Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kultovní černá komedie o malých lidech a víře v odpuštění. Šest dějově propojených povídek (Štěstí z Kokury, Taxikář, Civilizační návyky, Poslední slušná generace, Pitomci a Duch amerického pilota) se odehrává převážně v noci 6. srpna 1995, padesát let poté, co byla na Hirošimu svržena atomová bomba. Film vypráví o náhodách, zázracích a souvislostech mezi nimi. Také o plivání na vlak, špatném počasí, svržení atomové pumy, vystřelení lidského spermatu do souhvězdí Andromedy, ale i o nevěře a odpuštění. Černá komedie, v níž autoři splétají více či méně související osudy lidí do umného copánku jednoho filmového vyprávění, se stala od své premiéry populární také některými výroky. "To neřeš", "neživíš, tak nepřepínej" a další hlášky už se staly běžnou součástí našeho jazyka. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (402)

heyda 

všechny recenze uživatele

Zbytečně hloupý název pro tak zajímavý film. Každopádně film je složen z několika povídek, přičemž některé jsou výborné a některé jen průměrné. Nejlepší je asi ta první povídka a pak ta část s Hrušinským a Holubovou. Trochu bych si dovolil ještě malou kritiku a to na adresu kamery. Tu technickou stránku pořád češi né a né dostat na světovou úroveň. Je to škoda, protože tenhle film má co nabídnout. Za mě tedy 4 hvězdičky. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Jediný český film z posledných niekoľkých desaťročí, ktorý sa dostal do výberu 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, kým umriete. Zelenka pripravil poviedkový film so zdánlivo nesúvisiacimi poviedkami rôznych žánrov, ktoré spája ale jedna nosná myšlienka. To je dôvod, prečo Knoflikárov považujem za jeho najlepší film. Vie totiž presne, čo chce povedať, na rozdiel od jeho neskorších filmov. Vzhľadom na priznané žánre (sci-fi, bláznivá komédia) nevadí ani figúrkovitosť postáv. Vieme totiž, že Zelenka netočí realistický film a priznáva to. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Pankáčská vzpomínka na Prahu devadesátých, která sice postrádá mnohdy prostředky a ještě častěji herectví (což obzvláště vyniká ve srovnání s fantastickou Holubovou a Hrušínským), nicméně jako protestsong budí neskutečné sympatie už jen díky hravému, uzavřenému scénáři. Závěrečné povídky Pitomci a Seance jsou jedněmi z českých devadesátkových filmových vrcholů. Škoda Miro Gabora, jednoho z našich nejšikovnějších porevolučních kameramanů, který se uhnízdil v krysím závodu současného seriálového dna. Knoflíkáři si dle mě zaslouží remake. ()

Vědma 

všechny recenze uživatele

S povídkovými filmy je to pořád stejné. Většinou trpí svou nevyrovnaností. Tady sice souvisí všechno se vším, to jo a to se mi taky líbilo. Ale ta moje současná částečná snaha dohnat některé porevoluční filmy je pro mě dost velké utrpení. Protože znám většinou některé scény, většinu hlášek, tak se ty filmy pro mě mění v jakési čekání na ně. A to je zvláštní, právě to co z filmů už znám, se mi nakonec jeví jako to nejslabší. Nevím, proč tyhle i objektivně vzato dobré a originální filmy musí vždycky současně balancovat na hraně trapnosti, aspoň z mého hlediska. Tenhle to ustál (asi proto, že v něm nehraje Donutil). Jednoznačně nejlepší postavou filmu je všemi povídkami projíždějící taxikář ve vynikajícím podání Františka Černého. Hodnocení o jednu hvězdičku srazila moje antipatie k Evě Holubové. ()

campix 

všechny recenze uživatele

Zelenka je naprostý fenomén a Knoflíkáři jsou jenom dalším potvrzením tohoto tvrzení. Jsou sice lehce slabší než naprosté Zelenkovi kulty jako Samotáři, ale i tak skrývají nepřeberné množství geniálních momentů a skvělých hlášek, které už zlidověly. Forma překrývajících se příběhů je dostatečně atraktivní a dění v nich také. Sice můžeme některé epizodky hodnotit jako trošku méně povedené, ale jako celek Knoflíkáři působí vyváženě. A to i díky výbornému Jiřímu Kodetovi a také díky vynikající epizodce Hrušínského s Holubovou. Další Zelenkův kult. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (21)

  • V povídce "Pitomci" je v kratičkém záběru z pohledu blížícího se vlaku vidět, že výhybka je přestavěna doleva, avšak pan Vrána (Rudolf Hrušínský ml.), který poté plivne na čelo lokomotivy, leží na pravé koleji. (Ganglion)
  • Petr Zelenka svého času komentoval, že "klíč k hereckému obsazení mám jednoduchej - ke všem přistupuju jako k naturščikům. Zajímá mě, jestli by mě daný člověk lákal i kdyby nebyl herec, jestli mě láká jeho přirozenost." (NIRO)

Související novinky

Fresh Film Fest 2010 o krok blíž!

Fresh Film Fest 2010 o krok blíž!

11.08.2010

Festival Fresh Film Fest, který proběhne v Praze od 25. do 29. srpna, zahájí předpremiérová projekce filmu Scott Pilgrim proti celému světu v kině Aero. Jde o adaptaci komiksové série Bryana Lee O… (více)

Reklama

Reklama