Režie:
Damián SzifronScénář:
Damián SzifronKamera:
Javier JuliáHudba:
Carter BurwellHrají:
Shailene Woodley, Ben Mendelsohn, Jovan Adepo, Ralph Ineson, Richard Zeman, Dusan Dukic, Jason Cavalier, Darcy Laurie, Mark Camacho, Frank Schorpion (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Eleanor (Shailene Woodley) je mladá policejní vyšetřovatelka, která se potýká s démony své minulosti, když je najata hlavním vyšetřovatelem FBI (Ben Mendelsohn), aby pomohla vytvořit profil a sledovat práci narušeného jedince. Když policie a FBI zahájí celostátní pátrání, jsou na každém kroku mařeny bezprecedentním chováním jedince. Vzhledem ke své narušené psychice je Eleanor možná jedinou osobou, která dokáže pochopit mysl jejich útočníka a přivést ho před spravedlnost. (HanzoBureshi)
(více)Videa (1)
Recenze (155)
První část je excelentní. Dusivá, realistická a až příliš autentická přehlídka děsu a hrůzy, která je bohužel reálná i u nás. Od poloviny tempo začne vaklat konec je už trochu průměrný s poněkud nedopracovaným finále. Ale i tak se jedná o solidní řemeslnou práci a po vizuální stránce propracovaný thriller. ()
Musím říct, že to, jakým tempem se film rozjel a jak se celá první půlka doslova hnala vpřed, mě už od začátku uchvátilo. Jednoduše jakoby z něj šla cítit ta energie podobných krimi detektivek, která mi tady poslední roky chybí a která mě pohltila hned od startu. No a když k tomu přidám vynikajícího Bena Mendelsohna a S. Woodley, kteří jsou oba precizní, ale k tomu navíc i hodně dosud neokoukaní a herecky jako takový svěží vánek do kinematografie, tak jsem vlastně spokojen. Celé vyšetřování, vzájemná chemie detektivů, úvodní střílečka, kdy týpek kosí sniperkou 30 lidí během půlnočního silvestra (!!!) i směr ubírání vyšetřování bylo prostě zábavné a mělo to svoje kouzlo a ke čtyřhvězdě mě vlastně jen trochu trápí posledních 25 minut, kdy jsem se už délkou trochu ošíval v sedačce a dokázal bych si je představit svižnější ,nebo zkrácenější, ale suma sumárum jde opravdu o hodně povedenou (a pro mě neznámo proč) i hodně neznámou novinku, která fandy žánru zákonitě musí potěšit. ()
Tohle by bývala mohla být prvotřídní pětihvězdová psychologická kriminálka. Ale jsem už otrávený ba znechucený z toho, jak všemožní "pokrokářští" užiteční idioti křečovitě cpou do svých filmů angažované zápletky, protože se to od nich jaksi očekává (od jiných užitečných idiotů). V tomhle případě to jsou opět obligátní gejové a obligátní bělošský rasismus. Stává se z toho už protivné a trapné klišé, ale "filové" budou jistě radostně tleskat pacičkami. Jinak je to ovšem záživná přímočará kriminálka, noirová, neveselá až těžkomyslná, s neokoukanými pohledy na Montreal, se zajímavými a osobitými postavami (a to i včetně oněch povinných gejů), s výrazným hlavním záporákem, se skvělou a uvěřitelnou Shailene v hlavní roli a s docela překvapivým finále, kvůli kterému taky nakonec zaokrouhluju nahoru. ()
,,Misantrop" je vierohodným trilerom, ktorý vás prinúti premýšľať a hádať počas celého filmu. Postavy sú skvelé a na každej z nich máme dostatok príbehového pozadia na to, aby nás to zaujímalo bez toho, aby nás nudili nepodstatnými detailmi. Hoci je tam veľa akcie, film nie je „akčný“ a medzi tým je veľa drámy a dialógov, čo je závan čerstvého vzduchu v porovnaní so všetkými ,,krásnymi" CGI bezpríbehovými filmami, ktoré vidíme v Hollywoode. Výčitku mám, že film nikdy nie úplne oslobodený od celkového pocitu derivácie. A tým je film trošku predvídateľný. 7/10 ()
Priam fantastický úvod, ktorý hravo predčí ktorúkoľvek súčasnú kriminálku, no za ktorým nasleduje už "len" ľahko nadpriemerná kriminálna dráma, občas neváhajúca kopnúť do konzumerizmu v USA, ale bez toho, aby v tej kritike americkej spoločnosti išla akokoľvek na dreň alebo sa pokúšala o nejakú kontroverziu. Čo je trocha škoda, pretože Damián Szifrón je famózny režisér (Wild Tales), ktorý sa nebojí aj silných, nepríjemných tém, akurát réžia mu ide podstatne lepšie než písanie scenárov. To Catch a Killer je aj napriek tomu zaujímavé krimi, ukotvené maximálne v realite (a byrokratických a politických procesoch, ktorým musí také vyšetrovanie prejsť), bez zbytočných hollywoodskychh klíše, s miestami parádnou atmosférou, ale už trochu absentujúcim napätím alebo odzbrojujúcim vyvrcholením. Ten úvod tak filmu robí skôr medvediu službu, lebo dá divákovi prísľub niečoho väčšieho a nakoniec dostane "len" tú ľahko nadpriemernú krimi drámu. Slušnú, ale konkurencia (Prisoners, Heat), ku ktorej by sa To Catch a Killer chcel námetovo radiť je predsa o úroveň vyššie. CELKOVO: 7/10 ()
Galerie (20)
Zajímavosti (19)
- Původní název „Misanthrope“ značí někoho, kdo nenávidí lidstvo nebo mu nedůvěřuje. Pravděpodobně byl název změněn proto, aby diváci více hádali o osobnosti a motivech vraha. (Johnny.ARN)
- Ve scéně v hlučném vrtulníku nelze vypnout komunikační systém a mluvit normální hlasitostí na cestujícího vedle sebe, aniž by ho bylo slyšet. (Johnny.ARN)
- Během prvního záběru na Baltimore, kdy policie míří na místo činu, je vidět pohled na stanici VIA Canada. Není třeba dodávat, že stanice VIA Canada se v Baltimoru nenachází, ale je přítomna v kanadském Montréalu v Quebecu, kde se film natáčel. (Johnny.ARN)
Reklama