Poslední recenze (294)

Joker: Folie à Deux (2024)
|| R || Warner Bros. / DC || Rozpočet: $200 mil. || USA: $46 756 473 - ČR: 7 250 714 Kč - Celkem: $123 756 473 || Joker 2 je jednoznačně zbytečný film, který v první řadě neměl vůbec vzniknout. Protože Warneři dotlačili z počátku odmítavého Phillipse k pokračování balíkem peněz, není to všechno tak úplně jeho vina. Přesto mohl z Jokera 2 udělat víc než jen sled nepříliš navazujících muzikálových čísel a dvou příběhových rovin - vězeňské a soudní s prakticky jen dvěmi postavami - Joker a (Har)Lee. Zatímco mám jedničku velmi, velmi rád, nevadí mi její vykrádání jiných filmů, hlavně když to funguje, a je filmem k zamyšlení, dvojka pro změnu není prakticky o ničem. Ono totiž, co se mělo stát, se stalo v jedničce. Joker tu není kdovíjak zajímavá postava, což je největší zklamání po jedničce, jen to snílek s mizerným životem, který se chce zabít, nebo zabíjet ostatní. Jeho vnitřní konflikt tu zosobňuje soud, kdy buď dostane křeslo, nebo "jen" doživotí. Spousta lidí včetně Lee v něj věří, ale vlastně nevíme proč a kvůli čemu. A ani se to nedozvíme, film totiž směřuje úplně jinam, než by divák zbožňující jedničku chtěl. Muzikálových čísel je tu až dost, Phoenix není až tak zlý zpěvá, zbytek odmaká velmi dobrá Gaga. Bohužel jsou všechna čísla unylá a neinovativní, což mohlo být aspoň to jediní, čím by Joker 2 produkčně vynikal. Kde je totiž těch 200 milionů, když se celý příběh odehrává ve dvou prostorách. Tady se pálily prachy stejným způsobem jako v ikonické scéně v Temném rytíři. Joker 2 sice není špatný film v klasickém měřítku, má velmi dobré herce, opět úchvatnou kameru (holt ale nemá moc co snímat, leda šlukujícího Jokera a vězeňské zdi), hudbu (Hildur vlastně jen recykluje jedničku) a postavu Jokera, kterou buď budete ke konci litovat, nebo vás bude štvát. Joker 2 je ukázkový projekt jako Matrix 4, který neměl spatřit světlo světa, holt peníze byly mocnější, a taky fakt, že by někteří jinak schopní režiséři neměli točit bez otravných producentů za prdelí. 65%.

Past (2024)
|| PG-13 || Warner Bros. || Rozpočet: N/A || USA: $42 702 896 - ČR: 2 473 956 Kč - Celkem: $82 402 896 || Vlastně to není vůbec tak blbé, jak se někteří pokouší tvrdit. Je ale potřeba od počátku brát potaz v tom, že Shyalaman dávno není ten ze Šestého smyslu, Znamení apod. Vzhledem k tomu, že je hlavní zvrat v samotném filmu prozrazen, respektive nepřehlédnutelně naznačen, v prvních 10 minutách, není důvod se hněvat na trailer, který ho předem vyzradil. I když škoda ho. Shy totiž od začátku rozehrává hru s podivným tatíkem Hartnettem, který vzal dceru na koncert indické "Taylor Swift", a který větří nějakou past a pokouší se z ní nenápadně dostat. První půlka je díky tomu velmi napínavá, nápaditá (i když ne úplně chytrá nebo originální) a zábavná. Hartnettovi - i přes to, že víme, že má být monstrum - docela fandíme, aby se ze zapeklité situace dostal. Shy tak vrší jednu hitmanovskou únikovku za druhou a vcelku slušně baví, dokonce i do chvíle, kdy na scénu přichází jeho dcera Saleka (která umí zpívat, ale neumí moc hrát). Bohužel se Shyamalanovi tradičně rozsypal třetí akt, kterým se opět pokouší šokovat a převracet vše naruby i za cenu toho, že to nebude dávat smysl. Když totiž ke konci začne divák používat hlavu, dost si celý zážitek zkazí. Např. Hartnett, kterému dělalo celou hodinu problém nepozorovaně uniknout ze zabezpečené arény, se nyní mimo obraz úplně v klidu dostane z limuzíny obklopené fanoušky Saleky nebo baráku plného policajtů. A takových přepálených scén je tu víc. O twistu s manželkou ani nemá smysl psát a je lepší ho zcela. První hodinu Pasti bych se odvážil označit za nejlepší z jeho posledních filmů od Rozpolceného. Je určitě lepší než Čas nebo nudný Skleněný. Závěrečných 40 minut to ale sráží hodně nízko a s opakovaným zhlédnutím už to nebudu moct brát vážně. Nicméně nemůžu říct, že bych se celou dobu nudil, což se o jiných dnešních filmech říct nedá. 55%.

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
|| PG-13 || Warner Bros. || Rozpočet: 150 mil. || USA: $196 350 016 - ČR: 9 465 832 Kč - Celkem: $567 650 016 || Tahle monster série míří do neskutečných sraček. Co začínalo jako solidní pojetí novodobé Godzilly (2014) a vizuálně cool Konga (2017) se přetavilo v řežbu lacině vyrenderovaných jedniček a nul, kde jsou lidské postavy už kompletně zbytečné, jelikož si zvířata dělají sami co chtějí, a zároveň se není o koho bát. Napětí je tak úplně fuč, akce jak z čínských propagandistických filmů a nějaký smysl toho, co se děje, se mi ani nepodařilo najít. Na jednu stranu je chvályhodné, že si filmaři uvědomili, že lidské postavy nikoho v kině nezajímají a diváci chtějí víc monster a destrukce. Na druhou stranu se s tímto filmem dokazuje, že to v kinematografii nikdy fungovat nebude, ba dokonce je nápad dělat z monster polidštěné hrdiny úplně debilní a nefunkční. Scény z duté země nejspíš mají odhalovat dutost tvůrců samotných. Zároveň to není třeba tak tupé, přepálené, ale vtipné jako Fast X. Sice každých deset minut padá jedno světové velkoměsto za druhým - už po několikáté se u této série škrábu na hlavě, že dávno celé lidstvo nepomřelo -, ale už to ani zdaleka nevypadá tak velkolepě jako před x díly. Tato série totiž moc nevydělává (nenechte se zmást celosvětovými tržbami), WB akorát nemá jiné alternativy na skladě, a tak se sníženým rozpočtem posílá Godzillu a Konga co 3 roky zpět do kin nebo na stream. Tahle dvojice v tomto podání dávno nemá co nového nabídnout a filmaři by se měli raději vydat cestou Japonců s Godzillou -1. Anebo to kompletně nechat na nich. Film jsem si neužil, byť mám destrukci rád, usínal jsem a za den si z něj nebudu pamatovat nic. Nečekal bych, že po minulém dílu bude ještě kam klesat. 35%.