Recenze (710)

De Oost (2020)
Dobrý historický film by měl podle mne vyvolat zájem o to, najít si o popisovaných událostech více, zjistit co je v příběhu pravda a co fabulace. Co se vlastně tehdy dělo a co tomu předcházelo. Protože to je za prvé vždy strašně zajímavé a za druhé by se pak po přečtení pár odkazů na wikipedii mezi zdejšími recenzemi neobjevovaly otázky: co tam jako dělají ti Japonci (protože váleční zločinci ze země vycházejícího slunce skutečně vykonávali z pověření Spojenců správu Indonésie i po kapitulaci a to paralelně s Brity a Nizozemci)? Také by už nikdo nesrovnával dekolonizaci v Indonésii a ve Vietnamu (protože Sukarno a jeho nacionalisté kolaborovali za války s Japonci, zatímco Ho Či Minův Viet Minh byl od samého počátku protijaponský). No a když odhlédneme od recenzí, ve filmu není ani zmínka o tom, co verbování holandských dobrovolníků a policejnímu teroru bezprostředně předcházelo. Zejména od podzimu 1945 do začátku roku 1946 totiž došlo ze strany indonéských nacionalistů k masakru až 20ti tisíc Evropanů, míšenců, Číňanů a Molučanů, pro který se vžil termín Bersiap (neříkám, že k vraždění nedošlo zase v důsledku jiných předcházejících událostí … např. otrokářství Holanďani ve Východní Indii zrušili teprve v roce 1860!). +++ De Oost by si měli rozhodně pustit v Izraeli, aby viděli, jak to dopadá s mocností, která brutálně vraždí na okupovaných územích. Že etnické čistky a dobře zvládnutá protivníkova propaganda nakonec dají zapomenout i na předchozí vraždy žen a dětí...

Scappo a casa (2019)
Uprchlická "komedie", která má sice pár humorných gagů, ale bruselsko-sluníčková snaha vykreslit nebohé migranty (i zde je to pochopitelně samý doktor, inženýr a učitel) jako chudáky, jimž všichni v Evropě jen ubližují, působí nakonec zcela opačně. Byť jsem to dokoukal, dokonce bez posouvání, ani slabší ** nedokážu dát. +++ Režisérovi asi jugoslávští partyzáni za války zastřelili dědečka, protože Slovinci jsou tu za vyložené supersvině!
Jardim dos Girassóis (2024)
Podivná duchařina, i jedna * je možná moc.
Proč Češi nechtějí do armády (2025) (TV film)
Ve filmu Kalvárie s Brendanem Gleesonem zaznělo: "Lidé, kteří jdou v době míru dobrovolně do armády, jsou psychopati, co touží zabíjet! Nebo aspoň ochutnat pocit, jaké by to bylo." +++ S Čechy to tudíž není zas tak špatné...

Smrtící výstup (2022)
Z pohledu člověka, který v horách strávil dost času i s cepíny i s lyžemi, můžu říct k filmu asi toto: nikdy bych nepoužíval ve velké stěně jen jedno lano, nikdy bych nešel v Alpách na skialpy bez lopaty a sondy a nikdy bych nevyrazil na čtyřtisícovku bez jakékoliv aklimatizace (natož bez spánku po 800 kilometrech za volantem). A s vejškovkou a krvácením z nosu bych stopro neměl ani pomyšlení na hospodu. Kdo tohle všechno dělá, prostě si o průser koleduje! +++ Z pohledu Čecha, který nemá rád opruzeniny z mokrého spodního prádla a v batohu šetří každý gram, musím ještě doporučit koupání na Adama ...

Byli jsme v okovech (2024)
Černoušci si natočili americkou pohádku (byť opřenou o historická fakta) ... a počítám že na to dostali i nějaké bruselské euráky, kterými si Leyenová, Kallasová a další vykupují špatné svědomí za pošlapávání občanských práv v dnešní EU. Třeba postavení "neobčanů" v Estonsku a Lotyšsku se totiž od otroků na Mauriciu už tak moc neliší. Ještě jim sice neuřezávají uši, ale už dávno nesmějí volit, mají omezené cestování, jsou zaměstnání, která mají zakázaná vykonávat...

Jak být normální (2015)
Režisér(ka), scénárist(k)a a herec/čka v jedné osobě je trojice, která by měla VŽDY od sledování filmu odradit. Psal jsem to zde už několikrát a po nějakém roce, kdy jsem na to poněkud pozapomněl, se mi to opět potvrdilo!

Die unlangweiligste Schule der Welt (2023)
Film určen dětem od šesti let. +++ Být malý harant, asi by se mi to líbilo.

La infiltrada (2024)
Španělští gardisti přímo na stanici téměř k smrti umlátili aktivistu a jeho holku tamtéž znásilnili ... ale natočí se film oslavující policii. Nepřipomíná vám to jeden podivný režim sousedící na východě se Slovenskem?
Návrat supů (2022) (TV film)
Nechápu, proč se symbolem LGBT stal duhový jednorožec, když je tu ORLOSUP - bisexuální polyamorik zbožňující bláznivý make-up! Jediné, co pro něj nehraje, že JEMU hrozí vyhynutí.