Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 180)

plakát

The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024) 

Chabý pokus o Hanebné Pancharty. Na rozdíl od Tarantina se ale Ritchie rozhodl pro odlehčenou zábavu, takže naši hrdinové se s jedním prstem v nose prokousávají německou armádu s lehkostí opravdu skvostnou. Napětí je tedy neexistující a protože samotné postavy taky nemají co nabídnout, není se vlastně na co dívat.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Furiosa má stejný problém jako všechny prequely. Proč by mě mělo zajímat, co se postavám stane, když vím, že nakonec přežijí. Takže veškeré napětí je v mžiku to tam. Kromě toho honičky a bitky jsou až moc CGI a kupodivu hodně generické a bez náboje. Miller tady působí jako Jackson v Hobbitovi. Tenhle svět má očividně rád, ale už je dost starý a unavený na to, aby do jeho tvorby dal tolik energie jako v Šílené jízdě. Celé to působí unaveným, přímočarým a vůbec nevynalézavým dojmem. Anya Taylor-Joy se do role drsňačky hodí asi tolik co Fera Mravenec do role Supermana a chudák Chris Hemsworth znovu hraje šaška.

plakát

Vražda na jachtě (2019) 

Taková neškodná podprůměrná blbost, adresovaná ženám v domácnosti. Stačí zapnout Netflix a poslouchat při žehlení. Murder Mystery si nehraje na nic světoborného, očividně brnká na komediální strunu, i když já za celou dobu nic nezaslechl. Tady se jelo na volnoběh – režisér za kamerou spal, herci před kamerou jednoduše odříkali své repliky, shrábli tučnou výplatu a hurá na druhou dovolenou. Však on to někdo v postprodukci dodělá. Netflix pochopitelně lákal hlavně na známá jména. Že se řeší vražda na jachtě (teda spíš mimo ni)? O to vůbec nejde. Hlavně že je to barevné, pořád se tam něco hýbe a někdo mluví. Jennifer a Adam jsou pořád vysmátí, protože kolem nich umírají neznámí lidé, a to je přece vzrušující! Kdyby mi někdo před 10 lety řekl, že na Netflix si hollywoodské hvězdy budou chodit pro výplatu a celovečerní filmy budou mít jako vedlejšák, tak bych se mu vysmál.

plakát

An Evening with Beverly Luff Linn (2018) 

Greasy Strangler očividně v Hollywoodu rozvířil vlny a dalšímu projektu Jima Hiskinga se upsalo hodně známých tváří. Tady se však Jim do mého vkusu vůbec netrefil. Všechny postavy hodně přehrávají a humor absentuje, takže se není na co dívat.

plakát

Beyond the Wasteland (2021) 

11/10. Brilantní dokument o fanoušcích Mad Maxe, ze kterého přímo srší láska k téhle filmové sérii. Zatím nedokážu slovy vyjádřit své nadšení. Možná, že jsem i já právě našel svého vnitřního Šíleného Maxe.

plakát

Atlas (2024) 

Zajímalo vás někdy, co by se stalo, kdyby Asylum dostalo vysoký rozpočet a jalo se natočit velkolepou sci-fi? Mě taky ne, přesto jsme dostali Atlas. Co bych dal za to, kdybych mohl sledovat všechny zúčastněné hvězdy, jak poprvé sledují konečnou verzi filmu a s hrůzou v očích si uvědomují, že se upsali něčemu tam příšerně generickému. Nepochybuji, že na papíře zněl tenhle námět mnohem lákavěji, i když scénář trpí všemi moderními neduhy, zejména neschopností (nebo neochotou) vyprávět příběh formou obrazu, takže postavy musí doslova vyblít veškerou expozici, aby divák o nic nepřišel, protože divák je debil a musí mít všechno na podnose. Být aspirujícím scénáristou, tak neztrácím naději, protože pokud dokáže Netflix odkývnout blbost typu Atlas, naděje na uplatnění v byznysu je astronomicky vysoká. Jennifer Loper jako „geniální specialistka na boj proti teroru“ se snaží tvářit drsně a inteligentně, ale to bych dřív uvěřil tučňákovi, že umí létat. Stejným bacilem se nakazil Simu Liu, který je jindy sympaťák, ale tvůrci dokázali upozadit všechny jeho přednosti a udělat z něj prázdnou schránku. Všechno tak musí zachraňovat Mark Strong, který pozvedává tenhle materiál svou pouhou přítomností. Příběh je stejně staré klišé jako lidstvo samo. AI si uvědomí svou skutečnost a vrhne se do boje s lidstvem, protože rozpozná, že lidé se nakonec zničí sami. Tak proč je rovnou nevyhladit a nezaložit novou, lepší civilizaci?

plakát

Růžový panter (1963) 

Inspektor Clouseau jde do akce! Musí dopadnout slavného Fantoma, který se má objevit v lyžařském středisku a ukrást vzácný klenot princezně. První setkání s Růžovým panterem se rozjíždí pomalu, ale po představení postav se jede na plné obrátky a o gagy není nouze. Peter Sellers jako nešikovný inspektor je jednoduše geniální a ostatní postavy mu zdatně sekundují.

plakát

Bratři Bluesovi (1980) 

Ono by ani tak nevadilo, že po stránce dějové film nemá co nabídnout, protože je to jenom pár skečů přišitých k sobě tenkou nití. Jenže humor si zde jaksi dal šlofíka a logika rovnou vyskočila oknem. Zbyla tak jenom hudební čísla, která jsem protrpěl a camea známých postav hollywoodské kinematografie. Možná proto jsou Blues Brothers v Americe kultovní klasikou.

plakát

Kaskadér (2024) 

Vůbec se nedivím, že Fall Guy prošuměl kiny. Trailer lákal na kaskadérské kousky, ale film se jenom tváří jako pocta kaskadérům, zatímco v jádru je to romantika zasazená do kaskadérského prostředí s hrozným příběhem a nefunkční chemií mezi hlavními hrdiny. A paradox je, že chemie mezi Emily Blunt a Ryanem Goslingem má držet všechno pohromadě, ale přitom se vůbec nekoná. Oba jsou sice skvělí herci a snaží se, jako kdyby na to závisel jejich život, ale ono to tam prostě není. Kaskadérské kousky (i když místy nadbytečné) a práce s kamerou je to jediné, co tohle drží alespoň na hladině, protože scénář je opravdu prachbídný a zcela ignoruje základní stavební kameny filmu. Jeden příklad za všechny – v závěru naši hrdinové potřebují narafičit scénu tak, aby se Aaron Taylor-Johnson doznal ke svým činům. Jenže namísto toho, abychom na plátně s očekáváním sledovali, jak to udělají a nechali se překvapit, tak oni nám to rovnou vykecají, takže jakékoliv napětí rázem vyšumí. Na druhou stranu, co čekat od scénáristy spin-offu Rychle a zběsile. Jenom pořád nechápu, proč Hollywood takovým nezmarům dává práci. To i ta umělá inteligence by to napsala... inteligentněji.

plakát

Clarksonova farma - Série 3 (2024) (série) 

Upřímně jeden z nejlepších dokumentů, což je obrovské překvapení už jen kvůli tomu, že v hlavní roli je Clarkson-farmář. Co Clarksonovu farmu povyšuje na jinou úroveň jsou nejen postavy, ale fakt, že tohle všechno JE realita a dokonalá sonda do obtížného života farmářů. Už nikdy se nebudu pozastavovat nad tím, kolik farmářů si každoročně vezme život, protože jak vidno, tahle profese má daleko k ideálu.