Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (1 204)

plakát

Silo - Season 2 (2024) (série) 

aneb Jak napsat deset dílů, i když by stačila jen polovina. Poslední dvě epizody ale stojí za ten build up. Rebecca a Steve to tahají výrazně nahoru, a z osmnáctky nezklamal Robbins, kterej si to nehorázně dává. Na třetí sezónu si počkám s chutí.

plakát

Kingdom: Daišógun no kikan (2024) 

Za mě osobně nejslabší z celé série (zatím), protože tempo vyprávění je příliš mělké a stopáž příliš dlouhá. Přitom v manze je Oukiho konec pro mě osobně asi nejsilnější z toho úvodního aktu o Shinově snu o tom být největší generál pod nebesy. Zkrátka nikdo nemládne, hlavním představitelům už nejde věřit náctiletý věk, natož třeba Ka Ryo Ten, že jo.

plakát

Láska přes zeď (2024) 

Tak nějak si nepamatuju už nic kromě toho, že hlavní představitelka byla za tři hvězdy.

plakát

La Dolce Villa (2025) 

Cringe, jako když se stará konzerva jako já snaží mluvit slangem generace Alpha.

plakát

Návrat do akce (2025) 

Nemám nic proti tomu, když herci vezmou roli kvůli penězům. Tady to ale kvůli penězům vzali úplně všichni, a to tak, že je to ve výsledku fakt úplně prázdná píčovina bez duše.

plakát

Red One (2024) 

Jako spoustu krát jsem si v průběhu filmu řekl, že je to píčovina, ale taky jsem se párkrát pousmál a tak nějak už jsem si na ty Dwaynoviny asi zvykl natolik, že mě vyloženě neuráží. Jenom škoda toho zbytku osazenstva, promrhanej potenciál a všichni v tom byli jen beztak jen kvůli penězům.

plakát

Čarovné jablko (2024) (TV film) 

Jako žádná hitparáda, ale v porovnání se Štědrým večerem to paráda je. Pohádka je i přes svoji fantazii pořád plná pravidel - je archetypální, není vázaná na reálný svět, příběh je fantaskní, nadpřirozený, proložený kontrasty (bohatý, chudý, chytrý, hloupý, silný, slabý, dobrý a zlý atp.).  Zlo je napraveno, aby se udržel morální apel na děti - dítě se musí naučit zlo rozeznat, a stejně tak, jak jej porazit. No a ve svý podstatě tohle všechno kouzelný slovenský jablko vlastně splňuje. Je to nějaký terno? To určitě ne. Ale v porovnání s Třemi princeznami ze včerejška je jasnej vítěz i na vlně feministické - hlavní postavy jsou ženy, i ta záporná je žena, princ ani Matěj nejsou pro poražení zla vůbec důležití, i ten moudrý starý král je zbytečnej. Starej apotykář je taky nula, nahrazenej girl boss Hankou, ale Hanka není žádnej girl boss, je v každým ohledu lepší než starej lékárník, ale nechová se k nikomu zle, nic nepovažuje za samozřejmý a nevítězí podvodem. "Pro dobro se musí bojovat." ______ Mno. Tak takovej malej každoroční rant nad pohádkama, který stojej za pikaču. I tohle Čarovný jabko brzo zapomenu, českej dabing je otřesnej, příběh je prostinkej, slow-tempo vyprávění natahuje stopáž na potřebnou hodinu a půl, přitom upřímně o polovinu kratší stopáž by byla na místě, protože scénář nemá vlastně co vyprávět. Ale jak říkám, v porovnání... jasnej vítěz, kterýho do roka zapomenu, že jsem viděl. ____ Ještě jsem si tu chtěl nechat poznámku o tom, jak slovenskej výběr hereček do hlavních rolí je poslední roky pravidelně jasně lepší.

plakát

Jak si nevzít princeznu (2021) (TV film) 

Chtěl jsem původně dvě, a pak jsem to upravil na tři, protože je to třikrát lepší než štědrovečerní premiéra 2024. ____ Fialová je aspoň princezna. Oba dva hlavní protagonisti projdou nějakým vývojem charakteru. Zápletka je upřímně aspoň neokoukaná na českou pohádku. Jinak je to samozřejmě Hanákova rutina bez nápadu, taková ta, co mu vydělá na složenky a nemusí se u toho příliš nasírat, oproti třeba mě v práci. Bejt takovej rutinér je vlastně celkem fajn umění. Neurazí. Nenadchne. Uspokojí poptávku asi jako pečivo v Albertu.

plakát

Tři princezny (2024) (TV film) odpad!

No sežral jsem u toho řízky a nepozvracel se, tak to je pozitivum. ___ Na takovýhle filmy pro generaci Z a Alpha jsem asi už moc starej boomer. Jako odpady dávám fakt málokdy. Chtěl bych věřit, že tady je to z důvodu toho, že jsem starej mileniál a tyhle moderní věci pro moderní obecenstvo prostě nechápu, ale jsem schopnej sežvejkat Netflix woke věci a ocenit nějaký řemeslo třeba. ____ Vždycky se pokouším najít aspoň něco. No. Tak tady jsem nenašel nic. Vidím jen amatérskej film s amatérskými efekty (jo, létající ševc) a s amatérskými herci. Holky maj pravděpodobně odepsanou kariéru, protože v českým prostředí je už snad nikdo nezaměstná. Hezkejch holek máme dost, a tyhle tři nebyly navedené k žádnému hereckému výkonu. Scénář je podle mýho laickýho pohledu taky úplně prázdnej, dialogy plný prázdnejch woke frází, chybí nulová progrese v charakterech, chybí vlastně úplně cokoliv, co by bylo zajímavý. _____ Ať už je jakejkoliv účel pohádky, měla by přece inspirovat k nějakýmu jednání, polepšení se, ukázat, že lze překonat zlo tím, že jsi chytrá nebo silná nebo odvážná nebo máš aspoň dobré srdce. Jenže to nadužívané slovo woke takové postavy nevytváří. Holky jsou boss girls, které jsou prostě ve všem lepší, a tak nemohou projít žádným charakterovým vývojem. Ke všemu se nebojí podvádět (však v tom velmi špatně choreograficky navrženém souboji bruneta sáhne po cheatu, aby Slunečníka porazila), a to přece nemůžeme chtít, aby děti byly inspirovány k takovému jednání. Morálně, eticky, tohle je prostě špatně, a proto je "moderní obecenstvo" tak pejorativní pojem pro řadu lidí. ____ Když chci reprezentovat nějakou politicko-společenskou ideu ve štědrovečerní pohádce, což už samo o sobě je IMHO špatně, musím reprezentovat příkladem, a jestli tyhle tři princezny jsou příkladem "woke" tvorby a mají reprezentovat... no řekněme, že v nebi u archanděla Petronela, který šel po nich, neskončí.

plakát

Už tě nemám rád (2023) 

Jako mně nevadí tahle filmová řeč. Vlastně kdybych někdy natočil film, taky se v něm bude takhle málo mluvit a takhle moc ukazovat dlouhými záběry. Mně nevadí ani dětský herci, modrovlasá puberťačka je jen z nějakýho důvodu nadabovaná, a i když nevím, jak zní, hned od první věty mi bylo jasný, že to není její hlas. Herci jsou vlastně ve svý dospívající formě i dobří, nemají moc co hrát, to je fakt, ale obě dvě postavy jsou napsaný jako outsideři, a tak jsou jejich herecký polohy akceptovatelný. Až doposud tedy vlastně spokojenost. Ale i když bych natočil film podobnou řečí, je tam pořád strašně důležitý něco odvyprávět - a tady ten film prostě zklamal. Nevypráví, nebaví, jen ukazuje bez toho, že by nějak postavy posouval, vyvíjel, že by měl vůbec nějaký příběh, který má nějakou strukturu. Ke všemu nemá vlastně ani konec. Dohromady tak není ani pro diváka věkové skupiny obou představitelů, a není ani pro staršího diváka, není vlastně pro žádnýho diváka. Jen pro nerdy, kteří si jako já libujou v dlouhejch zamyšlenejch záběrech. _____ Jinak je samozřejmě takhle generace závislá na mobilech úplně v prdeli. Že jo.