi kolem 52. minuty (po návštěvě média). Pak už nastane dlouhé zakončení, které nic s náznakem mrazivé atmosféry ani nenabídne a samotný závěr je bůhvíproč hrozně urychlený, jakoby zničehonic. Celkově za tuto horší část filmu především viním postavu přítele, protože se na něj úplně zbytečně zaměřilo strašně velký množství pozornosti a kvůli tomu jsme přišli o to hlavní - rozvrácenou rodinu, kde něco nehraje, a ducha, který je zpovzdálí sleduje. Úplně si umím představit Presence bez této postavy s ústředním zaměřením na rodinu. Přijde mi totiž, že film načnul velice, ale velice zajímavá a ožehavá témata, která v tom lepším případě nedotáhl do konce. Nicméně jsem si formu okamžitě zamiloval (pohled ducha, jednoduché střihy s časovými skoky…), a za to film cením nejvíce. Rozhodně si myslím, že se o jedná o fajn koncept, který nenaplnil svůj potenciál, a určitě se nejedná o nějakou extrémně průměrnou záležitost. Vyhodnocení: Tyhle neobvyklé formy mám rád, jen je tak těžké najít nějaké opravdu zdařilé

plakát

Nerdy Prudes Must Die (2023) (divadelní záznam) 

Asi jeden z těch mála muzikálů, co jsem kdy viděl, a úplně jsem mu podlehl. Tenhle příběh ze střední byl správně trhlý, jak to má být. Všechny postavy mě bavily, vzbudily ve mně sympatie a napříč muzikálem jsem se jejich vtipům a gagům upřímně smál. Hudební čísla byla rovněž naprosto perfektní, nemám k ním nejmenší výtky. Doteď si ty písničky pouštím na Spotify, jsou melodické, hravé a dobře vtipné. Když tak nad tím přemýšlím, nebylo tu snad nic, co by mi nějak více vadilo, což je u mě a muzikálů dost rarita. Nerdy Prudes Must Die je tedy za mě muzikál, který bych s klidem mohl doporučit snad každému. Vyhodnocení: Nejlepší píseň: High school Is Killing Me (hlavně ten úvod, ten si mě zaháčkoval už od prvních slov)!

plakát

V/H/S/Beyond (2024) 

Musím říct, že docela povedený díl. Kvalita povídek víceméně vyrovnaná, v některých došlo i k výraznějšímu napětí nebo akčnějšímu rázu, takže za to určitě palec nahoru. Stork: Zkraje hned ta nejakčnější. Policejní zásah do domu plného obživlých zombií stál fakt za to! Střílelo se hlava nehlava, zombie skákaly ze všech rohů a koutů místností, prostupovalo se domem dál a dál, až na půdu, kde čekal hlavní emzák - mimozemský pták. Za mě dobrej akční nářez, který sice kdovíjak originální nebo podnětný není, ale zaujme a pobaví, a to je hlavní. 4/5. Dream girl: Typická V/H/S povídka posledních pár let. Neurazí, trochu nadchne, vše odvede, jak má být. Ale vystavit děj okolo indické tanečnice pouze za účelem hromadného vyvraždění v samotném závěru asi není úplně to pravé ořechové, že ano. Zvlášť když je při roztřesené kameře a tmě vidět skoro úplné minimum. Přesto musím říct, že jsem si povídku docela užil. Horší 3/5. Live and Let Dive: Za mě nejlepší povídka. Už v traileru mě zaujala ze všech nejvíce, tak tomu bylo i zde. Je to ve zkratce o tom, jak se skupina přátel rozhodne oslavit narozeniny jednoho z nich skokem padákem, to ovšem netuší, že ve vzduchu nebudou sami. Nebudu zacházet příliš do detailů, ale už ten fakt, že se nacházíme x kilometrů nad zemí, má něco do sebe, z toho jsem byl celej říčnej. A ještě k tomu v samotném úvodu připočtěte hučení letadla, předávání si kamery z jedněch rukou do druhejch, střet s ufem a o zábavu s krutopřísným nářezem máte postaráno raz dva jak nic. Zběsilé pobíhání v pomerančových sadech a střet s farmářem je už čiré zoufalství. 4/5. Fur Animals: Body horror povídka vystavěná na námětech jako je Tusk nebo Lidská stonožka sice s pojetím ostatních povídek z Beyond nemá příliš společného, ale přesto funguje. Jede v zajetých kolejích vytyčeného žánru a přináší to, pro co si divák podobných žánrovek přišel - nějaké ty menší zvrácené nechuťárny. Psí hotel si tak ode mě odnáší lepší 3/5. Good boy! Stowaway: Poslední povídka, a za mě i ta nejslabší (podle bráchy to byla Dream girl). Lovkyně/Laická výzkumnice hledá v Mojavské poušti ufo, to se jí nakonec podaří, a tak do něj vstoupí a již nikdy nevystoupí... jinými slovy: odletí z planety Země. Námět zní sice poměrně lákavě, bohužel povídka příběhově zas tolik nenabídne. Emzáka vidíme pouze matně, ufo loď jakbysmet. Kamera je nastavená na černobílý filtr, místy rozklepaná, a přestože protagonistka podlehne pár mutacím, neodrazí se její vzhled na kameře tolik, jako bychom asi doufali, zůstává skrytá mimo hlavní záběr. Celkově šlo spíše o zachycení děje, než děj samotný. Kdo viděl, pochopí. Horší 3/5. Omáčkovou povídku tentokrát nehodnotím, nehrála zde natolik závratnou roli, abych ji bral v potaz. Ale byla fajn. Když to tak vezmu kolem a kolem, rozhodně se jedná nejlepší díl od dob V/H/S 2. Doporučuji. Vyhodnocení: Tohle tematické zaměření za mě funguje líp

plakát

V/H/S/85 (2023) 

Doposud "nejstarší" V/H/S, které nám nabídlo 5 povídek + omáčku. Jdeme na to. No Wake: Dlouho nic, nevěděl jsem, co mám od toho přesně čekat, ale od přestřelky na lodi to nabyde docela zajímavý obrat a až do konce to má takový mystický nádech, který nechává v očekávání, což mně osobně přišlo fajn. Lepší 3/5. God of Death: Typická V/H/S povídka posledních véháesek. Rozklepaná, zasekaná, uřícená, potemnělá. V prostorách budovy během zemětřesení se blbě orientuje, postavy pořád na sebe něco křičí a když doběhnou do podzemí, je to jenom horší. Všude tma, a jakmile se objeví oltář bohyně smrti, logika se hroutí a povídka za chvíli končí snad nejnepřekvapivěji, jak jen to jde. 2/5. TKNOGD: Zajímavý nápad s bohem virtuální reality, který ovšem ve finále nemá příliš co nabídnout, a tak zůstává zaseklý tak napůl cesty. Škoda, šlo to určitě líp. Na papíře to znělo asi přesvědčivěji. Horší 3/5. Ambrosia: Navázání no No Wake je překvapivé, zatím se to v sérii nestalo, a jelikož se dosud jednalo o nejlepší povídku dílu, příjemně mě to potěšilo. Opět, člověk moc neví, co zprvu čekat, když se však objeví dodávka z první povídky, je o zábavu postaráno. I když se to mohlo rozjet víc. 3/5. Dreamkill: Nejhorší z tohohle dílu, vůbec jsem ji nepochopil. Zbytečně dlouhá, zbytečně divná, zbytečně zmatečná. Námět o vizích vražd jednoho cápka, které se teprve odehrají a je možné si je přehrát na kazetě pár dní před skutečnou vraždou, možná zní dobře, ale ne v tomhle provedení! Protože tady to bylo fakt wtf, sami můžete posoudit. Možná kdyby to celé byla větší řežba, vraždilo by se jinak a celkově by se z toho udělal větší mindfuck, který všechno obrací naruby a boří všechna pravidla zaběhnuté logiky, jo, mohlo to stát opravdu za to a byla by z toho nahned nejlepší povídka. Ale to rozhodně není uskutečnitelné, když většinu času trávíte zaseklí na policejní stanici!! Lepší 1/5. Total Copy (omáčka): Mimozemšťan v observační místnosti mimikující své pozorovatele a celkově se divně chovající, jak jen je to v rámci chyceného mimozemšťana v laboratoři možné, mohl nabídnout dobrý materiál na pořádný chaos, zvlášť když se v závěru dostane ven, ale bohužel ke vší smůle nenabídl a vyklubala se z něj jen další generická vyvražďovačka (off-cam!) bez většího záměru. A to se většinu stopáže tváří jinak! Lepší 1/5. Po předchozím V/H/S žádná sláva, a to jsem žádná očekávání neměl. Rozhodně to má daleko od původních dílů, to byly časy. Nevím, když to tak srovnávám s V/H/S/99, úplně nedokážu říct, jaký z nich byl lepší. Vyhodnoceno: Asi je mám oba na stejno

plakát

50 States of Fright (2020) (seriál) 

U 50 States of Fright bych se nebál říct, že rčení Za málo peněz hodně muziky sedí naprosto perfektně. Příběhy jsou prosté, jasné, stručné, sem tam se v nějakém objeví jedna až dvě známější tváře z jiných seriálů, což je fajn zpestření, obsahují obvykle jednu překvapivější pointu a na horor dojde nejčastěji pomocí klasických, až klišovitějších pravidel žánru, které u některých dílů více či méně potěší. Rozhodně se nejedná o něco, u čeho by se měl člověk bát, nebo o něco kdovíjak objevného (mnohé náměty byly k vidění už v jiných provedeních), ale přesto je to fajn pokoukání, které bych spíše doporučil. Za mě si většina dílů drží zhruba stejnou úroveň, ale stejně se tu najdou takové, které značně hraničí s debilitou (Red Rum). Nejlepší díl: Almost There Nejhorší díl: Red Rum Vyhodnocení: Na jeden zátah perfektní