Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kreslený králík Roger je populární hvězdou animovaných filmů. V poslední době se ale při natáčení nemůže soustředit a všechno kazí. Podezírá totiž svou krásnou ženu Jessicu z nevěry. Majitel filmového studia si proto najme soukromého detektiva Eddieho Valianta. Ten má tajně pořídit fotografie, na kterých Rogerova manželka koketuje s výstředním staříkem Marvinem Acmem. Jedině tak může šéf králíka přimět, aby se rozvedl a začal zase normálně pracovat. Jenže Jessica není králičí samička, nýbrž neobyčejně vnadná barová zpěvačka. Sama o sobě říká: "Já nejsem zlá, jenom mě tak nakreslili." Roger ji miluje, i když se prokáže její nevěra, nechce se jí vzdát. Krátce nato je Acme nalezen mrtev. Pro detektiva Valianta tak začíná největší případ jeho kariéry. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (347)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Já ti ty hvězdičky udělám, jen mi pusť tu ledničku ještě jednou na hlavu." Jasně na dvacátý čtvrtý pokus to určitě vyjde a já uznale pokývám hlavou nad tím, jak to filmový hvězdy mají těžký. Ale tady nejde o jejich práci, ale o vraždu. A když jde o vraždu, tak každej kamelot, jeřábník, řezník nebo pekař falešně obviněnýmu králíkovi řekne, že nejlepším soukromým detektivem je Eddie Valiant. Vlastně oni mu to neřekli, protože to nevěděli a jediným informovaným se ukázal být prodavač chlastu, ale to je jedno. Ono je toho jedno vlastně docela dost, protože propojení hranýho a animovanýho filmu se zdařilo, něco k zasmání taky zaznělo a typická králičí manželka stála za to, tak proč šetřit hvězdami. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Děsivě autentická sonda do světa šíleného kreslíře, ve kterém pro zvrhlé pobavení trestá své výtvory každou sekundou jejich života. Obdařil je totiž rozumem a vědomím sebe sama, ale zároveň část jejich mysli pokřivil různorodými psychickými poruchami a lobotomizující retardací. Do kresleného mozku jim vpálil ADHD, nutkáním neustále ječet, ničit věci a proti jejich vlastní vůli se neustále smát, dokud jim nepopraskají kreslené svaly a z očí neteče krev. On, kreslíř-bůh, jim sebral možnost volby; autoritářky determinoval jejich cestu životem, ze které nelze uhnout. Žijí tak svůj trest pro jeho pobavení; s křečovitým úsměvem na rtech, neustále nuceni fyzicky i psychicky trýznit a poškozovat sebe i své okolí, ztrapňovat se a ztrapňovat, ubližovat (si) a nechat (si) ubližovat. Jsou jako bezmocní diváci svého vlastního utrpení. S paralyzovanou vůli vzepříti se, se pasivně a útrpně podílí na své vlastní noční můře života, který se odehrává znovu a znovu v nepočítaně paralelních realitách televizní přijímačů. Nesmrtelní a uvězněni v bezčasí, ze kterého je jediným únikem vidina toho, že zůstanou zapomenuti. Ani pak si ale v nastalém limbu nikdy nebudou jisti, že jejich klid nenaruší sequel, revival, cameo, pořad pro pamětníky nebo digitalizace archivních materiálů. Poté budou znovu povolání trpět pro zábavu zvrhlých lidí. Bože, jak já nemám rád grotesky. ()

Reklama

Vitason 

všechny recenze uživatele

Mohlo by to být fajn stát se animákem. Z každé rány do hlavy byste vyšli s dočasnou zmateností a nějakými těmi hvězdičkami, které by vám jako bonus zatančily kolem hlavy, ale na druhou stranu by déšť vašim barvičkám zrovna neprospěl a nebo by vás mohl někdo vygumovat. Tak teď babo raď… Technický inovátor Robert Zemeckis si se svým kamarádem Steven Spielbergem ukousli veliké sousto, když chtěli propojit animovaný svět s tim hraným v době, kdy byla ještě počítačová technologie v plenkách a cucala elektronické mléko a povedlo se jim to náramně. Zvlášť když si uvědomím fakt, že je Králík Rodger stejně starý jako já a čas se na něm vůbec nepodepsal, tak se mi to zdá skoro neuvěřitelné. Obrovskou výhodou tohoto snímku je, že nevsadil všechny karty jen na technickou stránku a tak se nám dostalo i dobrého příběhu, který míchá klasické animované grotesky s noirovou detektivkou, kde nechybí detektiv, který chodí spát jedině s Jackem Danielsem a femme fatale, jejíž křivky ale nekreslil šéf nahoře nýbrž šikovný animátor. A k tomu všemu má film úžasného Boba Hoskinse, který se dokázal přizpůsobit nové technologii a vyzkoušel si reagovat na neexistující figurky jak v reálném prostředí tak v prázdném prostoru (scény v Kreslounově). Také mě potěšil šílený Christopher Lloyd. ,,Mam chuť jako padesátiletej a pindíka jako tříletej." ()

Genero 

všechny recenze uživatele

I Ljuba Hermanová stárla a já nemám rád přívlastek nestárnoucí… V případě tohoto temného kriminálního thrilleru o falešném obvinění králíka v červených lacláčích, opileckém detektivovi drsné školy, podlém soudci dvojí tváře, hulvátském miminu a lstivých lasičkách, ho neváhám použít. Co dokázal Bobby natočit před čtvrtstoletím je pro mě zcela nepochopitelné. Zároveň jediný film, při kterém mám toužebnou chuť si polaskat melounky kreslené postavičky. Jessica je erotickým snem každého kreslouna, kačera Duffyho nevyjímaje. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Zemeckisovská hravosť v temných farbách spletitého film-noiru? Technológia, ktorá vzkriesila legendárne kreslené postavičky, vyráža dych aj v súčasnosti a filmu nechýba brilantne vyvážená kompozícia tajuplnosti, záhady, nevšednosti a zábavy v scenáristických kulisách starých nezabudnuteľných čierno-bielych gangsteriek. Pestrý svet "Kreslounova" a Zemeckisovu nápaditú réžiu sa nedá nemilovať. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (37)

  • Políčka filmu byla zvětšena a přenesena na fotografie, přes něž animátoři natáhli folie a ručně na ně dokreslili figurky a dekorace. Pracovali na tom dvacet hodin denně, více než rok. (Dr.Okamura)
  • Road Runnera vytvoril Chuck Jones v roku 1948. Film sa však odohráva o rok skôr. (Hystory)

Související novinky

Ztratí studia práva na slavné značky?

Ztratí studia práva na slavné značky?

04.10.2019

Jak je vidno z nedávného obnovení smlouvy na Spider-Mana mezi studii Sony a Disney, duševní vlastnictví je v Hollywoodu jedna z nejdůležitějších věcí vůbec. V podstatě stačí vlastnit práva na… (více)

Zemeckis na lovu mořských příšer?

Zemeckis na lovu mořských příšer?

29.07.2011

Po propadáku Máma mezi Marťany z jeho produkční dílny je víceméně jasné, že kariéru Roberta Zemeckise spasí už jen návrat k hranému filmu. Tedy, alespoň částečně hranému – nějaké ty digitální efekty… (více)

Reklama

Reklama