Reklama

Reklama

Plivu na tvůj hrob

(festivalový název)
  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer
USA, 1978, 101 min (Director's Cut: 96 min)

Obsahy(1)

Mladá atraktivní spisovatelka Jennifer Hills (Camille Keaton) přijíždí na venkovskou usedlost u řeky dopsat svůj román. Namísto vytouženého klidu na práci a inspirace tu ale nalezne pouze bolest a ponížení z rukou čtveřice brutálních buranů, kteří ji opakovaně znásilní a zničí její knihu. Zdrcená umělkyně se jim rozhodne krutě pomstít - a vytvoří tak mistrovské dílo!

Nechvalně známá klasika žánru exploitation filmů, který prožíval konjunkturu v 70. letech. Ještě donedávna byl tento film v řadě zemí zakázán, protože měl podle cenzorů glorifikovat násilí páchané na ženách a přední americký filmový kritik Roger Ebert jej označil za nejhorší film, jaký kdy viděl. Camille Keaton za svůj výkon obdržela v témže roce kdy byl film natočen cenu na Katalánském mezinárodním filmovém festivalu ve Španělsku. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

anderson odpad!

všechny recenze uživatele

Užívateľ sedm.1 je tentokrát tou objektívnou osobou, čo vystihla pravú podstatu tohto "filmu". Fakt nechápem z čoho vlastne vznikli také legendy a povedačky, podľa ktorých je SPIT "naturalistický, drsný či nebodaj brutálny" (že POMO :-)). Verte mi Vážení - je to nudná kravina "na kvadrát". Dementná ženská a partia magorov (či idiotov ?) hrajú hru o zločine a treste a ja som pri tom takmer zaspal. Na taký LAST HOUSE ON THE LEFT sa to nechytá ani omylom a pre mňa vyvstala opäť jedna X-FILES mystery: sú amíci naozaj takí vypatlanci, že toto "veľdielo" považujú za kultové ? (24.5.2006) ()

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Nuda, znechutenie a zdesenie. Tieto tri slová by v skratke charakterizovali resumé celého filmu. Nuda: Nízkorozpočtový film, pri ktorom sa šetrilo takmer na všetkom. Od až detinského poňatia kamery cez absenciu aspoň minimálneho hudobného podkreslenia až po ochotnícke výkony všetkých zúčastnených. Dobre, na Camille sa dalo aspoň pozrieť a svoj slabučký výkon dokázala vykompenzovať aspoň ženskými zbraňami. Scenár, ktorý sa snaží ako tak obohrať jednu silnú scénu nalepovaním ďalších aby sa snímok mohol pochváliť aspoň štandardnou dĺžkou. Znechutenie: Pochopiteľne scény znásilnení sú veľmi silné a nejeden krát som od obrazovky zhnusene samým sebou odvrátil zrak. Je to jediný silný moment filmu a pre ľudí, s bujnou fantáziou a čítajúci filmy aj medziriadkovo dôvod na zamyslenie. Zdesenie: Pri čo i len miernom zamyslení sa nad dejom padá celá koncepcia filmu. Nelogickosť konania postáv ktorá sa dá krájať a dialógy veľmi blízko improvizácie pochovajú aj tú poslednú šancu na lepší výsledok. Ešte raz. Film ktorý stojí na znásilňovaní a psychickom zrútení Camille Keaton, čiže ľudia, ktorí pozerajú filmy preklikávaním dosiahnu rovnaké filmové uspokojenie ako tí čo film vidia celý. ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

První jsem viděl remake, tak jsem do toho šel s pramalým očekáváním, no spíš ze zvědavosti. Asi trošku natažená, ale pořád velmi znepokojivá podívaná. Remake má hezčí kabátek, ale já ocením plným kotlem i tohle. Mám respekt k těmto starým kouskům. Camille Keaton mi hlavně ze začátku připomínala Megan Fox. ;) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Z genderového hlediska se jedná o naprosto geniální a revoluční dílo. Zatímco v "Posledním domu nalevo" (1972) zneuctěnou dívku mstili na popud otce její rodiče a v "Thriller - drsný film" (1974) hrdinka zanevřela na svou ženskost, aby se stala vraždícím strojem, zde sledujeme přerod dámičky z New Yorku píšící ženské romány v ženu, která dojde pomsty skrze vědomé uchopení genderu. V sledu sugestivních sekvencí znásilnění se žena stává ryzím objektem (muži ji přenášejí z místa na místo jako věc), ale v nadcházejících sekvencích pomsty je to naopak ona, kdo je aktivní a muži ztrácejí svou dominanci. Cesta k pomstě vede přes podmanění mužů "ženskými zbraněmi", které fungují díky mužským slabostem - od chtíče a orgasmu po po iluzi dominance. Amatérská forma film dotváří k jeho dokonalosti, neboť podvracením norem klasického hladkého stylu neumožňuje empatii a imerzi, ale naopak upřednostňuje myšlenkovou rovinu díla - jednotlivé sekvence i záběry jsou pojaté jako znaky obsahující určitý význam a ne jako části dramatu (což je důvod proč se obávat hollywoodsky vyleštěného remaku, který evidentně sází na hladký styl a povrchní znechucení). - více v recenzi pro A2 ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu poměrně sympatický Rape and Revenge. Krásná hlavní hrdinka a přítomná nahota přitahuje pozornost, za zmínku stojí i poměrně drsný rape, byť přitom herci šíleně přehrávali. Revenge příliš efektivní není, zaujala pouze kastrace ve vaně či oběšení retarda, což působilo věry hodně. Remake je na absolutně jiném levelu to bez debat, ale s přivřeným očkem ten slabší čtverec střelím už jen proto, že díky originálu o několik let později vyšla na svět má srdeční záležitost. 70% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (19)

  • Zerchi chtěl realitu znásilnění vyobrazit co nejpřesněji a přiznal, že diváky záměrně šokoval, ovšem bez toho, aby natočil cokoliv nereálného nebo neskutečného. Když zkoušel "sílu a efekt" některých scén na náhodně vybraných divácích v malém promítacím sále, při druhé scéně znásilnění na kameni v lese jeden z přítomných můžů (povoláním elektrikář) zvolal: "To už je moc, tohle nezvládám!" A opustil sál. Zarchi po této reakci zvolal: "Ano! Scéna funguje přesně tak, jak má!!" (Flipnic)
  • Oficiální název Day of the Woman neboli „Den ženy“ byl pro obnovené rozšířené uvedení do kin v roce 1980 změněn na I Spit on Your Grave čili „ Plivu na tvůj hrob“, přestože se režiséru Meiru Zarchimu nelíbil. (SeanBean)
  • Jistý profesor na universitě v USA kdysi tento film pustil ve třídě dívkám, aby je dostatečně a názorně varoval před nebezpečím znásilnění. Jeho čin vzbudil obrovský poprask a profesor byl z university propuštěn ... (Flipnic)

Reklama

Reklama