Reklama

Reklama

Na kometě

  • angličtina On the Comet

Obsahy(1)

Poslední z trikových hraných filmů Karla Zemana, které vizuálně vycházely ze starobylých rytin provázejících romány Julese Verna. Tentokrát příběh začíná na zapadlém místě kterési francouzské kolonie, které od zemského povrchu odloupla obrovská kometa a vyvrhla do vesmíru. Ale i tam pokračují malicherné spory, řevnivost i přípravy k povstání... Režisér tu dospěl k výrazné komediální nadsázce, ke karikatuře nejrůznějších úředníků a vojáků, když již odmítal řešit jakékoli "nadčasové" záležitosti. Je to poslední film, v jehož titulcích směl být jako scenárista uveden Jan Procházka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (186)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nejste v Brně na hokeji, ale na Zemanově Melancholii a tam se sype suť na Vive la France.. Nezaměnitelná forma kombinace triků a hraného filmu, jenž zhmotňuje klukovské sny o dobrodružství, vznešená hudba Luboše Fišera, dopad doby železné (hrncové) na dinosauří plémě a satirický pohled na mocenské spory, které se už odjakživa vedou jaksi z principu. A ten konec... Kdyby ještě Jules Verne, byl by jistě potěšen, antisemita jeden.. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Ceskoslovenske prekvapenie z roku pana 1970 . Ked si clovek pozrie takmer 40 rokov stary film ktory obvplyva takymto vyzualom a naviac zaujimavym podtextom, nemoze ho nenapadnut otazka, ako to ze podobne inventivne, umne a na vysokej urovni spracovane diela, nevznikaju u nas aj dnes. Odpoved hladat nebudem, ale vrtat v hlave mi to bude asi stale. Vyzualna stranka sa sice neda nazvat dokonalou, avsak vyzualne finty a vysledny efekt je skutocne udivujuci. Jedna sa prevazne o staticke obrazy (kamera sa hybe len vynimocne), avsak zo zvolenej formy trikari vytazili hadam maximum. Niektore obrazy su naozaj pamatihodne a prekvapuju svojou majstrovskou kompoziciou. A vobec cely vyzual je jeden svojsky, kompaktny celok, a aj ked to znie mozno smiesne, priam sa mi nuka zrovnanie s filmom Sin city, ktory podobne kombinuje hercov s kulisami a kreslenymi pozadiami. Az by som povedal, ze Na komete ma komixove ladenie (na seba navezujuce staticke, precizne komponovane obrazy). Spolu s velmi podarenym a zabavnym satirickym podtextom film vytvara unikatny celok, a teraz sa mi v hlave vynara dalsia spojitost a tou je...Terry Gilliam a jeho Brazil (ci aj ine jeho snimky) . S divokou fantaziou Terryho Giliama sa sice da zrovnavat maloco, avsak ona podobnost tu je a som si takmer isty, ze Terry by si tento film naozaj oblubil. Poklad narodnej kinematografie. (8.5/10) ()

Reklama

fragre 

všechny recenze uživatele

Dobře si uvědomuji, jak jsem byl tehdy nevděčný. Ten film je srovnatelný s předchozími páně Zemanovými opusy, ale tehdy si zmlsaný našinec při všech těch tricích říkal: " No, to už jsem přece viděl." Ba právě, to si tenkrát našinec na počátku let sedmdesátých po Cestě do pravěku, Baronovi Prášilovi, Bláznově kronice, Ukradené vzducholodi a Vynálezu zkázy neuvědomoval, že nejde o standart, ale o milost. Nyní tento film vyniká více než v době svého vzniku. Vysoce kvalitní podívaná, rozlučení K. Zemana s jednou etapou jeho tvorby. Magdě Vašáryové to ale fakt slušelo. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Chloubou filmá Karla Zemana je výtvarné pojetí a triky. Já osobně oceňuji i nehloupé dialogy a protiválečný smrádek většiny jeho filmů. Jenže při sledování Na kometě jsem měl pocit, že je to jen jakési demo k Cestě do pravěku. Po trikové stránce je to mnohem horší než předchozí filmy, jakoby někdo krutě seškrtal rozpočet, nebo to nedělal Zeman, ale jeho učedníci. Je škoda, že si hlavní roli nestřihl sám Tříska, to předabování nebylo ono, ale pořád je to detail oproti tomu, že příběh byl nudný. Nebavilo mě to a i kdybych to bral s obrovským nadhledem jen jako protiválečnou alegorii, je celý koncept Na kometě hloupý. Nedávno jsem viděl dokument o Karlovi Zemanovi a nejspíš by bylo zajímavé zjistit si, za jakých okolností film vznikl. Je to slabý odvar jeho génia. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Klasická zemanovština, jak ji cítím: pohlednicové obrázky světa, v němž nelze být „doma“. Jde z toho úzkost, prázdnota. Ani z hlavního hrdiny nemám jako divák dojem, že by to byl „můj člověk“. Za zdánlivě naivně povrchní angažovanou satiričností jsem zaslechl nesmírně silnou a vtipnou výpověď o našem světě. Mnohé mi v tom filmu připadalo slabé, ale kupodivu to nevadí. Jeho síla je v obraze. Nejen ve smyslu živého výtvarna. Je to koláž civilizace a prehistorie, zároveň laboratorní situace civilizačních a mocenských ostrůvků vesmírným převratem totálně odtržených od svých „pevnin“. Do toho dva konkrétní lidé – láska koloniálního důstojníka a polovíly z pohlednice. Ale co je možné v kolážovém torzu světa spadlého na cizí planetu, není možné s návratem do reálných souvislostí Země. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (12)

  • Pre film bola dohodnutá ešte aj medzinárodná spolupráca so zahraničným partnerom pre natáčanie niektorých scén pri mori vo Francúzsku, táto spolupráca však bola vzhľadom k časovej tiesni, do ktorej sa výroba filmu dostala, zrušená. (Raccoon.city)
  • Původní název filmu byl Archa pana Servadaca. (raininface)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno