Reklama

Reklama

VOD (1)

Nadějný hudební skladatel, který má třicítku na krku, řeší milostné vztahy, přátelství i strasti života umělce v New Yorku. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (140)

tomxxx 

všechny recenze uživatele

Garfieldovi jsem věřil každou minutu. Věřím mu, že si to i užil na place. Normálně nejsou filmy, kde se zpívá, můj šálek kávy. Záměrně nepíši muzikál, protože to není klasický muzikál, ale formát vyprávění mě nadchl. Vím, že 5* je přestřel, ale občas člověk potřebuje nějakou "guilty pleasure". Pro mě asi největší překvapení poslední doby. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Jonathan Larson mi vůbec nic neříkal. Znám akorát muzikál Rent, vím, že to byl obrovský hit na Broadway, ale neviděla jsem ho, neslyšela jsem žádné písně a vůbec jsem nevěděla, kdo ho napsal. Takž tick, tick...BOOM je pro mě takové seznámen s Jonathanem a docela povedené. Byl to ambiciózní a talentovaný snílek, který chtěl dosáhnout hodně věcí, hodně rychle. Muzikálový styl má hodně podobný se Stephenem Sodheimem, akorát má více vypravěčský styl, což mě osobně moc nesedlo. Hudba byla příjemná, herecky taky dobré. Vadila mi tam Vanessa Hudges, na její hlas jsem alergická od dob HSM, ale Andrew překvapil a byl opravdu skvělý. Kdyby to šlo, dala bych filmu tři a půl hvězdy, bylo to lepší než tři, ale ne tak dobré na čtyři. Ale těším se s čím Lin-Manuel Miranda přijde příště, talent a oko na režii má.  ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Skladatel, zpěvák, tvůrce muzikálů a herec Lin-Manuel Miranda zažívá výrazný úspěch, kdy se z tvůrce muzikálů Život v Heights a Hamilton též zvládl dostat do Hollywoodu. Podílel se na hudbě k disneyovce Odvážná Vaiana, sedmé epizodě Star Wars zase přispěl písní Jabba Flow, později se též objevil v pokračování Mary Poppins, svou hudbou přispěl k nadcházející disneyovce Encanto i chystané hrané Malé mořské víle a jeho kariérní úspěchy se jen rozšiřují. Čerstvě se poté též Miranda chopil svého režijního celovečerního debutu a opět jde o muzikál. Muzikál Tick, Tick... Boom! od Jonathana Larsona je autobiografickým a vypraví o životě umělce, který sice ve věku 35 let podlehl Marfanovu syndromu, přesto za sebou zanechal výrazný odkaz. Takový, že se podle jeho muzikálu rozhodl právě Miranda natočit svůj režijní debut.   Do role Larsona byl obsazen Andrew Garfield, který se po skončení s rolí Spider-Mana nadále vydává směrem charakterních rolí, výhra jeho castingu ovšem spočívá v tom, že naštěstí umí zpívat. Nebo minimálně umí zpívat dostatečně na hlavní roli v muzikálu. Především ovšem Garfield opravdu ukazuje, že je velmi dobrým hercem, který komplikovanou osobnost jménem Jonathan Larson dokáže ztvárnit v neskutečně živelném a procítěném podání. Garfield zde podává svůj nejlepší výkon od Hacksaw Ridge. Dost možná dokonce nejlepší výkon od Social Network.   Vztah a minulost Mirandy s muzikály je velmi klíčová, je poznat, že film točil někdo, kdo má s muzikály zkušenosti. Efektivní muzikálová čísla plná výrazných písní a v průběhu pravidelný pocit toho, že se téhle látky skutečně chopil někdo, kdo k Larsonovy a jeho odkazu chová výrazný respekt.   V průběhu je bohužel až příliš cítit velká snaha o to probudit v průběhu toho všeho nějaké emoce. Místo přirozeného plynutí divákových pocitů se bohužel u filmu často snadno vyvolá pocit, že to chce celé až příliš sázet na emoce. V tomto ohledu by nejspíš bylo důležité vidět původní Larsonův muzikál a následně ho srovnat s filmovou adaptací, protože by se pak možná ukázalo, že to vlastně není úplně chybou filmu, ale muzikálu, ze kterého film vychází. Přesto ovšem přesně tyto pocity dojem z Tick, Tick... Boomu! shazují.   Síla Larsonova původního muzikálu netkví v tom, že by pojednával o přelomovém a výjimečném tématu, ale o tom, že je skutečně autobiografický a vypraví Larsonův skutečný příběh. Nejde o typický biopic, jde o biopic smíchaný s muzikálem. Při sledování jsem měl osobně neskutečný pocit, že to musí být na divadelních prknech zážitek, kde to střídání atmosféry a emocí nejspíš funguje o poznání lépe než v případě filmové předělávky. Divadlo a film jsou dvě zcela odlišné záležitosti, vše co funguje na divadelních prknech nemusí nutně fungovat ve filmové podobě a zase naopak. Osobně mě za dlouhou dobu tyhle pocity u žádné adaptace divadelní hry nenapadali tak jako u Tick, Tick... Boom!   Když dojde na muzikálová čísla, je to pořád ten talentovaný Miranda. Když se ovšem zrovna nezpívá, je to vlastně celé takové nijaké. Tick, Tick... Boom! má pořád štěstí v dostatečně obsahově silné předloze, kdy to především v druhé polovině začne směřovat k emocionálně fungujícímu finále, kdy jen zamrzí, že to celé emocionálně začne konečně fungovat až zhruba 30 minut před finále. Spousty aspektů je na tom filmu neskutečně potěšujících, přesto v součtu zamrzí, že to celé nefungovalo i v těch pár dalších ohledech, které by z Tick, Tick... Boomu! možná udělali novou filmovou muzikálovou ikonu. Jenže k tomu bohužel ještě něco chybí.   Na Tick, Tick... Boom! se v brzké době velmi rychle zapomene a ikonickou filmovou adaptací muzikálu se nestane. Bude ovšem ukázkou toho, že Garfieldovi tyto komorní role neskutečně sednou a Miranda by i jako filmový režisér mohl jednou předvést zajímavé věci. Minimálně několik výrazných náznaků lze objevit i tady..... () (méně) (více)

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Možná že bych šel s hodnocením tohoto filmu i na velice pěkné, průměrné 3*, ale nedovoluje mi to za žádných okolností velmi nepřirozený a především až přehnaně excentrický výkon Andrew Garfielda, který mi na začátku své kariéry připadal jako zajímavý a netuctový talent, ovšem postupem času jsem na něj začal být čím dál tím víc vysazenější, no a vygradovalo to právě zde, kdy mi každou svou neustále se pitvořící grimasou zvedal tlak, a navíc mi ne poprvé přišel jako non-stop ufňukánek, prostě tu svou postavu těma svýma ksichtama degraduje a vlastně nejen jí, ale v podstatě i můj dojem z celého filmu, jelikož prakticky z obrazovky nesleze a jen přehrává a přehrává a přehrává. Absolutně tedy nechápu tu všeobecnou lavinu oslavující jeho přítomný výkon, na mě prostě ale skutečně nepůsobí vůbec dobře a věrohodně. Když už jsem jinak u toho obsazení, ani jeho přítelkyně v podání Alexandry Shipp nepodává úplně civilní výkon, stejně tak jako jeho gay kámoš Robin de Jesus, prostě casting této podívané se vážně nepovedl a filmu silně podráží kopyta. Co se jinak zápletky, respektive dané životní etapy Jonathana Larsona týče, tak abych upřímně řekl, nepřijde mi úplně až tak výrazná a zajímavá, aby o ní byl natočen zrovna celovečerní film, muzikál, nicméně tvůrcům se ho i přesto podařilo zpracovat způsobem opravdu originálním, podmanivým, odehrávající se ve slušném tempu a atmosféře, a hodně mile mě překvapila i skvělá hudba, která také hodně pomáhá film udržet nad vodou. Tick, tick … BOOM je tak zkrátka zvláštní a neobvyklý muzikál, který si jistě zaslouženě najde spoustu svých příznivců, zároveň ale bohužel i odpůrců, mě osobně pak tedy také spíš nepřesvědčil, nicméně své nepopiratelné pozitiva jistě má a zcela ho tak ignorovat si nejspíš asi také nezaslouží. ()

Michalechal 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mě chytil hned od začátku. Především začátek je tak nabitej pozitivní energií, je to kýčovitě šťastný (to asi dělaj ty muzikálový výrazy herců/zpěváků) a několik těch písníček se mnou vysloveně škubalo (v dobrým) 😁 O hlavním hrdinovi jsem do tý doby neslyšel, ale to rozhodně neubralo na tom, jak mě to bavilo. Písničky jsou fakt klasicky muzikálový, děj se odehráva v devadesátkách, který miluju, takže další plusy. A na závěr, po solidní dávce emocí, se objeví v titulkách reálný záběry hlavního hrdiny, to na mě taky vždycky funguje. Moc jsem si to užil ☺️ ()

Galerie (87)

Zajímavosti (12)

  • Učitelka hudby na základní škole Barbara Ames, kde studoval Lin-Manuela Mirandy, měla cameo v tomto filmu. Předává Michaelovi (Robin de Jesús) květiny po jedné z jeho her. Miranda řekl, že Barbara Ames změnila jeho život a přivedla ho ke kariéře v umění. (KGBelik)
  • Několikrát je zmíněn Stephen Sondheim, o němž přátelé prozradili, že byl idolem a mentorem Jonathana Larsona a že pomáhal Lin-Manuelu Mirandovi při natáčení. Stephen Sondheim zemřel 26. listopadu 2021, jen několik dní po premiéře na Netflixu. (KGBelik)
  • Ve filmu Joshua Henry ztvárnil přítele Jonathana Larsona, Rogera. Skutečného Rogera Barta můžeme vidět, jak sedí v restauraci Moondance. (KGBelik)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

79. Zlaté glóby - nominace

79. Zlaté glóby - nominace

13.12.2021

Dnes odpoledne byl zveřejněn kompletní seznam nominací pro 79. ročník Zlatých glóbů, které každoročně uděluje Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu (HFPA). Předávání cen se má uskutečnit 9.… (více)

Reklama

Reklama