Režie:
Lin-Manuel MirandaScénář:
Steven LevensonKamera:
Alice BrooksHrají:
Andrew Garfield, Alexandra Shipp, Robin de Jesus, Vanessa Hudgens, Bradley Whitford, Joshua Henry, Jonathan Marc Sherman, Ben Levi Ross, Judith Light (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Nadějný hudební skladatel, který má třicítku na krku, řeší milostné vztahy, přátelství i strasti života umělce v New Yorku. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (140)
// Fakt, že Lin-Manuel Miranda nenatočil jeden, ale de facto tři muzikály v jednom, je jen o něco méně působivý, než že se Andrew Garfieldovi povedlo překonat svůj životní výkon v Mlčení jednoduše tím, že si zahrál zpívajícího a tančícího dramatika v 90s New Yorku, kterému v hlavě povážlivě tiká. Smutný, o to však podnětnější film, který naštěstí zachraňuje lehké zklamání z Mirandova druhého letošního muzikálu. 8/10 ()
Film je dost svůj. A už tím pádem nebude pro každého. Ale zase dívat se na příběh o muzikálovém autorovi ve stylu muzikálu je docela pecka. A v tomto případě mi to sedlo. Film je ve své podstatě deprese i tématem a zpracováním, ale rozhodně zážitku nelituji. Garfield nám kvete do skvělých výkonů. ()
Upřímně mi to nevadilo, ale prostě nejsem na tuhle notu úplně tolik naladěn. A to v každém slova smyslu. Muzikálový matador Lin-Manuel Miranda dává poctu jinému významnému muzikálovému tvůrci. Choreografie a hudba je dle mého názoru velmi povedená. Zároveň si tento tribut pro sebe krade sympatický Andrew Garfield, bohužel tick, tick...BOOM! prostě není úplně tak pro mě. Chápu, že tohle někoho může nadchnout, ale já prostě nejsem cílovka. ()
Miranda je sice génius, ale není to dobrý režisér. Způsob dělení "tick, tick...BOOM!" formou zcizujících vstupů "z koncertu" mi přišel vyloženě rušivý, a ubíral na filmovosti i provázanosti jednotlivých scén. Taky jako by se nemohl rozhodnout, jestli chce točit allenovsky realistickým stylem o New Yorku, nebo pompézně muzikálově - protože ta první poloha mu je evidentně bližší (a mám pocit že v rámci muzikálů je docela osvěžující), ale ta druhá poloha je tady párkrát taky naznačená, a film jakoby se nemohl rozhodnout, co vlastně je. Přitom Andrew Garfield je moc fajn - přijde mi tedy škoda, že takový výkon podává v tak "malém" a nedotaženém filmu... ()
Mezi letošními nominovanými na Oscary na mě tento film zapůsobil svým způsobem nejvíc, protože jsem dlouho neviděla životopisné drama o člověku, o kterém jsem nikdy neslyšela, navíc zpracované docela originálním způsobem. Synopse zní celkem banálně, vězte ale, že v ústřední roli září Andrew Garfield (zasloužený Zlatý Glóbus), v menší roli uvidíte Vanessu Hudgens, která od Muzikálů ze střední herecky i pěvecky neskutečně vyrostla, a možná vás zaujme alespoň pár muzikálových čísel. Jonathanův příběh je totiž částečně vyprávěný jako velmi slušný muzikál. Trochu mě ale mrzelo, že z finální části tvůrci nevydolovali trochu více emocí. Minimálně na výborného Garfielda se ale stojí za to podívat. Skoro 4*. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (12)
- Ve scéně nedělního oběda (hned poté, co Jon řekne „balance“) zazní na klávesách úvodní tóny písně „La Vie Boheme“ z muzikálu „Rent“. (KGBelik)
- Ve filmu Joshua Henry ztvárnil přítele Jonathana Larsona, Rogera. Skutečného Rogera Barta můžeme vidět, jak sedí v restauraci Moondance. (KGBelik)
- Během scény ve fokusní skupině je na bílé tabuli napsáno „Santa Fe“. Jedná se o odkaz na stejnojmennou píseň z muzikálu Jonathana Larsona „Rent“. (KGBelik)
Reklama