Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poslední film klasika trikového filmu Karla Zemana vznikl ploškovou animací - tudíž ani nepředstírá nějakou trojrozměrnost. Inspirován klasickými českými pohádkami, vypráví o malém rytíři, jenž se vypravil do světa mocných, aby posléze seznal, že není důležité dobrodružství u honosných dvorů, nýbrž přátelství prostých lidí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (144)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Krásně melancholická pohádka z trochu jiného soudku, než na co býváme u českých pohádek zvyklí. Škoda, že jsem tuhle baladu neměla možnost vidět v útlejším věku, protože by mě opravdu zajímalo, jak by na mě působila. Karel Zeman byl opravdu mistr naší animované tvorby, Karel Svoboda geniální skladatel a když se ti dva dali dohromady, muselo zákonitě vzniknout něco výjimečného. Mimochodem, naprosto geniálním vynálezem je pojízdné křeslo krále Berana s živým motorem a ruční brzdou. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Klasika, která nestárne. Originální a netradiční pohádka, která dodržuje všechna žánrová pravidla a přitom je současně porušuje a všelijak deformuje, aniž by to kupodivu celku uškodilo. Spíš naopak. K tomu nádherně temná až depresivní, melancholická, přesto stále pohádková atmosféra, výborná hudba, spousta drobných vychytávek v příběhu i zpracování, které tu pobaví, tu potěší, tu zase překvapí. ()

Reklama

LeoH 

všechny recenze uživatele

Originální trochu fantasy variace na klasické české pohádky, tvářící se jako zapomenutý příběh z „předpohádkové“ doby, takový malý domácí Silmarillion (děti mávající ze země v závěrečné scéně jsem si vždycky automaticky ztotožňoval s „opravdovým“ Jeníčkem a Mařenkou, které patálie s perníkovou chaloupkou teprve čeká). Možná i lehce nahodnocuju, ale to je tím, že se mi Zeman se svou labutí písní strefil přesně na rozhraní mezi dětství a dospívání, kdy ve mně silně zarezonoval boj různých stránek osobnosti hlavního hrdiny v podobě tří skřítků, jeho temná proměna, Mařenčin původ ve světě mimo tento svět i Svobodovy melodie (právě jen ty melodie – rutinní synťáková instrumentace a aseptický hlas Helenky V. mi připadaly nepatřičné i tenkrát na prahu osmdesátek v čerstvě postaveném malenovském kině Květen, co už je dnes zase zavřené). ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Kdysi se mně film líbil víc. Vymykal se totiž běžné tvorbě pro děti a nazíral na pohádkové pojetí dospělýma očima. Dneska už v něm vidím sice ještě stále kvalitně udělaný animovaný film, ale v podstatě mě nijak oslovující. Všiml jsem si, jak se film za ta léta proměnil a jak mu léta ubraly na síle. Melancholicko - temně - depresivní atmosféra sálající z každého políčka je dnes jev poměrně častý, a nikoliv ojedinělý, a tady v případě tohoto díla dávno překonaný. Dětský divák tedy sotva ocení pro něj "divně" provedenou animaci, když může sáhnout po veselých kreslených filmech a být tak ušetřen nepříjemných pocitů. Dospělý divák sice Zemanovu charakteristickému stylu porozumí lépe, ale stejně bude postrádat to příslovečné něco navíc, co film odděluje od průměru. To právě tenhle film nemá, ale kdysi měl. Tohle už je dnes opravdu jen dílo pro pamětníky. 60% ()

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Lehce se mi líbil asi 3 minutový úvod a 5 minutové rytířké souboje. Všechno ostatní bylo maximálně debilní a kreténské. Dnešní děti by s takovou pohádkou poslaly člověka do prdele a děti v roce 1980 asi také zrovna neslinataly blahem. Kostra příběhu je klasicky pohádková. Totálně vypatlaný jedinec, který z nabízených 2 možností vždy zvolí tu horší se vydá do světa. Občas něco zakdáká Helenka Vondráčková a to je úplně vše. Zdejší vysoké hodnocení je totální nesmysl. Už dlouho jsem nedal odpad. Šup sem s ním. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Hudební motiv Ostrova snů (čas 00:27:30 nebo 00:40:10) je uveden na soundtracku seriálu Návštěvníci (Supraphon 1985) ve 2. části 9. stopy „Návštěvníci zasahují“. Hudební motiv je ale jenom podobný tomu, který zní v seriálu (3. a 4. část). (jan.hryz)

Reklama

Reklama